۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

علت گرم نکردن مایکروویو اسنوا چیست؟
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

علت گرم نکردن مایکروویو اسنوا چیست؟

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول میکشد
۲ فروردین ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

گرم نکردن مایکروویو اسنوا از جمله رایج ترین اختلالات این دستگاه است. چند سال اخیر دستگاه مایکروویو جای خود را در آشپزخانه‌ها باز کرده است.  این دستگاه ارزشمند به عنوان یکی از مهم‌ترین لوازم برقی خانگی در دسترس تمامی افراد خانه جهت یخ‌زدایی و گرم کردن مواد غذایی قرار گرفته است.

این دستگاه سرعت و کیفیت بالایی در گرم کردن مواد غذایی دارد. در نتیجه میان افرادی که وقت برای آماده سازی غذا ندارند محبوب شده است. مایکروویو اسنوا از ساختار پیچیده ای برخوردار است. به هیچ وجه تعمیرات آن را به افراد متفرقه و تکنسین های غیر مجاز نسپارید. تعمیرات دستگاه های لوازم خانگی را حتما به نمایندگی های مجاز لوازم خانگی بسپارید.


علت گرم نکردن مایکروویو اسنوا چیست؟

 

پیشرفت تکنولوژی و کشف امواج سبب حضور مایکروویو در میان لوازم برقی آشپزخانه شده است. این دستگاه به کمک اشعه مایکرو غذای شما را با سرعت شگفت‌انگیزی در کسری از ثانیه کاملا داغ می کند. اشعه مایکرو نوعی موج در طیف امواج الکترومغناطیس است. طول موج اشعه مایکرو به طور متوسط به 2450 مگاهرتز می‌رسد. امواج مایکرو قابلیت نفوذ به ذرات روغن، چربی و آب دارند. این امواج سبب برانگیختگی اتم‌های موجود در غذا می‌شوند.  در نتیجه مواد غذایی از درون خود شروع به گرم شدن می‌کنند. علت اصلی گرم نکردن مایکروویو اسنوا مربوط به عملکرد اشعه‌هاست.

علت گرم نکردن مایکروویو اسنوا چیست؟
علت گرم نکردن مایکروویو اسنوا چیست؟


چه چیزی سبب اختلال در اشعه مایکرو  خواهد شد؟

 

  • خرابی یا سوختگی لامپ مگنترون ( لامپ اشعه )

لامپ مگنترون قطعه بسیار مهمی در مایکروویو اسنوا است. این قطعه سبب تولید و آزادسازی اشعه ماکرو در محیط دستگاه خواهد شد.  هر چه مایکرو مدت زمان بیشتری روشن باشد، لامپ اشعه برای مدت بیشتری روشن مانده و اشعه بیشتری به مواد غذایی نفوذ می‌کند. دلایل مختلفی مانند تمام شدن عمر لامپ مگنترون، استفاده طولانی مدت و نادرست از مایکروویو در خرابی لامپ اشعه موثر است. تمامی موارد بالا انتشار و تولید اشعه مایکرو را با مشکل روبرو کنند. در برخی از موارد خرابی و نیم سوز شدن لامپ مگنترون سبب تولید جرقه در مایکروفر می‌شود. به توصیه اینانلو سرویس تعمیر و تعویض  لامپ اشعه را به افراد متفرقه و غیر مجاز نسپارید. اینانلو سرویس نمایندگی رسمی تعمیرات لوازم خانگی اسنوا در خدمات شما کاربران گرامی است. 

 

خرابی و اختلال در ترانس مایکروویو  اسنوا

 

در هر مایکروویو، ترانس مکعب شکلی وجود دارد. ترانس انرژی مگنترون را برای تولید امواج و تابش آن به محیط مایکروویو تامین می‌کند. مایکروویو اسنوا متشکل از تعداد زیادی خازن و سیم‌‌پیچ‌های متعدد است. این خازن و سیم پیچ ها با تولید انرژی ولتاژ بالا در مایکروویو به لامپ اشعه در انجام وظایفش کمک میکنند. خرابی ترانس به دلیل آسیب فیزیکی یا فرسودگی در تولید مقدار ولتاژ مناسب اختلال ایجاد می کند. در نتیجه سبب گرم نکردن مایکروویو اسنوا خواهد شد.

  •  خرابی برد مایکروویو اسنوا

     

برد الکترونیکی به عنوان مغز مایکروویو اسنوا عمل می کند. این قطعه از طریق الکتریسیته به قطعات مختلف مایکروفر دستور شروع یا پایان کار را اعلام می دارد. خرابی برد دستگاه سبب اختلال در عملکرد دیگر قطعات خواهد شد. خرابی برد سبب ارسال  فرمان اشتباهی به ترانس یا لامپ مگنترون می شود. در نتیجه این امر تولید و انتشار اشعه ماکرو با مشکل روبرو می گردد. تعمیر و بررسی برد دستگاه نیازمند اطلاعات تخصصی است. در نتیجه حتما باید توسط کارشناسان مجرب در این حوزه بررسی گردد. تعویض برد مایکروویو اسنوا را به هیچ وجه به افراد غیر متخصص نسپارید. در صورت نیاز با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

 

  • خرابی خازن مایکروویو اسنوا

خازن نیز یکی از قطعات مهم در مایکروویو اسنوا محسوب می شود. عملکرد درست و صحیح خازن باعث گرم شدن یکنواخت و مناسب مایکروفر خواهد شد.  قطعه خازن و دیود ولتاژ را برای مگنترون بالاتر می برد. این امر سبب بهتر گرم شدن غذا توسط مگنترون می شود. نیم سوز شدن یا خرابی خازن سبب گرم نشدن مناسب مایکروویو اسنوا خواهد شد. از ساده ترین روش های تشخیص خرابی خازن مایکروویو باید به موارد زیر اشاره کرد. اختلال در دکمه ها ، تایمر ، زمان سنج و سایر قسمت های دستگاه سبب گرم نشدن مایکروویو اسنوا خواهد شد.

خرابی برد از دلایل گرم نکردن مایکروویو اسنوا
خرابی برد از دلایل گرم نکردن مایکروویو اسنوا
  • خرابی یا سوختگی دیود مایکروویو اسنوا

     

دیود موجود در ماکروویو اسنوا برای خنثی کردن ولتاژ با خازن کار می‌کند. این امر برای تغذیه مگنترون لازم است. با سوختگی دیود مایکروویو تغذیه نشده و غذا را گرم نخواهد کرد. دیود خروجی توان AC را به DC تبدیل کرده و ولتاژ را تقریبا دو برابر می‌کند. این ولتاژ توسط مگنترون سبب گرم شدن غذای شما می گردد. در صورت خرابی، سوختگی یا به هر دلیلی از کار افتادگی دیود، مگنترون ولتاژ کافی و مورد نیاز برای گرم کردن غذا را دریافت نمی‌کند. در نتیجه مایکروویو غذا را گرم نمی کند.تعمیر و تعویض دیود و دیگر قطعات مایکروویو اسنوا را به افراد متخصص و تکنسین های کاربلد اینانلو سرویس بسپارید. 

 

  • خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر اسنوا

ماکروویو ها دارا 3 یا 4 سوئیچ درب هستند. این سوئیچ ها برای اطمینان از بسته بودن کامل درب طراحی شده اند. این قطعات هنگام بستن درب فعال می‌شوند. در واقع این مکانیسم ایمنی برای مایکروفر جهت جلوگیری از نفوذ اشعه های مضر هنگام باز بودن درب است. هنگام بستن درب مایکروویو حتما از کیپ شدگی کامل و ایمن سوئیچ درب اطمینان حاصل کنید. زیرا در صورت بسته نشدن صحیح درب، ماکروویو روشن نشده و در نهایت ماکروویو گرم نمی‌شود. برای بررسی خراب بودن یا نبودن سوئیچ درب از مولتی متر استفاده کنید. در صورت نیاز، باید به فکر تعویض سوئیچ درب باشید. توجه داشته باشید که تعویض سوئیچ درب حتما باید توسط تکنسین متخصص صورت گیرد.

مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس


در صورت مشاهده هر گونه علائم خرابی در دستگاه مایکروویو اسنوا و دیگر لوازم خانگی خود با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. این مجموعه دارای شعب فعال در سطح استان البرز است. اینانلو سرویس تمامی مناطق استان البرز را پوشش می دهد. از مناطق تحت پوشش این مجموعه می توان به فردیس،مارلیک ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ ، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ،هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر تهران دشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و… اشاره کرد.

برندهای تحت پوشش اینانلو سرویس

اینانلو سرویس نماینده رسمی اسنوا و 130 برند دیگر لوازم خانگی مانند سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و… می باشد.

تمامی خدمات دریافتی از این مرکز به مدت 180 روز گارانتی می شود. فاکتور رسمی اینانلو سرویس در پایان انجام خدمات تحویل مشتری گرامی خواهد شد. خدمات 24 ساعته و بدون تعطیلی را از اینانو سرویس بخواهید. 

 

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields