۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی؛ علت‌ها، راه‌حل‌ها و پیشگیری
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی؛ علت‌ها، راه‌حل‌ها و پیشگیری

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۳ بهمن ۱۴۰۲

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی و دیگر برندهای ماشین‌ لباسشویی اتفاقی بسیار محتمل و اجتناب‌ناپذیر است. ماشین‌های لباسشویی به طور مداوم و یکسره کار می‌کنند. شاید در روز بیش از دو یا سه بار نیز روشن شوند. به همین خاطر دور از ذهن نیست که دچار اختلالات کوچک و بزرگی در فنرها و یا دیگ شده و سبب ایجاد لرزش و سر و صدا شوند. ماشین‌های لباسشویی ال جی به دلایل مختلفی دچار لرزش و یا سر و صدا شوند. حتی بعضی مواقع اشکالی در خود ماشین لباسشویی وجود ندارد. اما احتمالا  علت لرزش و صدا در نحوه قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی و یا محیط اطراف آن می باشد. اینانلو سرویس اینجاست تا شما را در چنین شرایطی یاری دهد. در صورت خرابی و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

چگونه لرزش و <yoastmark class=

انواع صداهای ماشین لباسشویی ال جی

صداهای لباسشویی را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد.

صداهای طبیعی

برخی از صداها هنگام کارکرد لباسشویی طبیعی هستند.اما جای نگرانی ندارند. به عنوان مثال، صدای آبگیری، صدای تخلیه، صدای چرخش دیگ و صدای پمپ تخلیه از جمله صداهای طبیعی لباسشویی هستند.

صداهای غیر طبیعی

صداهایی مانند صدای تق تق، صدای جیرجیر، صدای وزوز و صدای ساییدگی از جمله صداهای غیر طبیعی لباسشویی هستند. این صدا ها نشان دهنده اختلال در دستگاه هستند.

بررسی دلایل صدا و لرزش ماشین لباسشویی

صدا و لرزش لباسشویی ال جی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از دلایل شایع این مشکل عبارتند از:

بار بیش از حد

در صورت پر کردن لباسشویی ال جی بیش از حد ظرفیت آن، ممکن است موتور و سیستم چرخشی بیش از حد فشار داشته باشد. این فشار بیش از حد سبب صدا و لرزش ماشین لباسشوییLG خواهد شد.

عدم تعادل بار

اگر لباس‌ها یا وسایل دیگر درون لباسشویی به صورت ناهموار توزیع شوند، ممکن است در حین چرخش با صدا و لرزش ماشین لباسشویی  مواجه شوید.

قطعات خراب یا فرسوده

در صورتی که قطعات داخلی لباسشویی خراب یا فرسوده شده باشند، احتمال شنیدن صدا ماشین لباسشویی ال جی وجود دارد.

مشکل در مکانیسم چرخش

در صورتی که مکانیسم چرخش لباسشویی به هر دلیلی مشکل داشته باشد، ممکن است دستگاه ایجاد صدا و نویز کند.

وجود جسم خارجی در دیگ

ممکن است صداهای ناخوشایند لباسشویی ال جی به دلیل وجود اجسام خارجی در دیگ آن باشد. وجود اشیائی مثل سنجاق، دکمه‌ های فلزی و… سبب ایجاد صداهای کلیک مانند می شوند. گاهی نیز پیش می‌ آید که این اجسام فلزی و سخت در واشر تخلیه یا لاستیک دور درب دستگاه گیر می ‌کنند. در صورت وجود موارد ذکر شده، شما کاربر گرامی با صدا و لرزش ماشین لباسشویی مواجه خواهید شد.

کاهش لرزش و <yoastmark class=

راه حل‌های رفع صدا و لرزش ماشین لباسشویی ال جی

در صورتی که لباسشویی ال جی شما دچار صدا و لرزش شده است. برای رفع این مشکل اقدامات زیر را انجام دهید.

  • بار لباسشویی را بررسی کنید.

مطمئن شوید که لباسشویی را بیش از حد با لباس پر نکرده‌اید.
لباس‌ها را به صورت یکنواخت در لباسشویی توزیع کنید. لباس‌های سنگین را در مرکز ماشین لباسشویی ال جی قرار دهید.

  • قطعات ماشین لباسشویی ال جی را بررسی کنید.
    در صورت مشاهده هرگونه آسیب یا خرابی در قطعات لباسشویی، آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.
  • ماشین لباسشویی ال جی را تراز کنید.
    اگر لباسشویی روی سطح ناصاف قرار گرفته باشد، به احتمال زیاد دچار صدا و لرزش می شود.

در صورتی که با انجام اقدامات بالا، مشکل صدا و لرزش لباسشویی ال جی شما برطرف نشد. باید از یک تکنسین تعمیر لباسشویی کمک بگیرید. در صورت مواجهه با صدا و لرزش ماشین لباسشویی فورا با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

چند نکته برای جلوگیری از صدا و لرزش لباسشویی ال جی

برای جلوگیری از صدا و لرزش لباسشویی، می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید.

  • تراز بودن دستگاه
    سطح زیرین لباسشویی باید کاملاً صاف و محکم باشد. به تراز بودن ماشین لباسشویی ال جی توجه داشته باشید.
  • فاصله دستگاه از دیوار
    لباسشویی باید از دیوار یا سایر وسایل حداقل 10 سانتی‌متر فاصله داشته باشد.
  • قرار دادن وسایل سنگین روی دستگاه
    از قرار دادن وسایل سنگین روی دستگاه ماشین لباسشویی خودداری کنید.
  • توجه به ظرفیت دستگاه و برنامه های آن
    از پر کردن بیش از حد لباسشویی، پرتاب کردن لباس‌ها درون لباسشویی و استفاده از برنامه‌های نامناسب خودداری کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید از ایجاد صدا و لرزش لباسشویی خود جلوگیری کنید و از عملکرد صحیح آن لذت ببرید.

افزایش صدای ماشین لباسشویی در طولانی مدت

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای لباسشویی‌های ال جی پس از مدتی استفاده رخ دهد، افزایش صدا است. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از دلایل شایع افزایش صدا لباسشویی ال جی عبارتند از

  • تجمع آلودگی و جرم در قطعات لباسشویی،سبب افزایش صدا ماشین لباسشویی می شود.
  • خرابی یا فرسودگی قطعات دستگاه، باعث افزایش صدا و لرزش ماشین لباسشویی خواهد شد.
  • استفاده از مواد شوینده نامناسب و نامرغوب، موجب افزایش صدای ماشین لباسشویی ال جی می شود.

برای جلوگیری از افزایش صدا ماشین لباسشویی ال جی پس از مدتی استفاده، رعایت نکات زیر الزامی است.

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی ال جی، از سرکه و از این قبیل مواد استفاده نکنید. در چنین شرایطی به انجام سرویس های دوره ای بپردازید.

  • از مواد شوینده مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  • از پر کردن بیش از حد لباسشویی خودداری کنید.

انواع صدای ماشین لباسشویی

صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی تنها یک نوع صوت خاص نیست. بلکه طیف گسترده ای از صداها، از وزوز گرفته تا جیرجیر و… را شامل می‌ شود. برای تشخیص منشا اختلال باید انواع این اصوات را بشناسید. با شناسایی انواع صدا برای عیب ‌یابی و رفع مشکل اقدام کنید. از جمله مهم ‌ترین صداهای نامتعارف ماشین لباسشویی می توان موارد زیر را نام برد.

 بررسی دلایل و راه‌حل‌های لرزش و <yoastmark class=

صدای تق تق ماشین لباسشویی ال جی

در صورت به گوش رسیدن صدای تق تق از ماشین لباسشویی ال جی، به احتمال زیاد شلنگ تخلیه با بدنه دستگاه برخورد می‌ کند. همچنین پر کردن بیش از حد مخزن یا گیر کردن جسم خارجی در پمپ تخلیه، سبب ایجاد صدای ماشین لباسشویی خواهد شد. اما گاهی صدای تق تق لباسشویی بیانگر مشکلات جدی ‌تری مانند ساییده شدن بلبرینگ ‌ها، آسیب دیدن موتور یا ایرادات پولی قرقره است. در چنین شرایطی باید برای تعمیر لباسشویی خود با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

صدای وزوز ماشین لباسشویی ال جی

در صورتی که صدای ماشین لباسشویی ال جی وز وز مانند است، به احتمال زیاد یک جسم خارجی در پمپ گیر کرده است. ورود هر نوع شیء خارجی به درون پمپ صدمات زیادی را به این قطعه وارد می کند. در چنین شرایطی از طریق سایت اینانلو سرویس به صورت آنلاین ثبت درخواست کنید. با ثبت درخواست به صورت آنلاین و از طریق سایت، شامل 10% تخفیف ویژه در خدمات دریافتی خواهید شد.

صدای خرخر ماشین لباسشویی ال جی

به گوش رسیدن صدای خرخر ماشین لباسشویی بیانگر انسداد در مسیر تخلیه دستگاه می باشد. در چنین شرایطی باید بلافاصله برای رفع انسداد لوله تخلیه اقدام کنید. زیرا حتی گرفتگی‌ های جزئی نیز می ‌توانند سبب ترکیدن لوله شوند. اینانلو سرویس در هفت روز هفته بدون تعطیلی و به صورت 24 ساعته آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

صدای جیر جیر ماشین لباسشویی ال جی

صدای جیر جیر هم یکی دیگر از اصوات نامتعارف و غیر طبیعی ماشین لباسشویی است. به گوش رسیدن این صدا احتمالا به خاطر استفاده از حجم بالای لباس ‌ها یا قرار دادن دستگاه روی سطوح ناصاف باشد. علاوه بر آن خرابی تسمه، بلبرینگ ‌ها، لاستیک دور درب و هرگونه ایراد در شیر ورودی منجر به ایجاد صدای جیرجیر ماشین لباسشوییLG می‌ شوند.

برطرف کردن لرزش و <yoastmark class=

مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس

مجموعه اینانلو سرویس با سابقه بیش از دو دهه در زمینه خدمات پس از فروش لوازم خانگی نماینده رسمی 130 برند می باشد. این مجموعه تمامی مناطق استان البرز از جمله فردیس، مارلیک، ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ ، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ،هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر تهران دشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و… را خدمات رسانی می کند.

برندهای تحت پوشش اینانلو سرویس

از برند های تحت پوشش این مجموعه می توان به سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و…. اشاره کرد. در صورت نیاز به تعمیر و دریافت خدمات با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس بگیرید.

 

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields