۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

علت سرد نکردن یخچال اسنوا و نحوه رفع این ایراد
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

علت سرد نکردن یخچال اسنوا و نحوه رفع این ایراد

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۲ اسفند ۱۴۰۲

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا یک مشکل فنی در ساختار اصلی یخچال نبوده و شاید تاثیر‌پذیر از عملکرد مصرف‌کننده باشد. به همین خاطر در مرحله اول باید دلیل سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا را بررسی کنید. این اختلال حتما باید توسط کارشناسان مجرب و متخصص بررسی و رفع ایراد گردد. در این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا خواهیم پرداخت. در شرایط خرابی و نیاز به تعمیر لوازم خانگی خود، به هیچ وجه خودتان اقدام به تعمیر دستگاه نکنید. تعمیر یخچال فریزر اسنوا امری تخصصی بوده و نیازمند تجربه و دانش کافی می باشد.

علائم <yoastmark class=


علائم سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا

 

  • گرم شدن داخل یخچال و فریزر
  • ایجاد برفک و یخ در داخل یخچال
  • بوی بد داخل یخچال
  • خراب شدن مواد غذایی

 

علت سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا

 

سرد کردن یخچال فریزر نه تنها در برند اسنوا بلکه در تمامی برندهای دیگر نیز برای خانواده‌هایی که به درستی از دستگاه خود استفاده نمی کنند پیش خواهد آمد. به همین خاطر شما باید با تک تک دلایل این اختلال آشنا باشید. در ادامه به بررسی دلایل سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا خواهیم پرداخت.

 

حالت‌های مختلف سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا

 

برای بررسی علت سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا شما در ابتدا باید حالت سرد نکردن را تشخیص دهید. برای مثال در بعضی از مواقع تنها یخچال خنک نکرده و فریزر به خوبی در حال کار کردن است. برعکس این حالت نیز اتفاق می افتد. در نتیجه در ابتدا نوع خرابی را تشخیص داده و فورا به فکر رفع آن باشید. 


آیا همیشه سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا نیاز به تعمیر دارد؟

پاسخ این سوال خیر است. در برخی از موارد به راحتی شما با بررسی اختلال قادر به رفع ایراد بدون پرداخت هزینه خواهید بود. با مشاهده هرگونه خرابی و نیاز به تعمیر لوازم خانگی اسنوا، یا شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. سوالات خود را در صفحه پرسش و پاسخ اینانلو سرویس مطرح کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود. در ادامه این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا می پردازیم. 


دلایل خنک نکردن یخچال فریزر اسنوا

 

  •  خراب بودن لاستیک درب یخچال فریزر اسنوا

     

خرابی لاستیک دور درب به مرور زمان باعث بیرون رفتن هوای خنک و گرم شدن جریان هوا در یخچال اسنوا خواهد شد. برای بررسی این علت سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا از یک کاغذ بهره برده و آن را بین درب یخچال قرار داده و بکشید. اگر کاغذ با اصطکاک بیرون کشیده شود یعنی لاستیک سالم است. راحت خارج کردن کاغذ به معنی خراب بودن لاستیک درب یخچال فریزر اسنوا خواهد بود. خرابی لاستیک دور درب یخچال فریزر اسنوا، تعمیر پرهزینه ای نخواهد بود. 

  •  تنظیم دمای اشتباه یخچال فریزر اسنوا

     

یخچال فریزر در تمامی برندها برای فصول مختلف نیاز به دمای مختلف خواهد داشت. طبق اطلاعات جمع آوری شده از یخچال فریزر اسنوا، در فصل زمستان دمای ۳ تا ۴ درجه و در فصل تابستان دمای ۱ تا ۲ درجه سانتی‌گراد برای آن مناسب است. در غیر این صورت احتمالا با خرابی هایی همچون سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا مواجه خواهید شد.

  • نصب یخچال در محیطی گرم و نامناسب

     

زمانی که در اطراف یخچال شما وسایلی مانند گاز، آبگرمکن، بخاری و… وجود داشته باشد، بر دمای یخچال تاثیر می گذارد.  این امر سبب سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا خواهد شد.

دلایل فنی <yoastmark class=

 

بررسی دلایل فنی سرد نکردن یخچال اسنوا

 

دلایل فنی بسیار زیادی برای خراب بودن یخچال فریزر اسنوا وجود دارد. در ادامه مقاله به بررسی بخش کوچکی از دلایل رایج سرد نکردن یخچال اسنوا خواهیم پرداخت. خرابی قطعاتی مانند المنت، اواپراتور، دمپر، سنسور، فن اپراتور، قطعات دیفراست، برد الکترونیکی و… بر این خرابی تاثیر گذار است.

  • خرابی برد الکترونیکی یخچال فریزر اسنوا

 

اولین قطعه فنی مهم و علت اصلی سرد نکردن یخچال فریزر، برد الکترونیکی است. برد الکترونیکی به عنوان کنترل‌کننده تمامی عملکردها و حرکات مختلف در این یخچال شناخته شده و بدون آن هیچ عملکردی مانند سرد کردن یخچال انجام نخواهد شد. بررسی برد الکترونیکی در صورت سرد نکردن یخچال فریزر کار هر کسی نخواهد بود. برای تعمیر برد باید از یک تعمیرکار ماهر در زمینه تعمیر یخچال اسنوا کمک بگیرید. یکی از نشانه‌های اصلی خرابی برد الکترونیکی یخچال فریزر اسنوا تغییرات دمایی و از بین رفع تعادل میزان دما است‌.

  • خرابی دمپر

     

علت سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا در برخی از مواقع مشکل فنی در قطعه دمپر است. با خرابی این قطعه به عنوان یکی از قطعات مکانیکی مهم، ارتباط بین فریزر و یخچال از بین رفته و برودت انجام نخواهد شد. بررسی خرابی و رفع عیب دمپر یخچال فریزر امری تخصصی بوده و برای تعمیر آن از نمایندگی تعمیر لوازم خانگی اسنوا کمک بگیرید.

  • خرابی المنت اواپراتور

     

ایجاد مشکل فنی در این قطعه سرد کردن یخچال را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. زیرا باعث جمع شدن هوای سرد در انتهای یخچال کنار فن اپراتور و فریزر خواهد بود. در نتیجه شما با سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال اسنوا مواجه می‌شوید.

  • بهم خوردن تنظیمات برد کنترل دما

     

در برخی از مواقع علت سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا از بین رفتن مشخصات دقیق تنظیمات برد کنترل دما باشد. نکته قابل اهمیت در این مورد تاثیر‌گذاری یخچال و فریزر بر یکدیگر است. مثلا اگر برد کنترل دما یخچال دچار مشکل تنظیماتی شود فریزر نیز با تداخل دما روبرو شده و از هم جدا نیستند.

از نظر علمی برد کنترل دما در این یخچال فریزر مسئولیت ارسال ولتاژ به موتور فن و کمپرسور را بر عهده دارند.  در این شرایط فورا از طریق سایت اینانلو سرویس ثبت درخواست کرده تا شامل 10% تخفیف ویژه باشید.

  • خرابی فن اپراتور علت سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا

     

یکی از دلایل اصلی سرد نکردن یخچال فریزر خرابی فن اواپراتور است. مشکل فنی در این قطعه سبب گرم شدن یخچال در کمترین زمان ممکن خواهد شد. البته کار نکردن فن اپراتور باعث عدم تولید سرما نبوده اما سرما در یخچال گردش نخواهد داشت.

  • خرابی سنسور یخچال اسنوا

     

دمای یخچال فریزر همیشه نیاز به اندازه‌گیری داشته و وظیفه این کار بر عهده سنسور دما است. در صورت خرابی سنسور، درجه هوای دقیق به برد اصلی انتقال پیدا نکرده و یخچال قادر به تنظیم دمای مورد نیاز نیست. با مشاهده چنین اختلالی فورا با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. 

راه حل‌های رفع مشکل <yoastmark class=


راه حل‌های رفع مشکل سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا

  • بررسی و تعویض لاستیک دور درب یخچال
  • بررسی و تعمیر سیستم دیفراست
  • شارژ گاز یخچال
  • تعویض موتور یخچال
  • بررسی و تعمیر فن کندانسور
  • باز کردن لوله تخلیه آب

 

مهم‌ترین نکات نگهداری یخچال فریزر اسنوا

 

  • تنظیم دمای مناسب
    دمای مناسب برای یخچال فریزر اسنوا بین 3 تا 4 درجه سانتیگراد برای یخچال و بین 18 تا 20 درجه سانتیگراد برای فریزر است.
  • جلوگیری از گرم شدن یخچال
    از قرار دادن یخچال فریزر در معرض نور مستقیم خورشید یا منابع گرمایی مانند اجاق گاز و فر خودداری کنید.
  • تمیز کردن یخچال
    داخل و خارج یخچال فریزر را به طور مرتب با آب و محلول های استاندارد تمیز کنید. برای تمیز کردن داخل یخچال می‌توانید از جوش شیرین یا سرکه سفید نیز بهره ببرید.
  • جلوگیری از یخ زدگی
    برای جلوگیری از یخ زدگی، مواد غذایی را در ظروف دربسته نگهداری کنید. همچنین، از قرار دادن مواد غذایی گرم در داخل یخچال خودداری کنید.
  • آب بندی درب یخچال
    درب یخچال فریزر را به طور کامل ببندید تا از هدر رفتن هوای سرد جلوگیری شود.
  • بررسی فیلترها
    فیلترهای یخچال فریزر را به طور مرتب تعویض کنید. فیلترها به تصفیه آب و هوای داخل یخچال کمک می‌کنند.
  • سرویس دوره‌ای
    یخچال فریزر را به طور دوره‌ای و منظم توسط یک تعمیرکار مجرب سرویس کنید.


کلام پایانی



اینانلو سرویس نمایندگی رسمی تعمیر لوازم خانگی اسنوا و 130 برند دیگر می باشد. این مجموعه در 7 روز هفته حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی و خدمات رسانی به شما عزیزان است. از مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس می توان به فردیس،مارلیک ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ ، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ،هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر تهران دشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و… اشاره کرد. در نتیجه در هر نقطه از استان البرز که باشید، اینانلو سرویس در یک قدمی شماست.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields