۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

علت خشک نکردن ماشین لباسشویی اسنوا و راه حل رفع آن
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

علت خشک نکردن ماشین لباسشویی اسنوا و راه حل رفع آن

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

خشک نکردن لباسشویی اسنوا از جمله اختلالات رایج این دستگاه است. خشک نشدن لباس پس از اتمام کار دستگاه، از جمله موارد گزارشی با آمار بالا در مرکز تماس است. در اکثر موارد علت خیس بودن لباس‌ها بعد از شستشو، فنی و تخصصی است. برای حل این موارد فنی قطعه‌ای باید توسط تکنسین تعویض یا تعمیر شود. در برخی موارد نیز علت خشک نکردن ماشین لباسشویی اسنوا ساده و به راحتی قابل رفع خواهد بود. اکثر ماشین های لباسشویی با چرخش سریع درام یا دیگ، به آبگیری و خشک کردن لباس ها می پردازند. اما به تازگی بعضی از مدل های جدید لباسشویی مجهز به سیستم ایرواش یا خشک کن صد در صد شده اند. در این تکنولوژی مراحل خشک کردن به کمک بخار و هوای گرم انجام می شود. در ادامه مطالب به بررسی علل خشک نکردن ماشین لباسشویی اسنوا خواهیم پرداخت.

دلایل خشک <yoastmark class=

دلایل خشک نکردن لباسشویی اسنوا

یکی از مشکلات رایج لباسشویی های اسنوا، خشک نکردن لباس ها پس از شستشو است. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل خشک نکردن لباسشویی اسنوا خواهیم پرداخت.

انتخاب برنامه خشک کن نامناسب

لباسشویی های اسنوا دارای برنامه های خشک کن متنوعی هستند. هر کدام از این برنامه ها برای انواع پارچه ها طراحی شده اند. انتخاب برنامه نامناسب باعث خشک نشدن کامل لباس ها خواهد شد.

بالانس نبودن لباس ها

در صورت عدم توزیع صحیح البسه در دیگ لباسشویی، خشک کن به طور موثر عمل نمی کند.

وجود اشیا خارجی در لباسشویی اسنوا

اشیا خارجی مانند سکه، سنجاق یا سنگریزه مسیر جریان هوا در خشک کن را مسدود می کند.

خرابی قطعات خشک کن

خرابی قطعاتی مانند المنت خشک کن، موتور خشک کن یا برد الکترونیکی می تواند سبب خشک نشدن لباس ها شود.
در ادامه به بررسی هر یک از این دلایل به طور مفصل خواهیم پرداخت.
بررسی دلایل از کار افتادن خشک کن لباسشویی اسنوا

انتخاب برنامه خشک کن نامناسب

ماشین های لباسشویی اسنوا دارای برنامه های خشک کن مختلفی برای انواع پارچه ها هستند. برنامه های خشک کن با توجه به میزان رطوبت و آب باقی مانده در البسه انتخاب می شوند. در صورت انتخاب برنامه خشک کن نامناسب، لباس ها به طور کامل خشک نخواهند شد. برای انتخاب برنامه خشک کن مناسب، باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

نوع پارچه

مطابق جنس پارچه برنامه خشک کن متناسب با آن را اجرا کنید. برای مثال، لباس های پشمی باید با برنامه خشک کن پشم خشک شوند. تا از آسیب به بافت آن ها جلوگیری شود.

میزان رطوبت باقی مانده در لباس ها

برخی از لباس ها مقدار آب بیشتری جذب می کنند. برای این دسته از البسه، باید از برنامه خشک کن طولانی تر استفاده کنید.

بالانس نبودن لباس ها

با عدم بالانس و عدم توزیع درست البسه در لباسشویی اسنوا، خشک کن به طور موثر عمل نخواهد کرد. لباسشویی ها اسنوا دارای سیستم های تعادل هستند. این ویژگی به این خاطر است که از حرکت بیش از حد لباس ها در حین چرخش جلوگیری شود. با عدم توزیع درست لباس ها، امکان فعال شدن سیستم تعادل وجود دارد. با فعال شدن سیستم تعادل، خشک کن متوقف خواهد شد.

برای رعایت بالانس بودن البسه، به نکات زیر توجه کنید.

  • لباس ها را به طور یکنواخت در لباسشویی اسنوا توزیع کنید.
  • متناسب با ظرفیت دستگاه در آن لباس بریزید. همیشه یک وجب از بالای دیگ خالی بگذارید.
  • لباس ها را به صورت منظم دسته بندی کرده و داخل دستگاه بیندازید.
  • وجود اشیا خارجی در ماشین لباسشویی اسنوا

وجود اشیا خارجی مانند سنگ ریزه، سنجاق، سکه، مسیر جریان هوا در خشک کن را مسدود می کنند. این امر سبب کاهش کارایی خشک کن و در نتیجه خشک نشدن لباس ها می شود.

برای جلوگیری از وجود اشیا خارجی در لباسشویی، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • پیش از شروع شستشو، لباس ها را به دقت بررسی تا هیچ شی خارجی در آنها وجود نداشته باشد.
  • فیلتر کف لباسشویی را مرتبا تمیز کنید.
  • پس از هر بار شستشو، شیلنگ تخلیه را بررسی کنید. هیچ شی خارجی نباید در آن گیر کرده باشد.

 

خرابی قطعات خشک کن لباسشویی اسنوا

خرابی قطعاتی مانند المنت خشک کن، موتور خشک کن یا برد الکترونیکی سبب خشک نشدن لباس ها خواهد شد. در این صورت، باید لباسشویی اسنوا را توسط یک تکنسین متخصص تعمیر کنید.

تخلیه نشدن آب <yoastmark class=

تخلیه نشدن آب لباسشویی، علت خشک نشدن لباس‌ ها

تخلیه نشدن آب دستگاه از دلایل خشک نکردن لباسشویی اسنوا است. برای رفع این مشکل باید قطعاتی مانند شیلنگ تخلیه، پمپ تخلیه، فیلتر تخلیه و … مورد بررسی قرار گیرند. اغلب پس از چند بار استفاده از لباسشویی و تمیز نکردن فیلتر، احتمال مسدود شدن آن بالا می‌رود. پس از فیلتر به سراغ پمپ تخلیه بروید. با خرابی یا نیم سوز شدن پمپ، تشخیص آن به کمک مولتی متر ممکن خواهد بود. در صورت مشاهده هرگونه علائم و خرابی از جمله خشک نکردن لباس ها در ماشین لباسشویی اسنوا به صورت آنلاین در سایت اینانلو سرویس ثبت درخواست کنید. با ثبت درخواست آنلاین، شامل 10% تخفیف خواهید شد.

عدم کارکرد دور تند ماشین لباسشویی اسنوا

بعضی اوقات لباسشویی به درستی می‌چرخد. همچنین در ظاهر نیز هیچ نوع اختلالی در کارکرد آن مشاهده نمی‌شود. اما در پایان چرخه ی شستشو با لباس های خیس درون لباسشویی مواجه می‌شوید. از طرف دیگر، اغلب دستگاه در حین خشک کردن لباس ها دچار مشکل می‌شود. یعنی دور تند لباسشویی انجام نمی‌شود. در صورت عدم کارکرد دور تند با خیس بودن البسه در ماشین لباسشویی اسنوا روبرو خواهید شد.

راه های رفع مشکل خشک نکردن لباسشویی اسنوا

برنامه خشک کن مناسب را انتخاب کنید.
لباس ها را به طور یکنواخت در لباسشویی بریزید.
فیلتر کف لباسشویی را تمیز نمایید.
شیلنگ تخلیه را بررسی کنید.
لباسشویی را توسط یک تکنسین متخصص و مجرب تعمیر کنید.

رفع مشکل خشک نکردن لباسشویی با ریست کردن آن
رفع مشکل خشک نکردن لباسشویی با ریست کردن آن

رفع مشکل خشک نکردن لباسشویی با ریست کردن آن

در برخی مواقع با یک ریست ساده، مشکل کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی اسنوا حل می‌شود. از آنجایی که نحوه ریست کردن در مدل‌ها و برندهای مختلف کمی متفاوت است، از طریق دفترچه راهنمای دستگاه اینکار را انجام دهید. به توصیه اینانلو سرویس، با مشاهده علائم خرابی دستگاه با شماره های مرکز تعمیرات مجاز و رسمی تماس بگیرید. تعمیرات دستگاه خود را به هیچ وجه به کارشناسان متفرقه و آزاد نسپارید.

بهترین روش برای جلوگیری از مشکل خشک نکردن ماشین لباسشویی اسنوا

بهترین روش برای جلوگیری از بروز اختلال خشک نکردن ماشین لباسشویی پیشگیری از آن است. در نتیجه با انجام سرویس های دوره ای، انسداد و رفع گرفتگی پمپ تخلیه و فیلتر کف و رعایت نظافت دستگاه از بروز این اختلال جلوگیری کنید. لباسشویی اسنوا، مانند هر وسیله ی دیگری، برای حفظ عملکرد صحیح و عمر طولانی تر به سرویس دوره ای نیاز دارد. سرویس دوره ای شامل بررسی و تمیز کردن قطعات مختلف لباسشویی، عیب یابی و رفع مشکلات احتمالی، و تعویض قطعات فرسوده می باشد.

مزایای سرویس دوره ای ماشین لباسشویی اسنوا

  • افزایش طول عمر لباسشویی اسنوا
  • کاهش احتمال خرابی و نیاز به تعمیرات اساسی
  • افزایش راندمان و کارایی لباسشویی
  • کاهش مصرف آب و برق
  • حفظ کیفیت شستشو
  • جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع
  • تضمین سلامت و بهداشت لباس ها

مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس

در این مقاله به بررسی علت خشک نکردن ماشین لباسشویی اسنوا پرداختیم. تشخیص دلیل خیس بودن البسه در ماشین لباسشویی اسنوا به موارد متعددی که اکثرا فنی بوده مربوط است. اینانلو سرویس به عنوان مرکز رسمی و مجاز تعمیرات لوازم خانگی اسنوا در کرج فعالیت دارد. این مجموعه به جز اسنوا 130 برند دیگر را نیز پوشش می دهد.

از برند های تحت پوشش اینانلو سرویس باید به سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و…. اشاره کرد.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields