۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

علت آبریزی یا نشت آب از ماشین لباسشویی دوو و نحوه رفع ایراد
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

علت آبریزی یا نشت آب از ماشین لباسشویی دوو و نحوه رفع ایراد

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

نشت آب یا آبریزی از ماشین لباسشویی دوو، یکی از مشکلات شایع در تمامی ماشین های لباسشویی است. به محل نشتی دقت داشته باشید. این اختلال لباسشویی دوو، از قسمت پایین، پشت و یا جلوی دستگاه اتفاق می افتد. نشت آب از هر یک از قسمت های دستگاه نمایانگر نوعی از خرابی است. برای مثال نشت آب از جلو مربوط به جاپودری، لاستیک دور درب و یا فیلتر دستگاه می باشد. در صورت نشت آب از پشت ماشین لباسشویی دوو، احتمالا شلنگ ورودی آب یا دریچه ورودی یا شیر برقی اختلال دارند. نهایتا با نشت آب از زیر دستگاه باید پمپ تخلیه، شلنگ تخلیه، شلنگ های داخلی، سوراخ شدن پمپ و یا سوئیچ فشار مورد بررسی قرار گیرند. در این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل نشت آب ماشین لباسشویی دوو می پردازیم. در صورت مواجهه با هرگونه اختلال در دستگاه ماشین لباسشویی دوو با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

دلایل نشت آب از لباسشویی دوو
دلایل نشت آب از لباسشویی دوو

دلایل آبریزی از ماشین لباسشویی دوو

  • خرابی جاپودری لباسشویی دوو
  • خرابی لاستیک دور درب دستگاه
  • ایراد در شلنگ تخلیه
  • مشکلات شلنگ ورودی آب
  • خرابی پمپ تخلیه لباسشویی دوو
  • اختلال در دریچه ورودی آب
  • سوراخ شدن دیگ دستگاه
  • معیوب بودن بلبرینگ و کاسه نمد
  • خرابی هیدروستات

خرابی جاپودری ماشین لباسشویی دوو

نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی دوو، از علل نشت آب از جلو و بالای دستگاه لباسشویی است. با بالا بودن فشار آب منزل احتمال نشت آب از جاپودری وجود دارد. همچنین میزان پودر یا مواد شوینده را باید متناسب با حجم لباس ها و برنامه ی شستشو تعیین کنید. زیرا وجود پودر بیش از حد در جاپودری نیز سبب نشت آب به بیرون خواهد شد. همچنین لازم است که به طور مرتب جا پودری را بشویید تا از تجمع پودر در این قسمت جلوگیری شود. لباسشویی دوو به جز شلنگ ورودی و شلنگ تخلیه، داخل دستگاه نیز دارای شلنگ های مختلفی می باشد. به عنوان مثال یک شلنگ از منبع تامین آب یه جا پودری متصل است. در صورت پوسیدگی یا سوراخ بودن شلنگ ها، با نشت آب از ماشین لباسشویی دوو مواجه خواهید شد. در نتیجه لازم است که برای بررسی این شلنگ ها صفحه ی بالایی دستگاه را بلند کرده و این قسمت ها را بررسی کنید.

خرابی لاستیک دور درب لباسشویی دوو

با پارگی یا دفرمگی لاستیک دور درب دستگاه لباسشویی دوو احتمالا آب به بیرون نشت کند. در نتیجه از بررسی لاستیک دور درب لباسشویی دوو غافل نشوید. با پوسیدگی لاستیک دور درب، دفرمگی یا سوراخ شدگی آن، نشت آب لباسشویی دوو امری طبیعی خواهد بود. همچنین برای جلوگیری از پوسیدگی لاستیک دور درب، بعد از هر بار استفاده از دستگاه، لاستیک را کاملا تمیز و خشک کنید. همچنین در صورت خروج فنر نگهدارنده لاستیک، باید فنر دور لاستیک جا انداخته شود.

خرابی لاستیک دور درب، از دلایل نشت آب لباسشویی دوو
خرابی لاستیک دور درب، از دلایل نشت آب لباسشویی دوو

ایراد در شلنگ تخلیه

گاهی شاید که علت نشت آب از ماشین لباسشویی دوو، خروج شلنگ تخلیه از محل فاضلاب یا سوراخ بودن شلنگ تخلیه باشد. همچنین باید شلنگ تخلیه را از نظر انسداد نیز چک و بررسی کنید. علاوه بر این باید مطمئن شوید که محل اتصال شلنگ تخلیه به پمپ تخلیه نیز به درستی بست شده باشد. در صورت پارگی شیلنگ تخلیه، باید تعویض گردد. اگر در مرحله ی تخلیه آب، آب به درستی تخلیه نمی شود، احتمالا خروجی فاضلاب دچار مشکل شده باشد.

مشکلات شلنگ ورودی آب

همچنین در صورت وجود نشت آب باید شلنگ ورودی آب را از لحاظ پوسیدگی، سوراخ و اتصالات نادرست نیز بررسی کنید. اگر اتصالات شیلنگ ورودی به شیر ورودی آب و به شیر برقی به درستی انجام نشده باشد، با نشت آب از ماشین لباسشویی دوو مواجه خواهید بود. همچنین باید شلنگ ورودی آب را از لحاظ انسداد و تا خوردگی نیز چک و بررسی کنید.

خرابی پمپ تخلیه لباسشویی دوو

خرابی پمپ تخلیه یکی از شایع ترین علل نشت آب در لباسشویی دوو می باشد. با خرابی پمپ تخلیه، با نشت آب از زیر دستگاه مواجه خواهید شد. در نتیجه باید پمپ تخلیه بررسی شود. پیش از بررسی پمپ تخلیه برق دستگاه را باید قطع کنید. اگر پمپ تخلیه معیوب بود یا پمپ تخلیه دچار فرسودگی، زنگ زدگی و پوسیدگی شده بود، باید این قطعه را تعویض نمایید.

خرابی پمپ تخلیه، از دلایل نشت آب لباسشویی دوو
خرابی پمپ تخلیه، از دلایل نشت آب لباسشویی دوو

خرابی دریچه ورودی آب لباسشویی دوو

دریچه ورودی آب یا شیر برقی، در پشت دستگاه قرار داشته و ورود آب را کنترل می کند. در صورت آسیب دیدن دریچه ورودی آب، آب از پشت ماشین لباسشویی به بیرون نشت می کند. برای بررسی وضعیت شیر برقی پنل بالایی دستگاه را بردارید. سپس هنگام آبگیری وضعیت شیر برقی را بررسی نمایید. در صورت اتصال صحیح شیر ورودی به دریچه و یا شکستگی دریچه ی ورودی آب، باید این قطعه را تعویض کنید. در این صورت باید برق دستگاه قطع شود. از بررسی دریچه ورودی آب غافل نشوید.

سوراخ شدن دیگ ماشین لباسشویی دوو

همچنین یکی دیگر از علل نشت آب، سوراخ شدن دیگ دستگاه می باشد. این مورد اغلب در رابطه با دستگاه های قدیمی تر صدق می کند. از مهم ترین علل سوراخ شدن دیگ نیز می توان به تراز نبودن دیگ و عدم تراز دستگاه نیز اشاره کرد. در صورت تراز نبودن دستگاه، لرزش و تکان های شدید، به دیگ آسیب می رساند. همچنین شاید دیگ در اثر پوسیدگی به واسطه ی گذشت زمان دچار نشت گردد.

معیوب بودن بلبرینگ و کاسه نمد

از دیگر علل نشت آب، مربوط به معیوب بودن بلبرینگ و کاسه نمد می باشد. برای بررسی این موضوع شما باید قاب پشتی دستگاه را خارج کنید. هنگام آبگیری دستگاه، به صدای بلبرینگ توجه کنید. در صورت خرابی بلبرینگ، کاسه نمد و شفت باید این قطعات تعویض گردند.

معیوب بودن هیدروستات

یکی دیگر از علل نشت آب در ماشین لباسشویی دوو، مربوط به خرابی هیدروستات یا سوئیچ فشار می باشد. سوئیچ فشار، میزان آب موجود در دیگ را کنترل می کند. یعنی با رسیدن آب به حد تعیین شده، فشار هوا به حد معینی می رسد. سپس سوئیچ فعال و شیر برقی را قطع می کند. در نتیجه از ورود آب به دیگ جلوگیری می کند. با خرابی هیدروستات، آب در دستگاه بالا آمده و منجر به سر ریز و نشت آب می گردد.

نحوه ی رفع مشکل آبریزی و نشت آب در ماشین لباسشویی دوو

جهت رفع اختلال آبریزی در ماشین لباسشویی دوو، در مرحله اول باید محل نشتی را تشخیص داد. وقتی محل نشت را پیدا کردید، باید تحلیل کنید که در آن قسمت از دستگاه چه قطعاتی وجود دارند که منجر به نشت آب شوند. برای یافتن علت، باید پنل آن قسمت را باز کنید. قطعات مشکوک را بررسی کنید.  سپس بعد از یافتن منشاء مشکل، اقدامات لازم جهت تعمیر و یا تعویض قطعه ی مد نظر را انجام دهید.

نحوه ی رفع مشکل آبریزی و نشت آب در ماشین لباسشویی دوو
نحوه ی رفع مشکل آبریزی و نشت آب در ماشین لباسشویی دوو

نکات تکمیلی

علاوه بر موارد بالا، گاها شاید علت نشت آب ماشین لباسشویی دوو، خرابی قفل درب یا زبانه درب، استفاده از پودر و مواد شوینده نامناسب و یا بسته نبودن دریچه فیلتر باشد. به هر حال اگر با توجه به راهنمایی که مطالعه کردید، قادر به عیب یابی نیستید،

با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان اینانلو سرویس در اسرع وقت در محل حاضر خواهند شد. به توصیه اینانلو سرویس به هیچ وجه از مراکز نامعتبر و غیر مجاز خدمات دریافت نکنید. تعمیرات لوازم خانگی خود را همیشه به مراکز معتبر و نمایندگی های رسمی بسپارید. اینانلو سرویس در پایان انجام تعمیرات، فاکتور رسمی تحویل مشتری گرامی خواهد داد.

تمامی خدمات دریافتی در این مرکز به مدت شش ماه شامل گارانتی می باشد. اینانلو سرویس نمایندگی رسمی دوو و 130 برند دیگر لوازم خانگی مانند سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و…. نیز می باشد.

 

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields