۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

علت‌های شایع یکسره کار کردن یخچال دوو و راه‌های رفع آن
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

علت‌های شایع یکسره کار کردن یخچال دوو و راه‌های رفع آن

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۱۳ فروردین ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

منظور از یکسره کار کردن یخچال دوو، عدم اتومات دستگاه و کار کردن موتور یا کمپرسور آن به صورت مداوم می باشد.
شاید بعضی از شما عزیزان در مورد کار کردن یکسره یخچال دوو سوالاتی داشته باشید. سوالاتی مثل دلیل کارکرد یکسره یخچال چیست؟ برای حل این خرابی به کدام مرکز مراجعه کنیم؟
چه عواملی موجب یکسره کار کردن یخچال می شوند؟ و یا اینکه چه موضوعی یخچال دوو را از حالت اتومات خارج می کند؟
برای اینکه شما همراهان عزیز اینانلو سرویس به پاسخ همه ی سوالات خود در زمینه یکسره کار کردن یخچال دوو برسید. با این مقاله اینانلو سرویس همراه باشید.

عدم اتومات کردن دستگاه بر روی کمپرسور یخچال تاثیر بسیار منفی می گذارد. یکسره کار کردن یخچال موجب خراب شدن کمپرسور در کوتاه ترین زمان ممکن می شود.
در صورت عدم اتومات دستگاه، یخچال را خاموش کرده و از برق جدا کنید. سپس در اسرع وقت با نمایندگی اینانلو مرکز تعمیر یخچال دوو تماس بگیرید. شماره 02636191 بدون تعطیلی پاسخگوی شماست.

دلایل یکسره کار کردن یخچال دوو و راه‌حل های رفع آن
دلایل یکسره کار کردن یخچال دوو و راه‌حل های رفع آن

دلیل یکسره کار کردن موتور یخچال فریزر دوو چیست؟

یکی از مشکلات رایج یخچال فریزر دوو با هر مدلی، عدم اتومات کمپرسور آن است. موارد زیر از مهمترین علت های بروز این خرابی در ساید بای ساید و یخچال فریزر دوو می باشند.

  • کمبود یا نشت گاز مبرد یخچال
  • مشکل و ایراد در کمپرسور
  • وجود نقص در قطعات دیفراست
  • خرابی درب یخچال
  • خرابی ترموستات
  • معیوب شدن برد فرمان

در ادامه هر یک از موارد فوق را به صورت مختصر توضیح می دهیم.

نشت یا کاهش گاز مبرد یخچال فریزر دوو

یکی از دلایل شایع یکسره کار کردن موتور یخچال فریزر دوو و یا عدم اتومات آن، کاهش میزان گاز در یخچال فریزر است. کاهش یا نشت گاز موجب گرم شدن یخچال نیز می شود. هنگامی که گاز یخچال فریزر به میزان کافی نباشد. کمپرسور دستگاه سعی می کند تا برودت مورد نیاز یخچال فریزر را تامین کند. اما به دلیل کمبود گاز سرمایش به حد کافی نرسیده و موجب یکسره کار کردن کمپرسور دستگاه می شود. در این وضعیت زمان استراحت موتور کم می شود. برای حل این مشکل باید شارژ گاز یخچال فریزر را انجام دهید. جبران افت میزان گاز یا رفع نشتی آن در یخچال فریزر یک امر تخصصی است . شارژ گاز باید توسط تکنسین با تجربه و متخصص انجام شود.

خرابی کمپرسور یخچال فریزر دوو

یکی از سایر عوامل موثر بر یکسره کار کردن و عدم اتومات یخچال فریزر دوو ، خرابی کمپرسور آن می باشد. هنگام خرابی کمپرسور یخچال فریزر آمپر بالا می رود و باعث داغ شدن کمپرسور خواهد شد. در این وضعیت اگر دست خود را روی کمپرسور یخچال بگذارید. متوجه داغی بیش از حد موتور می شوید. علاوه بر این یخچال نیز برودت مطلوبی ندارد. در این شرایط باید کمپرسور را بررسی کنید. معمولاً راه حل این مشکل تعویض کمپرسور یخچال است. با تعویض کمپرسور و نصب کمپرسور نو ایراد به وجود آمده رفع خواهد شد.
خراب شدن قطعات دیفراست
قطعات دیفراست در یخچال فریزر همان قطعات فعال در یخ زدایی هستند. معیوب شدن هر یک از این قطعات موجب اتومات نکردن یخچال فریزر و یا یکسره کار کردن کمپرسور می شود. قطعات دیفراست به شرح زیر می باشد.

  • سنسور
  • هیتر یا المنت
  • اواپراتور
  • ترمودیسک
  • ترموفیوز
  • فن

در صورت خرابی هر کدام از قطعات فوق ، یخچال به طور یکسره و بدون اتومات کار خواهد کرد. برای مثال اگر فن و یا المنت آسیب ببیند. باعث یخ زدن روی اواپراتور شده و در نتیجه برودت به درون یخچال انتقال نمی یابد.

نجات یخچال دوو از چرخه بی‌پایان کار کردن
نجات یخچال دوو از چرخه بی‌پایان کار کردن

خرابی درب یخچال فریزر دوو

وجود ایراد در درب یخچال و عدم درست بسته شدن آن دلیل دیگری برای یکسره کار کردن کمپرسور یخچال است. خرابی درب باعث خروج برودت از یخچال می شود. هنگامی که سرما از یخچال خارج شود. دمای داخل دستگاه بالا رفته و در این شرایط برد، فرمان خاموش نشدن کمپرسور را صادر می کند. با این کار برودتی که از دست رفته جبران می شود. اگر این فرآیند همینطور ادامه پیدا کند، شما با یکسره کار کردن یخچال مواجه خواهید شد. جهت رفع این ایراد لازم است یک تکنسین متخصص درب یخچال فریزر را چک کرده و خرابی آن را رفع کند.

خرابی و ایراد ترموستات در یخچال فریزر دوو

خرابی ترموستات یکی دیگر از دلایل یکسره کار کردن یخچال فریزر دوو و عدم اتومات کمپرسور آن می باشد. برخی از یخچال فریزرها ترموستات دارند. چنانپه  ترموستات  خراب باشد ،دیگر توانایی تنظیم دما را نخواهند داشت.

در نتیجه دما به شکل اتومات روی بیشترین و کمترین اندازه قرار می گیرد. در این شرایط احتمالا یخچال فریزر گرم شده و یا آنقدر زیاد کار می کند تا مواد غذایی منجمد و کمپرسور خراب شود. چک و رفع ایراد ترموستات باید توسط تکنسین متخصص و مجرب انجام شود.

خرابی برد الکترونیکی اصلی در یخچال فریزر دوو

یکی از قطعات مهم در یخچال فریزر دوو و سایر برند ها برد الکترونیکی آن می باشد. یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو در ساختار خود برد الکترونیکی دارند. فرمان همه عملکردها و فرایندهای یخچال توسط برد الکترونیکی صادر می شود. بدون تردید خرابی برد الکترونیکی اصلی روی همه اجزای یخچال از جمله کمپرسور موثر است. خرابی برد موجب عدم تنظیم دما در یخچال می شود. چنانچه برد یخچال فریزر شما ایراد دارد از خدمات تعمیر یخچال فریزر دوو در مرکز اینانلو سرویس بهره مند شوید.

خرابی فن یخچال فریزر دوو

فن در همه یخچال ها موجود است. این قطعه موجب گردش برودت در همه بخش های دستگاه خواهد شد. زمانی که فن یخچال فریزر خراب شود. تاثیر مستقیمی روی سرمایش دستگاه می گذارد. فن هایی که در یخچال فریزر وجود دارند به شرح ذیل است.

  • فن کمپرسور
  • فن اواپراتور
  • فن کندانسور
  • فن فریزر

یخچال های معمولی، به فن فریزر و فن کندانسور مجهز نیستند. اگر فن یخچال فریزر خراب شده است. هر چه زودتر آن را تعویض کنید.

خرابی لاستیک دور درب یخچال فریزر دوو

یکی از موارد بسیار ساده ی موثر بر عدم اتومات و یکسره کار کردن یخچال فریزر دوو خراب شدن لاستیک دور درب یخچال می باشد. لاستیک دور درب باید کامل به لایه داخلی درب یخچال فریزر بچسبد تا مانع از خروج برودت شود. اگر ایراد کوچکی آهنربا و یا مگنت لاستیک ایجاد شود، موجب خروج سرما می شود. در نتیجه کمپرسور یخچال فریزر بدون وقفه کار خواهد کرد. پس باید لاستیک دور درب را چک کرده و در صورت خرابی آن را جایگزین کنید.

نجات یخچال دوو از چرخه یکسره کار کردن
نجات یخچال دوو از چرخه یکسره کار کردن

عدم تمیزی کندانسور یخچال فریزر دوو

یکی از دلایل موثر بر کارکرد مداوم و پیوسته کمپرسور یخچال فریزر دوو ، کثیف شدن کندانسور آن است. کندانسور همان شبکه ای از لوله های مشکی رنگ موجود در پشت یخچال است. در یخچال های ساید کندانسور به وسیله یک روکش فلزی به طور کامل پوشیده شده است. جهت اطمینان از تمیزی لوله های کندانسور هر شش ماه یک بار به صورت منظم این لوله ها را با پارچه نرم و مرطوب غبار روبی کنید. با تمیزی کندانسور به کمپرسور یخچال فریزر فشار وارد نخواهد شد. برای تمیز کردن کندانسور از دستمال و اشیای زبر استفاده نکنید.

مدت زمان اتومات کردن یخچال فریزر دوو چقدر طول می کشد؟

بازه ی زمانی کارکرد کمپرسور یخچال فریزر دوو به دمای آن وابسته است. به این معنی که هر چقدر دمای یخچال مطلوب تر و یخچال خنک تر باشد. زمان کارکرد کمپرسور دستگاه کمتر می شود. اما اگر کمپرسور و یا قطعات یخ زدایی در یخچال فریزر و یا ترموستات آن دچار خرابی شده باشند. زمان کارکرد کمپرسور بیشتر خواهد شد. در حالت عادی و استاندارد می توان گفت تایم کارکرد کمپرسور یخچال ۳۰ دقیقه فعالیت و ۱۰ دقیقه استراحت کردن می باشد. در صورت بی ایراد بودن یخچال، کمپرسور به طور عادی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه کار کرده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد از آن استراحت می کند.

کلام پایانی

یکسره کار کردن موتور یکی از مشکلات رایج برای همه یخچال فریزرها از جمله یخچال فریزر دوو می باشد. یکسره کار کردن کمپرسور یخچال فریزر دوو آسیب های جدی به دنبال خواهد داشت. این خرابی باید خیلی سریع توسط تکنسین مجرب و متخصص مورد بررسی قرار گیرد. کارشناسان اینانلو در زمینه رفع این خرابی به شما کمک می کنند.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields