۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو و نحوه رفع ایراد
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو و نحوه رفع ایراد

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

صدای زیاد و غیر طبیعی ماشین ظرفشویی دوو از جمله رایج ترین خرابی های این دستگاه است. این اختلال آزار دهنده دلایل بسیاری دارد. ماشین ظرفشویی دوو در لیست باکیفیت‌ترین ماشین ظرفشویی‌های بازار ایران قرار می گیرد. در گذر زمان شاید شما صداهای اضافی و بلندی را از این ماشین‌ها بشنوید. امروزه ماشین های ظرفشویی‌ دوو در صورت بروز مشکل، خطا را به صورت کد خطا و ارور نشان می‌دهند. به همین خاطر به راحتی قادر به تشخیص عیب دستگاه خواهید بود. در این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل موثر بر خرابی و ایجاد صدای زیاد ماشین ظرفشوییی دوو خواهیم پرداخت. در صورت مشاهده هرگونه اختلال در لوازم خانگی خود با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. از امکان ثبت درخواست از طریق سایت اینانلو سرویس غافل نشوید.

روش های جلوگیری از ایجاد صدای زیاد ظرفشویی دوو
روش های جلوگیری از ایجاد صدای زیاد ظرفشویی دوو

روش‌های جلوگیری از خرابی ماشین ظرفشویی‌های دوو

دلایلی مختلفی سبب افزایش استهلاک و در نتیجه خرابی ماشین ظرفشویی‌های دوو می‌شوند. ماشین ظرفشویی‌های دوو از ظرافت بالایی برخوردار هستند. همین موضوع سبب می‌شود تا در صورت استفاده غیر اصولی از آن‌ها، آسیب ببیند. در برخی مواقع نیز شاید صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو مربوط به استهلاک طبیعی برخی از قطعات باشد. جهت استفاده درست از ماشین ظرفشویی‌های دوو باید ظروف را درست وطبق راهنما وبا توجه به ظرفیت آن  در ماشین ظرفشویی دوو بچینید. به هیچ وجه بیش از حد ظرفیت دستگاه در آن ظرف نچینید. دستگاه را در جای مناسب نصب کنید.استفاده پی در پی در یک روز، یکی دیگر از دلایل مسبب ایجاد مشکلاتی از قبیل صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو است. استفاده مدام از ماشین ظرفشویی دوو سبب داغ شدگی بیش از حد قطعات مختلف و حرارت بالا نیز سبب افزایش استهلاک قطعات می‌شود. به همین خاطر پس از هر بار استفاده از آن کمی صبر کنید تا قطعات ماشین ظرفشویی کمی خنک شوند.

انجام سرویس‌های دوره‌ای منظم طول عمر قطعات را افزایش و درصد خرابی های احتمالی دستگاه را کاهش می دهد. چرا که در برخی مواقع، زمانی که یک قطعه از ماشین ظرفشویی خراب می‌شود، به بخش‌های دیگر آن هم آسیب می‌زند. همین امر سبب می‌شود در یک بازه زمانی کوتاه، قطعات مختلفی از ماشین ظرفشویی خراب شده و هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشند.

مشکل صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو و دلایل بروز آن

یک چرخه معمولی ماشین ظرفشویی شامل یک چرخه تخلیه در ابتدا و انتهای آن، یک چرخه پر کردن و یک چرخه شستشو است. اگر ماشین ظرفشویی شما صدای غیر عادی تولید می‌کند، اغلب یکی از قطعاتی که در این چرخه‌ها وارد عمل می‌شوند، آسیب دیده‌اند. اگر تکه‌های غذا، تکه‌های شیشه یا اشیاء دیگر نیز در یکی از این قسمت‌ها گیر کنند یا سبب انسداد لوله‌ها شوند، که این منجر به صدای غیرعادی ماشین ظرفشویی می‌شود. برای عیب یابی ماشین ظرفشویی دوو با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

چیدمان ناصحیح ظروف، عاملی برای صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو
چیدمان ناصحیح ظروف، عاملی برای صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو

چیدمان ناصحیح ظروف، عاملی برای صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو

ساده‌ترین علت برای مشکل صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو هنگام شستشو قرارگیری ظروف یا کارد و چنگال در مسیر بازوی اسپری می باشد. اگر در طول چرخه شستشو صدای کوبیدن می‌شنوید، از چیدمان صحیح ظروف و کارد و چنگال اطمینان حاصل کنید. در این حالت بازوی اسپری قادر به چرخش آزادانه نخواهد بود. در نتیجه با ظروف برخورد می کند. برای رفع این اختلال به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید.

خرابی بازوی اسپری، از جمله دلایل ایجاد صدای زیاد ظرفشویی دوو

به طور معمول، ماشین های ظرفشویی دو یا حداکثر سه بازوی اسپری می باشند. بازوهای اسپری آب و مواد شوینده را در اطراف ماشین ظرفشویی اسپری می‌کنند. اکثر بازوهای اسپری دارای حلقه‌ها و پیچ‌های یاتاقانی هستند. احتمالا ان ها به مرور زمان شل شده یا خراب شوند. این امر در طول چرخه شستشو سبب ایجاد صدای تق‌تق یا جیغ می‌شود. به همین خاطر، بازوهای اسپری باید از نظر ترک، سایش و پارگی بررسی شوند. از سفت بودن و عدم شل شدگی اطمینان حاصل کنید.

گرفتگی لوله تخلیه ماشین ظرفشویی دوو

اگر ماشین ظرفشویی دوو شما در حین تخلیه صدایی مانند تپش و کوبیدن را می‌دهد، احتمالا لوله تخلیه بیرونی ماشین ظرفشویی شل بوده و به پشت ماشین ظرفشویی ضربه بزند. اگر این اتفاق افتاد، لوله تخلیه را تعویض کرده یا تا حد امکان بست آن را محکم کنید.

خرابی پمپ ، عاملی برای بروز مشکل صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو
خرابی پمپ ، عاملی برای بروز مشکل صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو

خرابی پمپ ، عاملی برای بروز مشکل صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو

بسته به مدل، ماشین ظرفشویی دوو شما احتمالا دارای یک پمپ باشد. این پمپ وظیفه تخلیه و گردش آب را بر عهده دارد. البته که در برخی مدل‌ها تعداد این پمپ‌ها به دو یا سه عدد نیز می‌رسد. پمپ‌های ماشین ظرفشویی در صورت انسداد یا فرسودگی سبب ایجاد صدای زیاد خواهند شد. اغلب اختلال در پمپ تخلیه منجر به صدای وزوز، جیغ یا خراش بلند می‌شود. در زمان تخلیه آب ظرفشویی احتمالا صدای اضافه بشنوید که مربوط به همین موضوع است. برخی از ماشین ظرفشویی‌های دوو با پمپ تخلیه مجزا دارای یک شیر برقی تخلیه نیز هستند. این شیر برقی در طول چرخه تخلیه باز و بسته شده تا آب ماشین ظرفشویی تخلیه شود. اگر این سوپاپ در حالت باز یا بسته گیر کند، سبب ایجاد صدای وزوز در ماشین ظرفشویی می شود. در نظر داشته باشید گیر کردن هسته یا استخوان از دلایل شایع خرابی پمپ می باشد.

یکی از وظایف پمپ سیرکولاسیون ارسال آب از بازوهای ماشین ظرفشویی است. با گذشت زمان، یاتاقان‌های داخل پمپ سیرکولاسیون احتمالا فرسوده شوند. این امر در طول چرخه شستشو سبب ایجاد صدای جیرجیر یا درنگ مداوم می شوند. با فرسودگی بلبرینگ ها، پمپ سیرکولاسیون باید تعویض شود.

پروانه پمپ‌های ماشین ظرفشویی دوو

پمپ‌ ماشین ظرفشویی از پروانه‌هایی استفاده می کنند که موجب  عبور آب از بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی و تخلیه ماشین ظرفشویی می شود. با گذشت زمان، پروانه‌ها دچار خرابی می شوند. گاهی اوقات، باله‌های پروانه شاید بشکند یا به دلیل خراشیدن بدنه پمپ آسیب ببیند. همچنین شاید زباله‌ها در پروانه گیر کرده و صدای غیرعادی ایجاد کنند. در برخی از مدل‌ها، می‌توان پروانه پمپ را از پمپ باز کرده و آن را جایگزین کرد. این در حالی است که در مدل‌های دیگر، کل پمپ نیاز به تعویض دارد. برای بررسی و تعویض پمپ‌ها و پروانه‌های ماشین ظرفشویی ابتدا باید دستگاه را از برق جدا کنید. سپس  منبع آب ماشین ظرفشویی نیز قطع شود. سپس، قفسه پایینی را از ماشین ظرفشویی خارج کرده و پنل پایین را باز کنید.

با خروج ماشین ظرفشویی و قرار دادهی آن به پشت روی زمین، به پمپ ماشین ظرفشویی در زیر آن دسترسی پیدا می‌کنید. احتمالا باید لوله تخلیه ماشین ظرفشویی و لوله ورودی را جدا کنید. در ادامه باید دسته سیم از پمپ جدا شود. پس از جدا کردن سیم‌ها، پمپ را از ماشین ظرفشویی خارج کنید. در ادامه، پمپ، پروانه و بازو را برای هر گونه فرسودگی که سبب ایجاد صدا شود بررسی کنید. برای این کار نیز باید پروانه را بچرخانید. اینانلو سرویس برای رفاه حال مشتریان خود، اولویت را بر تعمیر قطعات میگذارد. در صورت عدم امکان تعمیر، قطعات معیوب را با قطعات اصل و اورجینال شرکتی تعویض می کند.

خرابی شیر برقی، سبب ایجاد صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو
خرابی شیر برقی، سبب ایجاد صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو

خرابی شیر برقی، سبب ایجاد صدای زیاد ماشین ظرفشویی دوو

شیر برقی ورودی آب، میزان آبی ورودی به ماشین ظرفشویی را کنترل می‌کند. هنگام شروع یک سیکل معمولی دستگاه، ابتدا یک چرخه تخلیه کوتاه را آغاز می‌کند. سپس دریچه ورودی آب فرایند پر کردن وان را آغاز می‌کند. این فرایند اغلب حدود دو دقیقه طول می‌کشد. صدای وزوز یا جیغ بلندی در این حین، احتمالا ناشی از فرسودگی دریچه ورودی آب باشد. در صورت مشاهده علائم خرابی، با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

کلام پایانی

اینانلو سرویس نمایندگی رسمی تعمیرات و خدمات پس از فروش دوو و 130 برند دیگر لوازم خانگی مانند سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و…. می باشد. هر زمان که نیاز به تعمیر لوازم خانگی داشتید از طریق سایت اینانلو سرویس با ما در تماس باشید. اینانلو سرویس به صورت 24 ساعته حتی در ایام تعطیل نیز پاسخگوی شما عزیزان می باشد. اینانلو سرویس اورژانس لوازم خانگی شماست.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields