۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی اسنوا چیست؟
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی اسنوا چیست؟

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول میکشد
۱۳ اسفند ۱۴۰۲

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

ابرق داشتن بدنه ماشین لباسشویی اسنوا، اختلالی آزار دهنده و حتی گاهی ترسناک است. رعایت نکات ایمنی اولیه برای کار با لوازم خانگی امری ضروری است. دستگاه‌های متصل به جریان برق در صورت وجود اختلال شاید برای انسان خطرناک باشند. برق دار بودن بدنه ماشین لباسشویی اسنوا حتی به صورت بسیار جزئی، باید فوراً برطرف گردد.
لمس بدنه لباسشویی که بدنه‌اش برق دارد، در خفیف‌ترین حالت ممکن نیز شاید احساس گزگز ایجاد کند. و در صورت گسترش اختلال، عواقب جانی در پی خواهد داشت. ابتد با جدا کردن دوشاخه از پریز، اتصال دستگاه به جریان برق را قطع کنید. در مرحله بعد با شماره های اینانلو سرویس تماس گرفته و درخواست خود را ثبت نمایید. این مقاله اینانلو سرویس، به بررسی دلیل مختلف برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی اسنوا و نکات ایمنی مرتبط با آن پرداخته است.

علت برق داشتن بدنه لباسشویی اسنوا چیست؟
علت برق داشتن بدنه لباسشویی اسنوا چیست؟

چرا بدنه ماشین لباسشویی اسنوا برق دارد؟

برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی اسنوا دلایل مختلفی دارد. این دلایل عبارتند از

رطوبت بدنه
اتصال گراند به لوله آب
نشتی آب
سیم‌کشی معیوب
اختلال در قطعه موتور
ایراد پریز برق
از بین رفتن دو‌شاخه
اتصال نادرست سیم ارت
خرابی هیتر
اتصال خازن پارازیت گیر
نیم‌سوز‌شدن موتور

بررسی دلایل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی اسنوا

رطوبت بدنه

این مشکل ممکن است به‌دلیل خیس‌شدن بدنه و زیر ماشین لباسشویی ایجاد و در‌نهایت سبب اتصالی در جریان برق شود.
اتصال گراند به لوله آب
دستگاه‌هایی مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی سیم‌کشی مخصوصی دارند. این سیم باید به لوله‌ فاضلاب یا ستون آهنی خود ساختمان متصل گردد. این سیم به‌هیچ‌عنوان نباید به لوله آب متصل شود. زیرا سبب سرایت جریان برق به بدنه‌ ماشین لباسشویی خواهد شد.

نشتی آب

نشتی آب یکی از دلایل اصلی وجود برق در بدنه‌ی ماشین لباسشویی است. نشت آب موضوع مهمی ست که اکثر کاربران به آن توجه نمی‌کنند. نشتی آب برق گرفتگی را تشدید می کند.باید نشتی را از بین برده تا جریان برق وارد بدنه ماشین لباسشویی نشود. در نتیجه جلوگیری از این امر اتصالی، وجود نخواهد داشت.
سیم‌کشی معیوب
سیم‌کشی دستگاه باید به‌درستی انجام شده و هیچ عیب و ایرادی نداشته باشد. سیم‌های داخلی دستگاه به ورود جریان برق به بدنه ماشین لباسشویی اسنوا کمک می کنند. به‌همین‌ خاطر، سیم‌کشی دستگاه را با دقت بررسی کنید. در صورت مشاهده از بین رفتن روکش سیم ها یا وجود قطعی یا لختی با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس بگیرید. این مسئله سبب وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی اسنوا خواهد شد. این اختلال با تعویض سیم کشی برطرف خواهد شد.

اختلال در قطعه موتور

در برخی از مواقع امکان نیم سوز شدن موتور و اتصال آن به بدنه وجود دارد. این امر سبب برق دار شدن بدنه ماشین لباسشویی اسنوا خواهد شد. در این صورت با لمس دستگاه احساس گز گز و خواهید کرد. در نتیجه فورا دستگاه را از برق جدا کرده و با مرکز تعمیرات مجاز تماس بگیرید. اغلب در این شرایط تعویض موتور حلال مشکل است.

خرابی پریز برق

گاهی اوقات برق داشتن بدنه‌ ماشین لباسشویی اسنوا دلیل خیلی ساده‌ای دارد. در مرحله اول سلامت پریز برق را بررسی نمایید. اگر با خرابی پریز مواجه شدید، آن را تعویض یا در مواقع ضروری از پریز دیگر استفاده کنید. حتما از سلامت پریز برق اطمینان حاصل کنید. تا آسیبی به دستگاه وارد نکند.

اتصال نادرست سیم ارت

این اختلال به‌دلیل اتصال نادرست سیم ارت لباسشویی به زمین می باشد. این امر سبب وجود جریان برق در بدنه دستگاه خواهد شد.

خرابی هیتر از دلایل برق داشتن بدنه لباسشویی اسنوا
خرابی هیتر از دلایل برق داشتن بدنه لباسشویی اسنوا

خرابی هیتر

از دیگر دلایل برق‌داشتن بدنه ماشین لباسشویی اسنوا فرسودگی هیتر یا المنت می باشد. مستهلک شدن این قطعه خطر برق‌گرفتگی را برای خود فرد ایجاد می‌کند. خرابی هیتر یا المنت سبب اتصالی شده و در نهایت جریان برق وارد بدنه دستگاه خواهد شد. این قطعات در دستگاه کار تولید گرما را انجام می دهند.

اتصال خازن پارازیت‌گیر

با اتصالی خازن پارازیت‌گیر یا اتصالی در سیم کشی، با ورود جریان برق به بدنه دستگاه مواجه خواهید شد. تمامی این نکات حتما باید توسط کارشناس مجرب بررسی و رفع عیب گردد.

نیم‌سوز‌شدن موتور

از دیگر دلایل برق‌داشتن بدنه ماشین لباسشویی اسنوا نیم سوز شدن موتور دستگاه است. در صورت نیم سوز شدن این قطعه برق را به بدنه منتقل می کند. به توصیه اینانلو سرویس به هیچ وجه خودتان اقدام به تعمیر دستگاه نکنید. این تامر ممکن است سبب عواقب جبران ناپذیر مالی و جانی باشد. نمایندگی تعمیر لوازم خانگی اسنوا در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به شما عزیزان است. پس در این شرایط فورا دستگاه را از برق جدا کنید. در صورت نیم سوز شدن موتور، حتما از کارشناس کمک بگیرید. با تعمیر به موقع از سوختن کامل موتور و خسارات سنگین جلوگیری کنید.

خرابی دوشاخه

ایراد در قطعه دو شاخه از دیگر دلایل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی اسنوا ست.  زنگ زدگی یا خرابی این قطعه می‌تواند بسیار خطر‌آفرین باشد. در این شرایط باید دوشاخه را تعویض کنید. خرابی و از‌بین‌رفتن روکش سیم‌ متصل به دوشاخه نیز سبب ایجاد این مشکل خواهد شد. در این شرایط، باید کابل و دوشاخه‌ خراب را با قطعات نو و سالم تعویض کنید.

روش‌های مواجهه با خطر

در صورت روبرویی با هرگونه احساس برق‌گرفتگی و شوک الکتریکی ابتدا باید دوشاخه ماشین لباسشویی را از برق بکشید. این اقدام شما را از خطرهای احتمالی بعدی نظیر برق‌گرفتگی‌های شدید یا قطعی کل برق و حتی آتش‌سوزی حفظ می کند.
از قرار دادن ماشین لباسشویی اسنوا در مکان‌های مرطوب و خیس خودداری کنید.
برای دوشاخه ماشین لباسشویی اسنوا از محافظ استفاده کنید. از سه‌راهی‌ها و سیم‌های سیار غیرمعتبر استفاده نکنید.

در صورت مواجهه با موارد ذکر شده، فورا با کارشناسان اینانلو سرویس تماس بگیرید. در صورت تماس با شماره های 02636191 و 02691300200 کارشناسان ما در اسرع وقت در محل حاضر خواهند شد. شما کاربر گرامی با ثبت درخواست در سایت اینانلو سرویس، شامل 10% تخفیف خواهید شد. کارشناسان مجرب این مرکز به عیب یابی و تعمیر فوری دستگاه شما می پردازند.

برند های تحت پوشش اینانلو سرویس

برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی اسنوا را جدی بگیرید. فورا به کارشناسان و مراکز معتبر اطلاع دهید. به‌خصوص اگر برق ولتاژ زیادی داشته باشد. در چنین مواقعی، در اطراف دستگاه پارچه یا زیرپایی پهن کنید. در صورت تردد با دمپایی پلاستیکی نیز در امان خواهید بود. اینانلو سرویس بیش از دو دهه در زمینه تعمیر لوازم خانگی تخصص دارد. این مرکز نمایندگی رسمی اسنوا و 130 برند دیگر لوازم خانگی است.

از جمله برند های تحت پوشش اینانلو سرویس می توان به سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و… اشاره کرد.

شعب فعال اینانلو سرویس در استان البرز

اینانلو سرویس با داشتن شعب فعال در سطح استان البرز تمامی مناطق فردیس،مارلیک ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ ، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ،هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر تهران دشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و… را پشتیبانی می کند.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields