۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

بررسی علل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی اسنوا
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

بررسی علل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی اسنوا

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

نتمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی اسنوا قطعا برای همه یک مشکل جدی و آزار دهنده است. علت تمیز نشدن ظروف ماشین ظرفشویی، از انسداد فیلتر تا خراب شدن بازوهای آب پاش متغیر است. اینانلو سرویس نمایندگی رسمی اسنوا، از پس تمامی خرابی های لوازم خانگی شما برمی آید. در این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی اسنوا خواهیم پرداخت.

علت تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی اسنوا

در ادامه به بررسی شایع‌ترین دلایل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی اسنوا پرداخته ایم. برای تمامی دلایل، راه حل نیز ارائه شده به کمک آن قادر به حل اختلال خواهید بود. خوشبختانه بیشتر اوقات علت کدر شدن ظروف یا علت سفیدک زدن ظروف و به طور کلی تمیز نشدن ظروف در ظرفشویی، به دلیل موارد غیر فنی است.

علت تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی اسنوا
علت تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی اسنوا
  • استفاده از شوینده نامناسب

شوینده‌های ماشین ظرفشویی شامل پودر، ژل، مایع جلادهنده،نمک مخصوص ماشین ظرفشویی و قرص ظرفشویی می‌باشد. هر یک از این شوینده ها کاربرد و کارایی متفاوتی دارد. کم و زیاد بودن هر یک از ان ها شاید سبب تمیز نشدن ظروف ظرفشویی اسنوا گردد. در صورت استفاده از ماده شوینده نامناسب، تاریخ گذشته، تقلبی یا بی کیفیت، متعاقبا در پایان سیکل شستشوی ظروف، کیفیت شستشو و تمیزی مطلوبی دریافت نخواهید کرد.

  • پودر شوینده ماشین ظرفشویی

پودر های شوینده در زمان استفاده از آب گرم، به خوبی در آب حل نشده و اغلب اوقات موجب ایجاد رسوب یا لکه ابری شکل روی ظروف خواهد شد. یکی از علل ایجاد سفیدک در ظروف ماشین ظرفشویی استفاده از این پودر هاست.

  • ژل شوینده ماشین ظرفشویی

ژل ظرفشویی، شوینده بهتری نسبت به پودرها محسوب می‌شود. این شوینده ماشین ظرفشویی مشکل رسوب و حلالیت پایین در آب سرد را ندارد. ژل های ظرفشویی در انواع مختلف آنزیم دار و ساده موجود هستند. در ضمن تمامی شوینده ها اعم از پودر، ژل ، قرص و… حتما باید با نمک ظرفشویی و مایع جلادهنده همراه شوند.

  • مایع جلا دهنده یا براق کننده ظرفشویی

مایع جلادهنده یا براق کننده با اسامی دیگری نیز شناخته می‌شود.این مایع در مرحله آخر سیکل شستشو و هنگام آبکشی ظروف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مایع جلادهنده برای درخشندگی بیشتر ظروف و کمک به خشک شدن بهتر آنان استفاده می‌شود. در صورت عدم استفاده از مایع جلادهنده ، به غیر از مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی، ممکن است در خشک شدن ظروف نیز دچار مشکل شوید. در صورت زیاد بودن مقدار مایع جلادهنده نیز مشکلات دیگری همچون کف کردن زیاد ماشین ظرفشویی روی خواهد داد.

  • نمک ماشین ظرفشویی

نمک مخصوص ماشین ظرفشویی یکی از تاثیرگذارترین مواد در شستشوی ظروف توسط ماشین ظرفشویی است. کیفیت نمک و مقدار آن بسیار حائز اهمیت است. وظیفه نمک، تنظیم سختی آب است. نمک ظرفشویی به صورت مستقیم در کیفیت شستشو و رسوب و ایجاد سفیدک در ظروف دخالت دارد. نمک مخصوص ظرفشویی با احیای رزین ظرفشویی، در کم کردن و کنترل سختی آب موثر است. با کاهش میزان نمک در مخزن مخصوص نمک در کف ظرفشویی اسنوا، سختی آب بالا می رود. سختی آب سبب ایجاد رسوب روی ظروف و خود ماشین ظرفشویی اسنوا خواهد بود.

  • قرص ماشین ظرفشویی

قرص‌های ماشین ظرفشویی در مقایسه با پودرها و دیگر شوینده‌ها  عملکرد بهتری نشان داده اند. قرص ماشین ظرفشویی محبوبیت زیادی میان مردم دارد. این قرص‌ها در چندین مدل بدون آنزیم و آنزیم دار و نیز قرص‌های ساده یا گچی و قرص های ژله ای موجود اند. قرص های ساده یا گچی، تنها شامل شوینده اند. قرص‌های ژله ای یا چندکاره علاوه بر شوینده دارای مایع جلادهنده و مقداری نمک نیز می باشند. در صورت استفاده از برنامه‌های کوتاه مدت یا شستشو در دمای پایین، قرص‌های شوینده انتخاب مناسبی نیستند. چرا که قرص‌های ماشین ظرفشویی در مدت زمان کوتاه و در آب زیر 50 درجه به خوبی حل نخواهند شد.

<yoastmark class=

  • تنظیمات اشتباه، علت تمیز نشدن ظروف ماشین ظرفشویی اسنوا

تنظیمات ماشین ظرفشویی اسنوا یکی دیگر از عوامل موثر بر کیفیت شستشوی ظروف است. تنظیم صحیح مقدار سختی آب با توجه به سختی آب محل زندگی شما، انتخاب برنامه شستشوی مناسب برای ظروف کثیف و تعیین دمای آب مناسب برای از بین بردن چربی‌ها و لکه‌ها از جمله موارد حائز اهمیت است. پیش از آغاز سیکل شستشو به درستی به این نکات توجه داشته باشید.

  • چینش نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی اسنوا

از دیگر دلایل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی اسنوا، چینش نادرست ظروف است. در این شرایط با نرسیدن آب و ماده شوینده به تمامی ظروف و قسمت‌های مختلف آنان، بخشی از ظروف به خوبی شسته نمی شوند. احتمال باقی ماندن پودر یا تکه‌های غذا روی آنها وجود دارد. چینش نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی، با ایجاد ممانعت در مسیر حرکت و گردش بازوی آبپاش، سبب اختلال در کارکرد بازوهای شستشو خواهد شد. سعی کنید ظرف‌ها را در جای مخصوص به خود و بر اساس اصول درست چینش ظروف، در ظرفشویی قرار دهید. برحسب میزان کثیفی، آنها را در سبد بالا یا پایین بگذارید. هنگام چیدمان، ظروف را به یکدیگر نپسبانید. دستگاه ظرفشویی اسنوا را بیش از حد ظرفیت پر نکنید.

  • گرفتگی سوراخ های بازوی شستشوی ظرفشویی اسنوا

علت تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی اسنوا شاید گرفتگی و انسداد نازل‌ها یا سوراخ‌های بازوهای آبپاش دستگاه باشد. با عدم عملکرد صحیح بازوهای آبپاش و انسداد آن ها توسط رسوبات آب و خرده ریزه‌های مواد غذایی، دیگر امکان پاشش آب به ظروف را نخواهند داشت. این اختلال سبب کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی و تمیز نشدن آنها شود. در نتیجه در صورت کاهش فشار آب، در مرحله اول باید بازوهای آبپاش یا بازوهای شستشو را بررسی کرد. از چک کردن نازل‌ یا سوراخ‌های آن ها غافل نشوید. برای خارج کردن بازوها و شستشو و تمیز کردن آنان به کمک جارو برقی و سوزن، از دفترچه راهنمای دستگاه کمک بگیرید.

  • کثیف بودن فیلتر تخلیه ظرفشویی اسنوا

یکی از علل تمیز نشدن ظروف ماشین ظرفشویی اسنوا به انسداد مسیر خروج آب‌های کثیف، مخصوصا فیلتر تخلیه مربوط است. فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی در کف دستگاه قرار دارد. اغلب متشکل از دو تکه فیلتر کوچک و بزرگ است. این فیلتر به مرور زمان و بر اثر تجمع تکه‌های مواد غذایی درشت و ریز، دچار انسداد می‌شود. نتیجه این گرفتگی و انسداد تمیز نشدن ظروف خواهد بود. برای تمیز کردن فیلترها به سادگی آنها را درآورید. معمولا با چرخش در جهت عقربه‌های ساعت و بالا کشیدگی، فیلتر خارج می شوند. پس از خروج قطعه با آب صابون شستشو دهید.

  • ایراد شیر ورودی آب ظرفشویی اسنوا

اختلال در شیر ورودی آب سبب تمیز نشدن ظروف ظرفشویی اسنوا خواهد شد. در صورت اختلال در شیر ورودی یا قطعات مرتبط با عدم آبگیری ماشین ظرفشویی اسنوا مواجه خواهید شد. با کمبود آب در دستگاه، ظروف تمیز شسته نمی شوند.

کثیف بودن فیلتر تخلیه، از دلایل تمیز نشدن ظروف ظرفشویی اسنوا
کثیف بودن فیلتر تخلیه، از دلایل تمیز نشدن ظروف ظرفشویی اسنوا
  • ایراد در سیستم پمپ آب ماشین ظرفشویی

هرگونه ایراد و نقص در سیستم پمپ آب یا واتر پمپ سبب اختلال در فرآیند شستشو ظروف در ماشین ظرفشویی می باشد. گاهی پمپ هیچ صدایی نداشته یا فقط وزوز می‌کند. با توجه به این موارد احتمال سوختگی پمپ و شکستن پروانه وجود دارد. در مدل‌های دارای تسمه، پاره شدن تسمه تاثیر گذار است. ابتدا از رسیدن جریان به پمپ اطمینان حاصل کنید.

  • برندهای تحت پوشش اینانلو سرویس

با ذکر موارد بالا، به راحتی قادر به عیب یابی دستگاه خواهید بود. پس از عیب یابی فورا با کارشناسان اینانلو سرویس تماس بگیرید. با شماره گیری 02636191 و 02691300200 با اینانلو سرویس در تماس باشید. از طریق سایت اینانلو سرویس نیز به راحتی قادر به ثبت درخواست خواهید بود. تمامی سوالات خود را در صفحه پرسش و پاسخ مطرح کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

اینانلو سرویس نماینده رسمی و معتبر تعمیرات لوازم خانگی اسنوا و 130 برند دیگر همچون سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و … می باشد.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields