۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

بررسی دلایل جرقه زدن موتور جاروبرقی اسنوا
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

بررسی دلایل جرقه زدن موتور جاروبرقی اسنوا

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول میکشد
۲۲ اسفند ۱۴۰۲

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

اختلال جرقه زدن موتور جاروبرقی اسنوا شاید برای هر یک از کاربران رخ دهد. مشاهده جرقه در موتور جاروبرقی، یکی از رایج ترین دلایل سوختگی موتور آن است. به همین دلیل، شناخت علائم و علت جرقه در موتور جاروبرقی اسنوا، از سوختگی آن و صرف هزینه‌های گزاف برای تعمیر یا تعویض دستگاه جلوگیری می کند. در این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل جرقه زدن موتور جاروبرقی اسنوا و نحوه رفع آن خواهیم پرداخت. تمامی لوازم خانگی نیازمند داشتن دانش از نحوه استفاده صحیح و نکات مراقبت از آنها می باشند.

<yoastmark class=

بررسی دلایل جرقه زدن موتور جاروبرقی اسنوا

سوختگی موتور جاروبرقی به دلیل فشار زیاد و نوسانات برق

سوختگی موتور جاروبرقی یکی از علت‌های رایج جرقه قرمز رنگ در دستگاه است. این اختلال برای سلامت دستگاه شما بسیار خطرناک است. با مشاهده این اختلال فورا باید برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. برای رفع این اختلال در مرحله اول موتور دستگاه را خارج کرده و به‌طور مستقیم به برق وصل کنید. اگر موتور بدون ایراد و مورد مشکوکی شروع به کار کرد، یعنی ایراد در قسمت‌های دیگر قطعات جاروبرقی اسنوا است. اما در صورت خرابی موتور، باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعمیر دستگاه اقدام نمایید. در ضمن به دلیل حساس و پیچیدگی موتور باید تعمیر این قطعه را به متخصص سپرده و از هرگونه اقدام برای تعمیر قطعه خودداری کنید.

اختلال در اتصالات مدار، آسیب به قطعات جاروبرقی

اختلال در مدار جاروبرقی اغلب به مرور زمان ایجاد می‌شود. بروز اختلال در اتصالات مدار، شاید علت داغ شدن جاروبرقی اسنوا نیز باشد. مدار یک قطعه بسیار حساس در جاروبرقی اسنوا می باشد. به هیچ وجه برای تعمیر آن تلاش نکنید. تعمیر این قطعه ارزشمند را از کارشناسان خدمات پس از فروش اینانلو سرویس بخواهید. این مرکز با داشتن شعب فعال در سطح استان، تنها در یک قدمی شماست.

اختلال در استاتور از جمله دلایل ایجاد جرقه در موتور جاروبرقی اسنوا

وظیفه استاتور در جاروبرقی ایجاد میدان مغناطیسی لازم برای چرخش موتور است. استاتور با اتصال به زغال سبب چرخش آرمیچر می‌شود. یکی از علائم خرابی این قطعه، ایجاد جرقه آبی در جاروبرقی اسنوا است. اغلب خرابی استاتور به ندرت پیش می‌آید. با‌این‌حال، بررسی همه قطعات برای یافتن علت اصلی ایجاد جرقه زدن در موتور جاروبرقی اسنوا ضرورت دارد.

خرابی کلکتور جاروبرقی و چگونگی تشخیص آن

کلکتور جاروبرقی قطعه‌ ای حیاتی و ارزشمند در موتور جاروبرقی است. وظیفه این قطعه برق‌رسانی به سایر قسمت‌های دستگاه می باشد. گاهی، بروز جرقه در موتور جاروبرقی اسنوا به دلیل خرابی و اختلال در قطعه کلکتور است. این جرقه به رنگ مهتابی و با شدت ساطع می‌شود. بروز جرقه در کلکتور جاروبرقی اسنوا، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

  • نوسانات برق
  • خرابی زغال موتور جاروبرقی
  • وجود اشتباه در جای نول و فاز بالشتک
  • بستن موتور به‌صورت سری
  • استفاده نکردن از زغال مرغوب و خوب

خرابی کلکتور جاروبرقی، وابستگی بالایی به سلامت زغال موتور دارد. زغال جاروبرقی یک قطعه کوچک و جنس گرافیت می باشد. علت ایجاد جرقه در زغال جاروبرقی، به فاصله آن‌ها از یکدیگر بستگی دارد. با کم یا زیاد شدن این فاصله، جرقه‌های آبی‌رنگ در قسمت موتور جاروبرقی مشاهده می‌شود. با تعویض این قطعه با یک زغال باکیفیت، عمر بالای موتور تضمین خواهد شد.

خرابی بالشتک‌ها، تعویض بالشتک موتور جاروبرقی اسنوا برای رفع جرقه زدن آن

دلیل بروز جرقه در موتور جاروبرقی اسنوا به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل، بالشتک‌های موتور جاروبرقی اسنوا است. جرقه‌های حاصل از خرابی بالشتک‌ها درشت و قرمز رنگ هستند. در‌صورت مشاهده جرقه‌های قرمز رنگ ناشی از خرابی بالشتک، فورا برای تعمیر آن اقدام نمایید.

اختلال و خرابی آرمیچر، تعمیر آرمیچر برای رفع علت جرقه جاروبرقی اسنوا

اختلال در عملکرد آرمیچر با جرقه‌های آبی‌رنگ و کوچک ظاهر می شوند. در‌صورت مشاهده جرقه‌های ریز و آبی‌رنگ در دستگاه باید نسبت به تعمیر یا تعویض آرمیچر اقدام نمایید. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به دستگاه، تشخیص علت دقیق ایجاد جرقه در موتور جاروبرقی و تعمیر آن را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید. در این شرایط با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

<yoastmark class=

اختلال در بلبرینگ موتور جاروبرقی، تعویض سریع قطعه برای جلوگیری از سوختگی موتور

بلبرینگ جاروبرقی در دو سر موتور قرار دارد. این قطعه نقش کمک‌کننده به عملکرد موتور را ایفا می‌کند. در‌صورت خرابی و وارد شدن آسیب به این قطعه، صدای ناهنجاری از جاروبرقی اسنوا به گوش خواهد رسید. عوامل بسیاری در خرابی بلبرینگ‌ها نقش دارند. رایج ترین علت خرابی جرقه بلبرینگ جاروبرقی اسنوا، افزایش فشار به موتور در زمان استفاده بیش از حد از دستگاه است. برای تشخیص خرابی بلبرینگ نیاز به اقدامات تخصصی نبوده و با چشم قابل تشخیص است. یکی از نشانه‌های خرابی بلبرینگ، ریختن ساچمه‌های آن است. متاسفانه بلبرینگ‌ها قابل تعمیر نیستند. در صورت خرابی بلبرینگ ها، حتما باید تعویض شوند. به هیچ وجه خودتان اقدام به تعمیر و تعمیر این قطعات نکنید.

چگونه از ایجاد جرقه در موتور جاروبرقی اسنوا جلوگیری کنیم؟

سلامت جاروبرقی و افزایش طول عمر آن، کاملاً به نحوه نگهداری ما از دستگاه بستگی دارد. با تعویض به موقع فیلتر جاروبرقی و بررسی سیم و پریز برای جلوگیری از ایجاد نوسان برق به حفظ سلامت موتور جاروبرقی کمک کنید. حتی اگر قصد استفاده از جاروبرقی به مدت طولانی را دارید، ترجیحاً هر ۲۰ دقیقه یک‌بار آن را حدود یک ربع خاموش کنید. این امر از وارد شدن فشار به موتور جلوگیری می کند.

تعمیر و عیب‌یابی بروز جرقه در جاروبرقی اسنوا

در این مقاله علت ایجاد جرقه در جاروبرقی اسنوا و نحوه رفع این اختلال را بررسی کردیم. برای عیب‌یابی دستگاه، حتما جاروبرقی اسنوا خود را به یک فرد متخصص و کاربلد بسپارید. اینانلو سرویس نمایندگی رسمی تعمیر لوازم خانگی اسنوا در کرج به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان است. این مرکز تمامی خدمات خود را به مدت 180 روز گارانتی می کند. در پایان انجام خدمات، فاکتور رسمی اینانلو سرویس تحویل مشتری گرامی خواهد شد. کارشناسان این مجموعه هر شش ماه اطلاعات خود را در آکادمی اینانلو سرویس به روز می کنند. در صورت مواجهه با جرقه موتور جاروبرقی فورا به فکر تعمیر آن باشید. با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس و درخواست خود را در اینانلو سرویس ثبت کنید. در سایت اینانلو سرویس نیز به صورت آنلاین قادر به ثبت سفارش می باشید.

برندهای تحت پوشش اینانلو سرویس

اینانلو سرویس نمایندگی رسمی اسنوا و 130 برند دیگر لوازم خانگی مانند سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و…. می باشد.

مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس

این مجموعه با داشتن تعداد زیادی تکنسین متخصص و شعب فعال در سطح استان البرز تمامی مناطق فردیس، مارلیک، ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ ، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ،هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر تهران دشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و…. را پشتیبانی می کند.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields