۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

علت برفک زدن یخچال و فریزر اسنوا و نحوه رفع این ایراد
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

علت برفک زدن یخچال و فریزر اسنوا و نحوه رفع این ایراد

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول میکشد
۵ اسفند ۱۴۰۲

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

 در این مقاله قصد داریم به بررسی علت برفک زدن یخچال اسنوا و نحوه رفع این ایراد بپردازیم. در زمان های قدیم یخچال فریزر ها از سیستم ساده ای برخوردار بودند. یخچال های قدیم از سیستم نوفراست برخوردار نبودند. در نتیجه به صورت مداوم برای سرد نگه‌داشتن مواد غذایی دارای برفک بودند. اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی تمامی یخچال‌ها از جمله یخچال اسنوا مجهز به سیستم برفک زدایی خودکار هستند. به همین خاطر وجود برفک نشان دهنده مشکل و خرابی یخچال است.


آشنایی با چگونگی برفک زدن‌ یخچال فریزر اسنوا

اگر به هر دلیلی به جای هوای سرد هوای گرم در یخچال فریزر گردش پیدا کند سبب ایجاد واکنش جدید بین گاز و هوای داخل دستگاه شده و ایجاد برفک می کند. برفک به مقدار کم در یخچال اسنوا عادی است. در صورت افزایش حجم برفک و تبدیل آن به یخ، فورا با کارشناسان اینانلو سرویس تماس بگیرید. پشت گوش انداختن روند تعمیرات، عواقب جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. در نتیجه به محض مشاهده برفک باید سریع به رفع مشکل و تعمیر یخچال اسنوا بپردازید.

دلایل فنی برفک زدن‌ یخچال فریزر اسنوا
دلایل فنی برفک زدن‌ یخچال فریزر اسنوا

 

دلایل فنی برفک زدن‌ یخچال فریزر اسنوا

  • وجود اختلال در ساختار فنی ترموستات یخچال اسنوا

 ترموستات یخچال تاثیر بسیار مهمی در جابجایی دمای یخچال دارد. اختلال در عملکرد ترموستات به این معناست که یخچال از اختلال دما برخوردار بوده و احتمالا در کمترین زمان برفک بزند.

  • وجود اختلال در ساختار فنی دمپر هوا

علت برفک زدن‌ یخچال فریزر اسنوا در برخی از مواقع ایجاد اختلال در ساختار فنی دمپر هوا است. دمپر هوا یکی از قطعات بسیار مهم در یخچال فریزر اسنوا می باشد. این قطعه جریان هوای فن اواپراتور را متعادل و سبب کنترل سوپاپ یخچال می شود. با وجود اختلال در عملکرد این قطعه، هوای سرد درون کابین یخچال از بین رفته و برفک ایجاد می‌شود. برای بررسی دمپر هوا شما باید از روش مکانیکی و حرکت دستگیره کنترلی یخچال استفاده کنید. در صورتی که دستگیره به صورت آزادانه حرکت کند یعنی سالم است. اما اگر حرکت دستگیره به سختی یا با  صدای تقه همراه باشد یعنی دمپر مشکل دارد.

  • وجود اختلال در ساختار فنی برد یخچال اسنوا

در صورت خرابی برد یخچال اسنوا، فرمان قاطع و درست برای برفک زدایی صادر نمی شود. برد الکترونیکی در دستگاه های جدید، کنترل کننده تمامی عملکرد های یخچال است. پس با خرابی برد، تمامی قطعات یخچال اسنوا مانند حسگر دما، کمپرسور، سنسور، دیفراست، فن‌ها و… که سبب یخ‌زدایی هستند، عملکردی نخواهند داشت.

 

شایع‌ترین دلایل برفک زدن‌ یخچال اسنوا

در قسمت بالا، دلایل فنی برفک زدن یخچال اسنوا را بیان کردیم.  اکثر مواقع برفک زدن یخچال اسنوا با توجه به عملکرد مصرف‌کننده ایجاد می‌شود. در ادامه به شایع ترین دلایل فنی برفک زدن یخچال اسنوا خواهیم پرداخت.

  • فرسودگی و خرابی آهنربا درب یخچال اسنوا

لاستیک دور درب یخچال فریزر اسنوا آهنربایی بوده و در صورت فرسودگی یا خرابی درب باز می ماند.  با خرابی آهنربا درب یخچال هوای گرم در طولانی مدت به محفظه درون یخچال راه پیدا می کند. در نتیجه سبب ایجاد اختلال در سامانه و برفک در سطح یخچال خواهد شد.

چگونه آهنربا درب یخچال اسنوا را بررسی کنیم؟

 

برای بررسی آهنربا درب یخچال فریزر اسنوا شما باید یک کاغذ را بین درب و یخچال قرار دهید. سپس درب آن را محکم بسته و کاغذ را به آرامی بکشید. اگر کاغذ به سختی کشیده شود، یعنی آهنربا سالم است. اما اگر شما به راحتی کاغذ را بکشید به معنای خرابی آهنربای درب یخچال فریزر اسنواست.

  • نامناسب بودن مکان نصب یخچال فریزر اسنوا

     

در برخی از مواقع به دلیل انتخاب اشتباه مکان نصب یخچال اسنوا، مصرف‌کننده می‌تواند سبب ایجاد خرابی و بروز مشکلات در عملکرد دستگاه باشد. عدم تراز دستگاه خرابی ها و مشلات زیادی را به همراه دارد. در این شرایط تعمیرکار می‌تواند تنها با صاف یا به عبارتی تراز کردن مشکل را حل کند. به توصیه اینانلو سرویس در زمان نصب یخچال تراز بودن آن را بررسی کرده تا دچار مشکل و عملکرد نامناسب نشود.

همچنین از موارد دیگر نصب یخچال در محیط آشپزخانه باید به خنک بودن اطراف یخچال اشاره داشته باشیم.به هیچ عنوان دستگاه نباید کنار شعله اجاق گاز، وسایل گرمایشی و پکیج نصب شود. زیرا این موارد سبب گردش هوای گرم در یخچال و ایجاد برفک خواهند شد. فضای به دور از گرما برای یخچال تنها به معنی گرمایش مصنوعی نیست. شما باید به نور خورشید نیز توجه داشته باشید. نور خورشید با گرم کردن سطح یخچال باعث تبدیل هوای سرد به گرم و تبدیل رطوبت به برفک خواهد شد.

  • تنظیم اشتباه دما و درجه یخچال اسنوا

در برخی از مواقع علت برفک زدن‌ یخچال فریزر اسنوا می‌تواند یک دلیل بسیار ساده مانند تنظیم اشتباه دما و درجه یخچال باشد. در ابتدا میزان دما و درجه یخچال را چک و بررسی کنید. گاهی مصرف‌کننده به اشتباه یا برخورد دست با درجه سبب جابجا شدن درجه و کاهش دما تا حد برفک زدن‌ یخچال خواهد شد. 

<yoastmark class=

چگونه می‌توانیم برفک یخچال اسنوا را از بین ببریم؟

بسیاری از افراد در زمان روبرویی با برفک یخچال تصور دارند مانند یخچال‌های قدیمی باید آن را شستشو داده یا به کندن برفک بپردازد. در صورتی که این موضوع کاملاً اشتباه بوده و می‌تواند باعث خرابی بیشتر یخچال شما باشد. تفاوتی ندارد که دلیل برفک زدن‌ یخچال فریزر اسنوا شما چیست. در هر صورت باید یخچال را از برق کشیده و برای آب شدن برفک هابه دستگاه  زمان کافی دهید.

البته راه حل‌های سریع مانند استفاده از سشوار برای آب کردن برفک نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که به هیچ وجه برفک ها را نکنید. زیرا سبب آسیب به بدنه و سوراخ شدن لوله‌های گاز یخچال خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کلی علت برفک زدن‌ یخچال فریزر اسنوا را برای شما بیان کردیم. پیشنهاد اینانلو سرویس به شما عزیزان این است که به هیچ وجه خودتان اقدام به تعمیر یخچال فریزر اسنوا نکنید. دریافت خدمات از تعمیرکاران آزاد و متفرقه نیز عواقب جبران ناپذیری را برای شما کاربران گرامی به همراه خواهد داشت. در صورت مشاهده هر گونه خرابی در یخچال فریزر اسنوای خود با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. شما کاربر گرامی از طریق سایت اینانلو سرویس به صورت آنلاین ثبت درخواست کرده تا از تخفیف ویژه بهره مند شوید.

مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس

کارشناسان اینانلو سرویس دارای تخصص در زمینه تعمیر لوازم خانگی اسنوا می باشند. این افراد هر شش ماه اطلاعات خود را در اکادمی اینانلو سرویس به روز می کنند. این مجموعه با داشتن شعب فعال در سطح استان البرز، تمامی مناطق فردیس،مارلیک ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ ، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ،هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر تهران دشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و… را  خدمات رسانی می کند.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields