۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

علل و راه‌حل‌های آسان برای یخ زدگی در یخچال دوو
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

علل و راه‌حل‌های آسان برای یخ زدگی در یخچال دوو

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

دلیل یخ زدگی میوه و سبزیجات در یخچال دوو چیست؟ به چه دلیل مواد غذایی درون یخچال یخ میزند؟ در صورت تمایل به دانستن جواب این سوالات، تا انتهای این مقاله از اینانلو سرویس با ما همراه باشید. اینانلو سرویس نمایندگی رسمی دوو در استان البرز با کد 1107040 فعالیت می کند. برای دریافت خدمات از این نمایندگی معتبر با شماره 02636191 تماس بگیرید.

بررسی دلیل یخ‌زدگی در یخچال دوو و نحوه رفع آن
بررسی دلیل یخ‌زدگی در یخچال دوو و نحوه رفع آن

بررسی دلیل یخ زدن یخچال دوو

داخل یخچال دوو هم مثل سایر یخچال‌ها، یک سری قطعه تعبیه شده‌ است. وجود ایراد در روند کار هر کدام از این قطعات موجب عدم کارکرد مناسب یخچال دوو میشود. در نتیجه مواد غذایی دچار یخ‌ زدگی خواهد شد. داخل یخچال، سیستم برودت ، کمپرسور، یک مبدل حرارتی و یک فن وجود دارد.
قطعات به‌ نحوی در یخچال قرار گرفته اند که از مواد غذایی با دمای مناسب نگهداری کنند. با همه این‌ موارد احتمال یخ زدگی مواد غذایی داخل یخچال دوو وجود دارد. دلیل این یخ‌ زدگی عوامل مختلفی می باشد. این عوامل به شرح زیر است.

کم بودن وسایل فریزر

درون فریزر باید مقدار مشخصی از مواد غذایی قرار بگیرد. چنانچه این مواد کم‌تر از اندازه ی استاندارد باشد. برودت فریزر وارد یخچال شده و موجب یخ‌ زدگی مواد غذایی خواهد شد. پس یکی از راهکارهای رفع یخ زدگی مواد غذایی در یخچال دوو، افزایش مواد غذایی موجود در فریزر می‌باشد.

عدم گردش برودت در یخچال

طراحی همه یخچال‌ها به‌ نحوی است که هوا درون آن‌ها جریان داشته باشد. گردش هوا باعث سالم ماندن مواد غذایی می شود. گاهی چیدمان اشتباه مواد غذایی درون یخچال، دلیل یخ زدگی خواهد بود. مثلاً زمانی که یخچال بیش از حد پر است. مانع گردش هوا شده، در نتیجه مواد غذایی یخ‌ زده و از بین می‌روند. پس چیدمان درست موجب رفع مشکل یخ‌ زدگی مواد غذایی درون یخچال می‌شود. از سوی دیگر وجود مانع در گردش هوا در باعث فشار بیش‌ از حد به کمپرسور و خرابی آن نیز می‌شود.

چگونه از یخ‌زدگی مواد غذایی در یخچال دوو جلوگیری کنیم؟
چگونه از یخ‌زدگی مواد غذایی در یخچال دوو جلوگیری کنیم؟

مشکل در لاستیک درب یخچال دوو

لاستیک دور درب یخچال مانع از ورود هوا به درون یخچال می‌شود. در صورت خرابی و یا پارگی لاستیک یخچال دوو هوا از بین درب وارد یخچال دوو می‌شود. ورود هوای محیط به درون یخچال، باعث افزایش تولید سرما توسط کمپرسور برای نگهداری از مواد غذایی، می شود. در نتیجه این سرمایش بیش‌ از حد یکی از دلایل یخ زدگی مواد غذایی در یخچال دوو می‌باشد.

معیوب شدن ترموستات یخچال دوو

قطعه ترموستات مسئولیت کنترل دمای یخچال را به‌ عهده دارد. وجود ایراد در ترموستات یخچال موجب عدم کنترل دمای یخچال به میزان صحیح می شود. جهت درست کردن ترموستات و پیدا کردن دلیل یخ زدگی یخچال دوو به صورت دستی ترموستات را تنظیم کنید.

معیوب بودن برد الکترونیکی یخچال

یکی دیگر از دلایل یخ زدن مواد غذایی یخچال، خراب بودن برد الکترونیکی آن است. در واقع برد الکترونیک، در جایگاه مغز یخچال و مرکز فرماندهی عمل می‌کند. اگر این مرکز به‌ درستی کار
نکند، فرمان اشتباه آن موجب یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال دوو می‌شود.
احتمالا در یخچال‌های قدیمی شرکت دوو، علاوه‌ بر یخ‌زدگی مواد غذایی؛ برفک نیز مشاهده شود. این برفک به علت عدم وجود سیستم دیفراست خودکار در این یخچال‌ها می‌باشد.

راه حل دائمی برای مشکل یخ‌زدگی در یخچال دوو
راه حل دائمی برای مشکل یخ‌زدگی در یخچال دوو

یکسره شدن موتور یخچال

یکی دیگر از علل یخ زدن مواد غذایی در یخچال دوو، عملکرد نامطلوب کمپرسور است. در صورت کارکرد بیش از حد نیاز کمپرسور ، مواد غذایی در یخچال یخ خواهد زد. کمپرسور یخچال قطعه مهم و گران قیمتی است. توصیه ما جهت عیب یابی و تعمیر کمپرسور تماس با شماره 026361691 است. تکنسین های متخصص و باتجربه اینانلو در اسرع وقت برای بررسی و رفع ایراد مراجعه می کنند.

خرابی سنسور دمایی

سنسورهای دما همانطور که از نام آنها برداشت می شود، مسئولیت تنظیم دمای یخچال دوو را بر عهده دارند. اگر شما بعد از بررسی نکات قبلی، باز هم مشکل یخ زدن درون یخچال را داشتید، سنسورهای دمایی را بررسی کنید. البته تعمیر سنسورهای دمایی به وسیله خود شما ممکن نیست و به یک تعمیر کار برای تعمیر یخچال ماهر نیاز دارید.

غبار گرفتگی کویل های کندانسور

کثیف بودن کویل‌های کندانسور موجب کارکرد کمپرسور یخچال با فشار بیشتری خواهد شد. در شرایط کثیفی کندانسور برای رسیدن به دمای مطلوب یخچال، کمپرسور باید بیشتر کار کند. در این حالت یخچال یکسره کار کرده و موجبات یخ زدن مواد غذایی در یخچال را ایجاد می کند. کویل های کندانسور را چک کرده و در صورت امکان آن‌ها را غبار روبی کنید. با توجه به نداشتن تخصص برای انجام این کار از تعمیرکاران نمایندگی رسمی اینانلو کمک بگیرید.

یخچال دوو یخ می‌زند؟ نگران نباشید! اینانلو سرویس اینجاست
یخچال دوو یخ می‌زند؟ نگران نباشید! اینانلو سرویس اینجاست

چه برندهایی را در اینانلو سرویس تعمیر می کنیم؟

اینانلو سرویس نماینده رسمی برندهای مختلفی از جمله اسنوا، سامسونگ، ال جی، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و….افتخار دارد تا خدمتگذار شما مشتریان گرامی باشد. در هنگام خرابی هر کدام از لوازم خانگی تان با شماره 36191-026 تماس بگیرید. کارشناسان ما فورا برای تعمیر دستگاهتان مراجعه می کنند.

روش های پیشگیری از یخ زدن مواد غذایی در یخچال دوو

با مطالعه موارد فوق متوجه شدید که یخ زدگی مواد غذایی در یخچال دوو، دلایل ساده‌ای دارد. به همین منوال، با رعایت نکات ساده زیر، به سادگی مانع از یخ زدگی مواد غذایی در یخچال دوو شوید.

  • تنظیمات دمای یخچال را به صورت منظم چک کنید.
  • فاصله مواد غذایی را از دریچه‌های خنک کننده حفظ کنید.
  • اصول اولیه و استاندارد را در زمان چیدن غذا درون یخچال رعایت کنید.
  • یخچال را بیشتر از ظرفیت استاندارد خود پر نکنید.
  • دریچه‌های هوای ورودی را به شکل مرتب بررسی کنید.
  • انجام سرویس‌های دوره‌ای یخچال را جدی بگیرید. قطعه هایی مثل سنسورها و ترموستات در سرویس‌های دوره‌ای توسط تکنسین اینانلو سرویس چک می‌شوند.
  • لاستیک دور درب یخچال را مورد بررسی قرار دهید.
راهکار های ساده برای جلوگیری از یخ‌زدگی در یخچال دوو
راهکار های ساده برای جلوگیری از یخ‌زدگی در یخچال دوو

سخن پایانی

نگهداری صحیح و تعمیر به موقع یخچال فریزر دوو یکی از کارهای مهم و ضروری کاربران این دستگاه است. زیرا در صورت تعمیر و رسیدگی به موقع یخچال عملکرد و کارایی لازم را خواهد داشت.
با انجام به موقع سرویس های دوره ای از هزینه‌های اضافی و گزاف تعمیرات پیشگیری خواهد شد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه تعمیر یخچال فریزر دوو و یا درخواست تکنسین نمایندگی رسمی دوو به وبسایت اینانلو سرویس مراجعه کنید. کارشناسان ما بدون تعطیلی در  خدمت رسانی به همشهریان عزیز البرزی می‌باشند.

نمایندگی رسمی تعمیر یخچال دوو در استان البرز

برای رفاه حال همشهریان البرزی و خدمات رسانی سریع ، اینانلو سرویس، نمایندگی رسمی تعمیر یخ زدگی یخچال دوو، تکنسین های متخصص خود را به کلیه نقاط استان البرز اعزام می کند. فردیس،مارلیک ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ ، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ،هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر، تهراندشت، کمالشهر، صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکر آباد، شهرک رضوانیه و… از مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس می باشد.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields