۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

علت خشک نکردن لباس‌ها در ماشین لباسشویی دوو و نحوه رفع ایراد
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

علت خشک نکردن لباس‌ها در ماشین لباسشویی دوو و نحوه رفع ایراد

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

خشک نکردن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو دلایل متفاوتی دارد. در این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل و علل این اختلال مهم خواهیم پرداخت. یکی از مراحل مهم در لباسشویی های دوو، مرحله ی خشک کن می باشد. خشک نشدن لباس ها در این مرحله، به معنای وجود اختلال فنی در دستگاه است. کار نکردن خشک کن قطعا مشکلات زیادی را با خود به همراه خواهد داشت. در صورت مشاهده هرگونه خرابی در ماشین لباسشویی دوو خود با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس بگیرید. در صورت ثبت درخواست از طریق سایت اینانلو سرویس شامل 10% تخفیف ویژه خواهید شد.

دلایل خشک نکردن ماشین لباسشویی دوو
دلایل خشک نکردن ماشین لباسشویی دوو

دلایل خشک نکردن ماشین لباسشویی دوو

  • انتخاب برنامه ی نامناسب
  • خرابی خازن
  • تخلیه نشدن آب
  • خرابی تاخو موتور
  • شل شدن تسمه
  • زیاد بودن وزن لباس های داخل دیگ
  • خرابی موتور ماشین لباسشویی دوو
  • قطعی برق
  • خرابی المنت هیتر ماشین لباسشویی دوو
  • انتخاب برنامه ی نامناسب در ماشین لباسشویی دوو

در زمان روشن کردن دستگاه، قابلیت انتخاب مواردی از قبیل دمای آب، نحوه ی شستشو، سرعت چرخش دور موتور و … وجود دارد. سپس با فشردن دکمه ی spin سرعت دور موتور را در حالت خشک کن تعیین می کنید . به عنوان مثال سرعت دور موتور می تواند روی 400،  600، 800 و یا 1200 دور در دقیقه باشد . با فشردن دکمه ی no spin، به دستگاه می گویید که دور خشک کن را اصلا اجرا نکن . در نتیجه به همین دلیل ساده ، در صورت انتخاب no spin دستگاه شما به مرحله ی خشک کن نرفته و کار دستگاه به اتمام می رسد.

خرابی خازن

از دیگر علل خشک نکردن لباسشویی دوو در دور تند ، معیوب بودن خازن است. خازن برق ورودی به دستگاه را برای دور تند موتور، تقویت می کند. با خرابی خازن، اتصال کوتاه ایجاد می شود. در نتیجه صفحات دی الکتریک از بین رفته و سولفاته می شوند. همچنین برقی که باید به موتور برسد، تامین نخواهد شد. در این شرایط فورا با شماره های 02636191 تماس بگیرید. کارشناسان اینانلو سرویس در هفت روز هفته حتی در ایام تعطیل نیز آماده پاسخگویی و خدمات رسانی به شما عزیزان می باشند.

تخلیه نشدن آب، از دلایل خشک نکردن لباسشویی دوو
تخلیه نشدن آب، از دلایل خشک نکردن لباسشویی دوو

تخلیه نشدن آب، ماشین لباسشویی دوو

از علل خشک نکردن لباسشویی دوو، باید به تخلیه نشدن آب دستگاه اشاره کرد. برای این که دستگاه به مرحله ی خشک کن برود، باید آب موجود در دیگ توسط پمپ تخلیه از دستگاه تخلیه شود. سپس مرحله ی خشک کن اجرا گردد. با از کار افتادن پمپ تخلیه، آب از داخل دستگاه خارج نشده و دستگاه وارد مرحله ی خشک کن نمی شود. اگر پمپ تخلیه سالم بود، اما آب از دستگاه تخلیه نشد، باید مواردی از قبیل انسداد شلنگ تخلیه، انسداد فیلتر پمپ تخلیه و عدم چرخش پروانه ی پمپ، خرابی هیدروستات و … را نیز بررسی کنید. بررسی مواردی از این قبیل را به کارشناسان مجرب اینانلو سرویس بسپارید.

خرابی تاخو موتور ماشین لباسشویی دوو

تاخو قطعه ای در موتور دستگاه می باشد. این قطعه سرعت چرخش موتور را اندازه گیری کرده و اطلاعات را به برد ارسال می کند. در صورت عدم امکان اندازه گیری سرعت موتور توسط تاخو، احتمالا روی صفحه نمایشگر ارور ظاهر شود. در این شرایط دستگاه روی دور تند نخواهد رفت. برای رفع این اختلال تاکو یا تاخو دستگاه لباسشویی دوو باید تعویض گردد.

شل شدگی تسمه ماشین لباسشویی دوو

از دیگر علل خشک نکردن ماشین لباسشویی دوو، شل شدن تسمه موتور ماشین لباسشویی می باشد. با شل شدگی تسمه یا هرز شدگی فولی موتور، سرعت دور خشک کن به صورت دقیق اجرا نمی شود. در نتیجه یکی از مواردی که در صورت بروز این اختلال باید بررسی شود، وضعیت تسمه است. بررسی و یا تعویض تسمه باید حتما توسط تکنسین متخصص تعمیرات لباسشویی دوو انجام شود. با مشاهده هرگونه خرابی در دستگاه خود با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. در صورت ثبت درخواست از طریق سایت اینانلو سرویس، از 10% تخفیف ویژه بهره مند شوید.

زیاد بودن وزن لباس های داخل دیگ، از دلایل خشک نکردن لباسشویی دوو
زیاد بودن وزن لباس های داخل دیگ، از دلایل خشک نکردن لباسشویی دوو

زیاد بودن وزن لباس های داخل دیگ لباسشویی دوو

با زیاد بودن و سنگینی وزن لباس های داخل دیگ، دستگاه به طور اتوماتیک به دور خشک کن نمی رود. پس نباید بیش از حد ظرفیت دستگاه در آن لباس قرار دهید. در چنین وضعیتی باید مقداری لباس را از داخل دستگاه خارج کنید. در مرحله بعد برنامه ی اسپین را اجرا کنید. برای این منظور باید ابتدا دکمه ی drain را فشرده تا درب دستگاه باز شود. پس از خارج کردن لباس ها می توانید دکمه ی spin را فشار دهید.

خرابی موتور ماشین لباسشویی دوو

یکی دیگر از دلایل کار نکردن دور تند خشک کن در لباسشویی دوو، خرابی موتور دستگاه می باشد . در صورت عدم کارکرد موتور در دور تند، دستگاه وارد مرحله ی خشک کن نخواهد شد. در این صورت باید قطعاتی از قبیل ذغال موتور، سیم پیچ های ثانویه و بلبرینگ بررسی شوند. با مشاهده هرگونه خرابی با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان اینانلو سرویس به صورت 24 ساعته حتی در ایام تعطیل نیز پاسخگوی شما عزیزان می باشد. این مجموعه با داشتن شعب فعال در سطح استان تمامی مناطق فردیس،مارلیک ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ ، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ،هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر تهران دشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و …. را خدمات رسانی می کند.

قطعی برق، از دلایل خشک نکردن لباسشویی دوو

قطعی برق، از دلایل خشک نکردن لباسشویی دوو

قطعی برق

ابا قطع ناگهانی برق، خشک کن به درستی کار نخواهد کرد. در چنین وضعیتی باید پریز برق، قطعی سیم ها ، نوسانات برق، وضعیت تایمر ها، دستگیره مکانیکی و … مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این ، با اختلال در ولتاز ساختمان یا آسیب دیدگی قطعات برد، ولتاژ به درستی به موتور نمی رسد. در نتیجه با خشک نکردن ماشین لباسشویی دوو مواجه خواهید شد. از بررسی ترانس برد غافل نشوید. با سوختن ترانس، خشک کن کار نخواهد کرد. در این مرحله از کارشناسان مجرب اینانلو سرویس کمک بخواهید.

خرابی المنت هیتر ماشین لباسشویی دوو

خرابی المنت هیتر را نیز بررسی کنید. با خرابی المنت این دستگاه، این قطعه گرما تولید نمی کند. با عدم کارکرد خشک کن، لباس ها خیس باقی می مانند. در این صورت باید مقدار اهم المنت بررسی شود. اگر عدد 15 را نشان دهد، یعنی المنت سالم است. اما نمایان شدن عددی کمتر، بحث خرابی المنت مطرح است. به هیچ وجه تعمیرات دستگاه را به افراد متفرقه و غیر مجاز نسپارید. خدمات دریافتی از این مراکز از هیچ سازمانی قابل پیگیری نخواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل خشک نکردن ماشین لباسشویی دوو پرداختیم. در صورت مشاهده هرگونه اختلال فورا با مراکز معتبر و رسمی تماس بگیرید. اینانلو سرویس نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش دوو و 130 برند دیگر لوازم خانگی مانند سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و… می باشد. در صورت مواجهه با هرگونه خرابی با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields