۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

بررسی دلایل بسته نشدن درب لباسشویی سامسونگ
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

بررسی دلایل بسته نشدن درب لباسشویی سامسونگ

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۱ آبان ۱۴۰۲

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

بسته نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ یکی از خرابی هایی است که امکان دارد برای این دستگاه رخ بدهد. این مسئله موجب می شود که دستگاه اصلا شروع به کار نکند. چون در صورت باز ماندن درب ماشین لباسشویی، دستگاه آبگیری نمی کند و در نهایت هیچ وقت وارد سیکل شستشو نمی شود. جهت اطمینان از بسته شدن درب ماشین لباسشویی، باید موقع بستن درب صدایی شبیه به تیک بشنوید. وگرنه یعنی درب به خوبی بسته نشده است.

 گاهی امکان دارد همه چیز کاملا عادی به نظر برسد، و موقع باز کردن درب، دستگیره به آسانی باز شود. اما زمانی که لباس ها را در لباسشویی گذاشته اید و می خواهید آن را روشن کنید، درب لباسشویی بسته نمی شود و به این شکل همه کارهای شما به تاخیر می افتد. علاوه بر این شاید موقع بستن درب متوجه شوید چیزی درون درب شکسته است. در این شرایط بهترین انتخاب تعمیر ماشین لباسشویی می باشد.

 اما دلایل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ چه چیزی است؟ شاید این سوال برایتان ایجاد شود که این مشکل را خودتان می توانید حل کنید یا نیاز به مراجعه تکنسین می باشد؟ برای پیدا  کردن پاسخ این سوال با اینانلو سرویس همراه باشید.

<yoastmark class=

 

در این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل احتمالی بسته نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ می پردازیم. 

دلایل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ

  • مشکل در قفل درب

  • فرسایش یا پارگی لاستیک دور درب
  • ایراد در زبانه ی قفل
  • ایراد در میکروسوئیچ درب
  • ایجاد آسیب فیزیکی برای درب
  • حجم زیاد لباس ها
  • خرابی دستگیره
  • چشمک زدن یا ظاهر شدن کد خطا روی صفحه نمایش

مشکل در قفل درب

چنانچه درب ماشین لباسشویی شما بسته نمی شود، و ظاهرا ایرادی در دستگیره دیده نمی شود، پس به احتمال زیاد قفل درب خراب است. چنانچه قفل درب، قفل را درگیر نکند، درب بسته نخواهد شد. در این شرایط شما دیگر نمی توانید لباس های خود را بشویید. اگر سوئیچ درب ایراد دارد یا به شکل صحیح عمل نمی کند، باید آن را تعویض کنید. اگر درب قفل نشود، یعنی زبانه درب شکسته و باید آن را عوض کنید. امکان دارد ایراد به دلیل عملکرد قفل باشد. 

چنانچه هنگام بسته شدن درب، مجبور باشید به سختی آن را ببندید، باعث آسیب به قفل درب خواهید شد و ممکن است دیگر درب لباسشویی باز نشود و به طور کامل قفل شود. اگر قفل درب شکسته باشد، جهت تعویض آن نیاز به مراجعه تعمیرکار با تجربه می باشد.

فرسایش یا پارگی لاستیک دور درب

یکی از عوامل دیگری که در بسته نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ موثر است، مشکل  لاستیک دور درب می باشد.در صورتی که لاستیک دور درب به طور اصولی و صحیح در محل اصلی خود قرار نگرفته باشد. یا بنا به هر علتی بخشی از آن از جای خود خارج شده یا کج شده باشد. علاوه بر این بخش کوچک و یا کل لاستیک دچار پارگی شده باشد، در نتیجه درب به خوبی بسته نمی شود. این خرابی ممکن است در اثر طول عمر بالای دستگاه و یا استفاده ی نادرست از ماشین لباسشویی و آسیب رساندن به لاستیک دور درب ماشین لباسشویی اتفاق افتاده باشد. چنانچه متوجه نشتی آب از دور درب شدید، حتما لاستیک دور درب را چک کنید. بنابراین ضروری است تا از سالم بودن لاستیک دور درب نیز مطمئن شوید و در صورت پارگی و ایراد آن را تعویض کنید.

<yoastmark class=

وجود مشکل در زبانه ی درب 

یکی دیگر از علت هایی که امکان دارد درب بسته نشود، به دلیل ایراد در زبانه ی درب می باشد. این یک ایراد متداول در ماشین های لباسشویی می باشد. مونتاژ قفل می تواند به شکل مکانیکی یا الکتریکی از کار بیفتد. در صورت مشکل در زبانه ی درب، باز و بسته شدن درب به سختی صورت می گیرد. امکان دارد زبانه ی درب شل شده یا شکسته باشد. زیرا مونتاژ قفل از جنس پلاستیک می باشد و معمولا قابل تعمیر نیستند و باید عوض شود. پس اگر درب به شکل صحیح بسته نمی شود باید قفل درب را چک کنید.

ایراد در میکروسوئیچ درب

اگر میکروسوئیچ درب ایراد داشته باشد، دستگاه نمی تواند تشخیص دهد که درب باز و بسته شده است. در ضمن اگر دستگاه اتوماتیک باشد، در صورت ایراد در میکروسوئیچ امکان دارد درب در حین سیکل شستشو یک دفعه باز شود. در حالت کلی، چنانچه میکروسوئیچ درب ایراد داشته باشد، ماشین لباسشویی برای باز و بسته شدن درب با اختلال مواجه می شود و حتما باید تعمیر شود. به طور معمول در صورت فرسایش و قدیمی شدن سوئیچ درب، این مشکل ایجاد می شود. در صورت نیاز به تعویض میکروسوئیچ درب باید قطعه ای که مطابق مدل دستگاه باشد، جایگزین شود. جهت چک کردن جریان، هر سوئیچ الکترونیکی را به وسیله ی یک مولتی متر تست کنید.

ورود آسیب فیزیکی به درب

یکی از موارد دیگری که در بسته نشدن درب لباسشویی سامسونگ موثر است، می تواند به آسیب فیزیکی مربوط باشد. این مشکل مخصوصا موقع اسباب کشی و حمل و نقل به تکرار دیده می شود. امکان دارد بر اثر این نوع آسیب ها درب دچار کجی یا شکستگی شود، در نتیجه درست به خوبی بسته نشود. معمولا در این شرایط درب باید به طور کامل تعویض شود. توصیه می شود این کار به تکنسین حرفه ای بسپارید.

حجم زیاد لباس ها

اگر شما حجم زیادی لباس را درون دیگ ماشین لباسشویی بریزید، در مرحله ی اول درب به خوبی بسته نخواهد شد. ضمنا اگر شما با فشار و زور بخواهید درب را ببندید، فشار زیادی به لباسشویی وارد می شود. در این وضعیت لباس ها داخل دیگ به خوبی نمی چرخند و شسته نخواهند شد. بعضی اوقات امکان دارد  آب از داخل دستگاه خارج شود.

شکستگی و آسیب به دستگیره

در صورتی که ماشین لباسشویی شما جز مدل هایی دارای دستگیره باشد، امکان دارد بسته نشدن درب به شکستن دستگیره درب مربوط باشد. بنا به صلاحدید تکنسین، دستگیره در صورت امکان تعمیر و در صورت لزوم تعویض می شود.

<yoastmark class=

وجود ایراد در دکمه ی باز و بسته کردن ماشین لباسشویی

در صورتی که ماشین لباسشویی دکمه ای روی پنل دارد تا به وسیله آن درب را باز کند، ممکن است که این دکمه ایراد داشته باشد. علاوه بر این امکان دارد برد الکترونیکی نیز خراب شده باشد که باید تست شود.

چشمک زدن صفحه دیسپلی 

گاهی امکان دارد به دلیل تعویض نا صحیح درب ماشین لباسشویی خطایی روی دیسپلی نمایان شود و باعث بسته نشدن درب لباسشویی سامسونگ شود. این مسئله می تواند به علت ایراد در سیم کشی یا برد الکترونیکی ایجاد شود. امکان دارد یکی از سیم ها از مدار جدا شده باشد و این ارور روی صفحه نمایشگر ظاهر شود. رفع این خطا باید توسط تکنسین با تجربه صورت بگیرد.

 

نکته های مهم

در صورت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ ، ابتدا دستگاه  را از برق بکشید. قفل درب ماشین لباسشویی را چک کنید که شکسته یا سالم است. اگر زبانه درب شکسته باشد باید آن را تعویض کنید. بعد از تعویض قطعات معیوب، سیکل شستشو را تست کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی کار می کند.

جهت پیشگیری از ایجاد مشکل برای درب ماشین لباسشویی توصیه می شود نکات زیر را رعایت کنید.

یکی از دلایل خرابی زبانه و میکروسوئیچ ماشین لباسشویی، کشیدن بیش از اندازه درب در زمان قفل بودن به وسیله کودکان است.

همان طور که بیان شد وجود ایراد در دستگیره می‌تواند دلیل باز یا بسته نشدن درب ماشین لباسشویی شما باشد. برای پیشگیری از خرابی بی موقع این قطعه و همچنین مراقبت از ماشین لباسشویی از فشار دادن و کشیدن بیش از اندازه دستگیره و درب خودداری کنید. 

همچنین در بعضی از مدل‌های لباسشویی چند دقیقه پس از اتمام شستشو درب دستگاه باز  نمی شود. بنابراین تا باز شدن درب به وسیله ی میکروسوئیچ صبر کنید و درب را نکشید.

  • درب ماشین لبایشویی را با فشار نبندید . زیرا امکان دارد ورود فشار باعث شود زبانه درب به درستی در محل خود قرار نگیرد.

استفاده از مواد شوینده بی کیفیت

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند موجب بسته نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ شما باشد، استفاده از مواد شوینده بی کیفیت است. در این شرایط فرسایش قطعاتی مثل لاستیک دور درب به شدت زیاد می شود و باعث پارگی و یا شل شدن آن می‌شود.
در صورت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ می توانید با اینانلو سرویس نمایندگی رسمی سام سرویس تماس بگیرید. شماره 02636191 در همه ی روزهای هفته پاسخگوی شماست. کد نمایندگی مجموعه اینانلو ir200513 می باشد و با مجوز رسمی از شرکت سامسونگ مشغول به فعالیت در استان البرز است. در صورت نیاز به تعویض قطعه نمایندگی اینانلو قطعات فابریک را از شرکت تولید کننده دستگاه تهیه می کند.
چنانچه ساکن استان البرز هستید و در مناطق فردیس، مارلیک، ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ آباد، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ، هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر، تهران دشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و… زندگی می کنید. در صورت نیاز به تعمیر  درب لباسشویی سامسونگ با شماره 02636191 تماس بگیرید.همچنین می توانید از طریق وبسایت اینانلو سرویس نیز درخواست خود را ثبت کنید.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

9 پاسخ

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس
      ما نمایندگی رسمی بیش از 130 برند هستیم و تعمیر انواع لوازم خانگی رو انجام می دهیم.
      با شماره 02636191 تماس بگیرید، تکنسین در اسرع وقت برای رفع ایراد مراجعه می کند

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس
      اگه برند دستگاهتون سامسونگ هست، طبق روش زیر عمل کنید
      دکمه‌های temp و spin/rinse رو همزمان با هم برای مدت 3 ثانیه نگه دارید.

    1. با سلام
      اینانلو سرویس تعطیلی نداره
      تو همه ی روزهای هفته حتی جمعه ها و ایام تعطیل آماده ارائه خدمات هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields