۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

بررسی رایج ترین علل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی اسنوا و نحوه رفع عیب
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

بررسی رایج ترین علل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی اسنوا و نحوه رفع عیب

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول میکشد
۳ فروردین ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

گاهی علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی امری ساده بوده و به راحتی قابل حل است. حتی گاهی با بررسی مواردی مانند شیر آب و شیلنگ ظرفشویی اسنوا اختلال قابل حل است. در بعضی مواقع نیز علت آبگیری نکردن ظرفشویی اسنوا مواردی مانند خرابی شیر برقی، میکروسوئیچ درب و برد اصلی و… می باشد. در اینصورت باید عیب یابی ظرفشویی اسنوا و رفع اختلال را به تکنسین متخصص بسپارید. در ادامه مقاله به بررسی دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی اسنوا خواهیم پرداخت.

بررسی دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی اسنوا
بررسی دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی اسنوا

بررسی دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی اسنوا

وجود اختلال در شیر و شیلنگ تامین آب ماشین ظرفشویی اسنوا

در صورت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی اسنوا در مرحله اول از درستی سیستم تامین آب به دستگاه اطمینان حاصل کنید. با عدم آبگیری ماشین ظرفشویی اسنوا ابتدا ، از درستی سیستم تامین آب به دستگاه اطمینان حاصل کنید. اغلب در زیر سینک یا اطراف آن، یک لوله یا شیلنگ آب وجود دارد. این لوله به بخشی از پایین ماشین ظرفشویی متصل و با یک شیر کنترل می‌شود. وظیفه این شیلنگ و شیر تامین آب از لوله کشی خانه تا ظرفشویی می باشد. از عدم انسداد شیلنگ، نبود پیچ و خم و هرگونه پارگی و شکاف در آن اطمینان حاصل کنید. در مرحله بعد باز بودن شیر را بررسی کنید. در مرحله بعد فشار آب را چک کنید. نباید فشار آب کم باشد. شیر برقی ظرفشویی اسنوا برای عملکرد صحیح، به حداقل فشار آب نیاز دارد.

ایراد در شیر ورودی آب یا شیر برقی ظرفشویی اسنوا

شیر ورودی آب یا شیر برقی ظرفشویی مهمترین قطعه برای بررسی است. آبگیری دستگاه توسط این قطعه مهم انجام می شود. شیر ورودی آب، پایین ماشین ظرفشویی در پایین درب دستگاه دیده می‌شود. برای دسترسی به شیر برقی، ابتدا باید پنل جلویی سوار بر درب را باز کنید. در مرحله بعد پنل پایین را باز کرده تا قادر به مشاهده شیر برقی باشید. شیر ورودی آب دارای دو شلنگ و دو سیم برق متصل به آن است. یکی از شیلنگ ها آب را از خانه تا شیر برقی منتقل می‌کند. دیگری آب را از شیر به داخل محفظه شستشوی ظرفشویی اسنوا هدایت می‌کند.

این شیر توسط شناور و برد یا تایمر الکترونیکی ظرفشویی اسنوا کنترل می‌شود. در مرحله اول باید رسیدن برق به شیر و فعال بودن آن را بررسی کنید. به کمک مولتی متر سلونوئیدهای روی شیر را برای وجود جریان اندازه بگیرید. اگر حین مرحله آبگیری، جریان آب به شیر برقرار بوده و سیم کشی آن نیز مشکلی نداشت، اما همچنان ماشین ظرفشویی آبگیری نمی‌کند، پس ایراد از شیر برقی ظرفشویی اسنوا است. در این شرایط کارشناس مربوطه به تعویض شیر برقی می پردازد. در صورت نرسیدن برق به شیر ورودی، به کمک مولتی متر آن را بررسی کنید. باید به بررسی قطعی جریان در شناور، تایمر یا برد الکترونیکی یا حتی سوئیچ قفل درب بپردازید.

خرابی شناور و سوئیچ شناور علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی اسنوا

شناور ک قطعه‌ای پلاستیکی در کف ماشین ظرفشویی و گنبدی شکل است. وظیفه این قطعه تعیین سطح آب مناسب برای ظرفشویی اسنوا است. با پرآب شدن ماشین ظرفشویی، شناور به همراه آب بالا آمده و زمانی که به مقدار تعیین شده برسد، با درگیر کردن سوئیچ شناور به شیر ورودی آب دستور قطع شدن و توقف آبگیری خواهد داد. برای رفع عیب در مرحله اول شناور ظرفشویی را بررسی کنید. احتمالا توسط زباله، باقیمانده مواد غذایی و املاح سخت آب در وضعیت بالا گیر کرده است. همچنین سوئیچ شناور باید بررسی شده و وضعیت سلامت سوئیچ و سیم کشی آن مشخص گردد.

اختلال در سوئیچ قفل درب ظرفشویی اسنوا

ماشین ظرفشویی برای تشخیص باز بودن درب دارای یک قطعه به نام سوئیچ قفل است. طبق اصول ایمنی، با باز بودن درب دستگاه ظرفشویی فعالیت‌ها و عملکردهای دستگاه شروع نشده یا متوقف می‌شوند. پر شدن ظرفشویی از آب نیز به همین صورت است. در نتیجه با خرابی قفل درب ماشین ظرفشویی اسنوا در حالت بسته بودن درب آن را باز دانسته و سبب عدم آبگیری ظرفشویی اسنوا شود. سوئیچ قفل درب، پشت پنل داخلی درب قرار دارد. به کمک یک مولتی‌تر، رسیدن جریان به آن را چک و بررسی کنید. در صورت معیوب بودن سوئیچ، با تعویض آن اختلال رفع خواهد شد.

خراب شدن تایمر یا برد الکترونیکی ظرفشویی

تایمر در مدل‌های قدیمی‌تر ظرفشویی اسنوا و برد الکترونیکی در مدل‌های جدیدتر این دستگاه ها وظیفه ارتباط بین بخش‌های مختلف و ارسال فرمان شروع به کار هر بخش را برعهده دارد. با ایجاد اختلال در برد یا تایمر، احتمالا برخی قطعات همچون شیر برقی، سوئیچ شناور یا سوئیچ قفل درب از کارافتاده و جریان برق به آنها نرسد. احتمال معیوب بودن برد کمتر از موارد دیگر می باشد. در نتیجه ابتدا موارد مذکور را بررسی کنید. در صورت برقراری اختلال نهایتا به سراغ برد بروید. با معیوب بودن برد، به هیچ وجه به فکر تعمیر آن نباشید. تعمیر این قطعه ارزشمند را به مراکز معتبر و رسمی تعمیرات لوازم خانگی اسنوا بسپارید. دریافت خدمات از مراکز متفرقه به هیچ وجه قابل پیگیری نخواهد بود.

خرابی برد از دلایل آبگیری نکردن ظرفشویی اسنوا
خرابی برد از دلایل آبگیری نکردن ظرفشویی اسنوا

نشت آب از ماشین ظرفشویی اسنوا

از دیگر دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی اسنوا باید به نشت آب اشاره کرد. یکی دیگر از علت های آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی اسنوا، نشت آب است. این اتفاق زمانی می افتد که شما صدای پمپ شدن آب به بیرون را از ماشین ظرفشویی می شنوید اما ماشین ظرفشویی آنگونه که باید و شاید از آب پر نمی شود. دلیل این اتفاق نیز احتمالاً تجمع آب در سینی باریک ماشین ظرفشویی است. با رسیدن آب به سطح معین، سوئیچ ضد جریان فعال خواهد شد. این سوییچ به ماشین ظرفشویی دستور هدایت آب به بیرون و پمپاژ را می دهد. همچنین برای جلوگیری از پر شدن دوباره دستگاه خاموش شده، در نتیجه آبگیری انجام نمی شود.

خرابی سنسور سطح آب ظرفشویی اسنوا

دیگر دلیل نرسیدن آب به ماشین ظرفشویی احتمالا خرابی قطعه هیدرواستات دستگاه باشد. این قطعه میزان آب ورودی به ماشین ظرفشویی اسنوا را تنظیم می‌کند. اغلب این قطعه در مواقع آبگیری دستگاه فعال می‌شود. گاهی با روشن بودن دستگاه برای شستشوی ظروف ظرفشویی آبگیری نمی کند. در این شرایط با خرابی قطعه هیدروستات مواجه ایم. خرابی پلاتین، سفت یا شل شدن پیچ‌های هیدرواستات و همچنین فرسودگی شیلنگ ورودی به این قطعه، از دلایل عدم کارکرد صحیح آن هستند. این قطعه امکان تعمیر ندارد. در صورت خرابی هیدروستات کارشناس به تعویض آن می پردازد.

چرا آبگیری ماشین ظرفشویی اسنوا متوقف نمی شود؟

از دیگر مشکلات مربوط به آبگیری ماشین ظرفشویی اسنوا، قطع نشدن آبگیری ظرفشویی و به عبارت دیگر آبگیری بی وقفه دستگاه است. این مشکل، به خرابی یا وجود اختلال در یکی از قطعات زیر مربوط است.

  • شیر ورودی آب
  • شناور و سوئیچ شناور
  • برد الکترونیکی

نمایندگی های اینانلو سرویس

مجموعه اینانلو سرویس نماینده رسمی اسنوا و 130 برند دیگر لوازم خانگی همچون سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یورواستار، یورو پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و…. می باشد.

مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس

این مرکز با داشتن تعداد زیادی تکنسین متخصص و شعب فعال در سطح شهر، هر نقطه از استان البرز که باشید در یک قدمی شماست. از مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس باید به فردیس، مارلیک ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ ، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ،هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر تهران دشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و… اشاره کرد.

 

 

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields