۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

علت کاهش مکش جاروبرقی دوو چیست؟
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

علت کاهش مکش جاروبرقی دوو چیست؟

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۲۵ فروردین ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

علل متفاوتی سبب کاهش مکش جاروبرقی دوو می شود. در این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل کاهش مکش جاروبرقی دوو و نحوه رفع آن خواهیم پرداخت. با مشاهده هرگونه اختلال در لوازم خانگی دوو خود با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. در صورت ثبت درخواست از طریق سایت اینانلو سرویس شامل 10% تخفیف خواهید شد. تمامی سوالات خود را در صفحه پرسش و پاسخ مطرح کنید. کارشناسان اینانلو سرویس در اسرع وقت پاسخگوی شما کاربران گرامی خواهند بود. اغلب خرابی های لوازم خانگی به دلیل عدم اهمیت به سرویس های دوره ای منظم می باشد. هر شش ماه لوازم خانگی شما نیاز به سرویس دوره ای دارد. این امر را جدی گرفته و به افزایش طول عمر لوازم خانگی خود کمک کنید.

کاهش مکش جاروبرقی دوو
کاهش مکش جاروبرقی دوو

علت کاهش مکش جاروبرقی دوو چیست؟

جاروبرقی یکی از لوازم خانگی محبوب و کاربردی شرکت دوو است. این شرکت در تولید محصولات خود از قطعاتی با کیفیت بالا استفاده می کند. اما این محصولات نیز شاید به دلیل استفاده نامناسب مصرف کنندگان یا فرسودگی قطعات به مرور زمان دچار آسیب شوند. این آسیب ها سبب اختلال در عملکرد جاروبرقی دوو خواهد شد. یکی از این اختلال ها کاهش مکش جاروبرقی دوو است. در ادامه به بررسی دلایل این امر پرداخته و نحوه رفع آن را شرح می دهیم.

چگونگی ایجاد قدرت مکش در جاروبرقی دوو

مکش در جاروبرقی دوو توسط قطعه فن داخل موتور، ایجاد می شود. قدرت مکش توسط لوله خرطومی جاروبرقی دوو به محفظه زباله منتقل می شود. گرد و خاک و زباله ها از این مسیر وارد محفظه دستگاه می شوند. در بعضی از جاروبرقی ها در امتداد لوله خرطومی یک برس چرخان وجود دارد. این برس به جا به جایی گرد و غبار کمک می کند. تمام قسمت های لوله خرطومی جاروبرقی تا محفظه باید بدون گرفتگی باشد. تا عمل انتقال زباله ها به درستی انجام گیرد. در غیر این صورت با کاهش قدرت مکش مواجه خواهید شد.

دلایل کاهش مکش جاروبرقی دوو و راهکارهای آنها

  • اختلال در مخزن جاروبرقی دوو
  • گرفتگی در فیلتر هوا
  • انسداد جریان هوا در دستگاه
  • عدم چرخش برس چرخان
  • خرابی موتور
  • طول بیش از حد لوله
  • نشت هوا از اتصالات
  • کثیفی برس پارویی
دلایل کاهش مکش جاروبرقی دوو و راهکارهای آنها
دلایل کاهش مکش جاروبرقی دوو و راهکارهای آنها

خرابی در مخزن، از دلایل کاهش مکش جاروبرقی دوو

یکی از ابتدایی و راحت ترین مراحل عیب یابی اختلال کاهش مکش جاروبرقی دوو بررسی مخزن دستگاه است. گاهی کیسه جاروبرقی سوراخ یا پر است. این امر سبب ایجاد اختلال در قدرت مکش خواهد شد. پس از خالی کردن کیسه دستگاه، مکش جاروبرقی دوو را بررسی کنید. در صورت عدم رفع اختلال، کیسه باید تعویض شود.
نقش گرفتگی فیلتر هوا در کاهش مکش جاروبرقی دوو

پس از چک و بررسی کیسه زباله جاروبرقی دوو، نوبت به فیلتر هوا خواهد رسید. آسیب یا گرفتگی در فیلترها از رایج ترین دلایل کم شدن قدرت مکش دستگاه است. در جاروبرقی های نسل جدید دو نوع فیلتر تعبیه می شود. فیلتر های مختلفی مانند فیلتر اولیه و فیلتر اگزوز در شرایط مختلف و متفاوت به کار می روند. اکثر فیلترها به شکل صفحه ای یا ورقه ای هستند. در اطراف فیلتر ها یک قاب پلاستیکی به کار می رود. همچنین فیلترهای جعبه ای دارای نوعی اسفنج هستند. این نوع فیلترها از راندمان بالایی برخوردارند. بسیاری از فیلتر ها قابل شست و شو بوده و پس از خشک شدن می توان از آنها استفاده کرد. در نتیجه یکبار مصرف نیستند. در صورت آسیب دیدگی، فیلترها باید تعویض شوند.

مسدود شدن جریان هوا چه تاثیری در کاهش مکش جاروبرقی دوو دارد؟

بیشترین دلیل کم شدن قدرت مکش در جاروبرقی مربوط به مسدود شدن جریان هوا در دستگاه است. انسداد جریان هوا به معنای وجود هرگونه گرفتگی از نوک لوله خرطومی تا مخزن زباله می باشد. برای بررسی این مورد لوله خرطومی جاروبرقی را به صورت عمودی گرفته و کاملا بکشید. سپس با استفاده از یک دسته جارو یا میله اقدام به باز کردن آن کنید. حتما لوله خرطومی جاروبرقی را چک کنید. این قطعه نباید ترک، سوراخ، پیچ خوردگی و پارگی داشته باشد. در صورت وجود چنین اختلالاتی، باید برای تعویض لوله خرطومی اقدام کنید. همچنین با عدم اتصال صحیح لوله جاروبرقی به دستگاه، عملکرد آن دچار اختلال خواهد شد.

برس چرخان چیست و چه کاربردی در جاروبرقی دوو دارد؟

قطعه برس چرخان، زباله ها و گرد و خاک را در جریان هوای مکش شده جاروبرقی دوو جا به جا می کند. این ابزار برداشتن زباله ها را برای جاروبرقی آسان می کند. اختلال در عملکرد این قطعه سبب کاهش در قدرت مکش خواهد شد. همچنین عدم چرخش این برس چرخان قدرت تمیز کاری را کاهش می دهد. برای جلوگیری از این اختلال با تمیز کردن برس باید مشکل را رفع کرد. در صورت عدم رفع اختلال، احتمالا کمربند درایو شکسته و باید تعویض شود. این قطعه وظیفه چرخاندن برس را برعهده دارد.

خرابی موتور، اصلی ترین علت کاهش مکش جاروبرقی دوو
خرابی موتور، اصلی ترین علت کاهش مکش جاروبرقی دوو

خرابی موتور، اصلی ترین علت کاهش مکش جاروبرقی دوو

موتور مهمترین قسمت جاروبرقی دوو است. به طوری که موتور را همچون قلب دستگاه می دانند. در صورت خرابی یا نیم سوز شدن موتور قدرت مکش کاهش می یابد. در برخی مواقع قدرت مکش دستگاه به صفر می رسد. از روش های تشخیص خرابی موتور باید به عدم روشن شدن دستگاه و دود کردن جاروبرقی دوو در زمان استفاده اشاره کرد. در جاروبرقی های نسل جدید موتور برای عملکرد بهتر در قدرت مکش از یک تیغه فن پلاستیکی در حال چرخش استفاده می کند. این تیغه فن مستقیما به محور موتور متصل است. این تیغه با عبور دادن خاک و زباله ها از کنار خود، آن ها را به درون مخزن زباله می فرستد. با آسیب دیدن، خرابی و یا شکستگی این تیغه ها موتور به لرزش افتاده یا خاموش می شود. در هر دو صورت قدرت مکش کم خواهد شد. در این شرایط حتما از افراد مجرب در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

طول مناسب لوله خرطومی نسبت به قدرت مکش در جاروبرقی دوو

مهم نیست موتور جاروبرقی چه مقدار قدرت داشته باشد. با زیاد بودن طول لوله خرطومی، زباله ها با قدرت مکش کمتری جمع می شوند. طول لوله را باید نسبت به قدرت موتور، شرایط محیط و جنس سطح مشخص کرد. کم کردن ارتفاع لوله طبیعتا قدرت مکش بالاتری را ارائه خواهد داد.
در لوله های با طول زیاد به دلیل عدم رعایت برخی نکات از سمت مصرف کنندگان مانند جمع کردن هر نوع زباله پارچه ای، کاغذی، پلاستیکی و فلزی، آسیب و گرفتگی در لوله ایجاد می شود. گرفتگی لوله مانع از عبور هوا با شدت لازم خواهد شد. در نتیجه با کاهش مکش جاروبرقی دوو مواجه خواهید شد.
نشت هوا و تاثیر آن در عملکرد جاروبرقی دوو

جاروبرقی برای عملکرد مناسب باید با قدرت بالای خود قادر به جمع آوری زباله ها از روی سطوح مختلف باشد. برای انجام این عمل هوا نباید به بیرون از دستگاه نفوذ کند. وجود هرگونه نشتی در لوله خرطومی و دستگاه جاروبرقی عملکرد صحیح دستگاه را مختل می کند. این امر سبب کاهش مکش جاروبرقی دوو خواهد شد. در جاروبرقی های نسل جدید محفظه ای روی دسته جارو برای ورود و خروج هوا وجود دارد. باز بودن این محفظه سبب کم شدن مکش جاروبرقی دوو می شود. برای جلوگیری از این اختلال باید تمام قسمت های جاروبرقی را بررسی کرده و منافذ و ترک ها مسدود شوند.

افزایش مکش جاروبرقی دوو به کمک تعمیرکاران مجرب

کاهش مکش جاروبرقی دوو دلایل بسیاری دارد. در بسیاری از مواقع پر شدن مخزن زباله جاروبرقی و گرفتگی لوله خرطومی از دلایل کاهش قدرت مکش می باشند. در این دو حالت می توانید خودتان اقدام به رفع این اختلالات کنید. با مشاهده دیگر موارد حتما با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

برندهای تحت پوشش اینانلو سرویس

در صورت مواجهه با کاهش مکش جاروبرقی دوو از طریق سایت اینانلو سرویس ثبت درخواست کنید. تمامی سوالات خود را در صفحه پرسش و پاسخ اینانلو سرویس مطرح کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. به هیچ وجه تعمیرات دستگاه خود را به افراد متفرقه و مراکز غیر مجاز نسپارید. خدمات دریافتی از این مراکز غیر رسمی، از هیچ سازمانی قابل پیگیری نخواهد بود. اینانلو سرویس نمایندگی رسمی دوو با کد فعال 1107040 و 130 برند دیگر مانند سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و…. می باشد.

 

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields