۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

راه حل های ساده برای رفع مشکل آبگیری نکردن ظرفشویی جنرال الکتریک و مابه
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

راه حل های ساده برای رفع مشکل آبگیری نکردن ظرفشویی جنرال الکتریک و مابه

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۱۳ دی ۱۴۰۲

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

شاید برایتان پیش آمده باشد، زمانی که ظرفشویی را برای شستن ظروف روشن می کنید، متوجه شوید که آب وارد دستگاه نمی‌شود. به همین خاطر دستگاه نیز نمی تواند کار خود را آغاز کند. آبگیری نکردن ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس، یکی از مشکلات رایج در این دستگاه می باشد. اینانلو سرویس در این مقاله قصد دارد به بررسی دلایل آبگیری نکردن ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس بپردازد. همچنین در صورت بروز هر مشکل دیگری در ماشین ظرف شویی تان می توانید با نمایندگی مجاز تعمیرات ظرفشویی جنرال الکتریک تماس بگیرید.

راهنمای جامع آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک
راهنمای جامع آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

بررسی دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس

آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس یکی از رایج ترین ایرادات مربوط به هر ماشین ظرفشویی است. این ایراد می‌تواند مربوط به اختلال در پمپ، سوئیچ درب، شلنگ، شیر آب ورودی، تایمر، برد اصلی، فیلترها و … باشد. در صورتی که مشکل پیش پا افتاده و ساده بود، خود شما نیز می‌توانید با کمی دقت، نسبت به رفع آن اقدام کنید. اما اگر مشکل از پیچیدگی خاصی برخوردار باشد، حتماً باید از یک نفر تعمیرکار متخصص ماشین ظرفشویی کمک بخواهید. در صورت نیاز به تعمیر دستگاه خود با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

اصلی ترین علل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس

  • ایراد داشتن شلنگ آب ورودی
  • اختلال در عملکرد دریچه ورودی آب
  • خراب شدن شیر آب
  • اختلال در کارکرد سوپاپ شناور
  • آسیب دیدن سوئیچ درب ماشین ظرفشویی
  • خراب شدن برد دستگاه
  • بروز اختلال در عملکرد پمپ ماشین ظرفشویی
  • تخلیه نکردن ماشین ظرفشویی

اختلال در شلنگ آب ورودی، علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس

یکی از دلایل رایج آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس اختلال در شلنگ آب ورودی است. این شلنگ اغلب از زیر سینک وارد ماشین ظرفشویی می‌شود. برای بررسی این مشکل، مراحل زیر را انجام دهید:

شلنگ آب ورودی را از ماشین ظرفشویی جدا کنید.
شلنگ را از نظر خمیدگی، پارگی یا هرگونه آسیب‌دیدگی بررسی کنید.
اگر شلنگ سالم بود، آن را به ماشین ظرفشویی وصل کنید.
شیر آب ورودی را باز کنید.
مطمئن شوید که آب از شلنگ به طور صحیح جریان دارد.
اگر آب از شلنگ جریان نداشت، ممکن است شلنگ دچار گرفتگی شده باشد. برای رفع این مشکل، شلنگ را با آب گرم و صابون بشویید. اگر شلنگ همچنان دچار گرفتگی بود، آن را تعویض کنید. در صورتی که شلنگ سالم بود و آب از آن به طور صحیح جریان داشت، ممکن است شیر آب ورودی بسته باشد. برای رفع این مشکل، شیر آب ورودی را باز کنید. اما اگر شیر آب ورودی باز بود، ممکن است شیر آب ورودی یا فیلتر آن خراب شده باشد. در این صورت باید شیر آب ورودی یا فیلتر آن را تعویض کنید. در صورت انجام مراحل فوق و رفع نشدن مشکل، ماشین ظرفشویی باید توسط یک متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی بررسی گردد.

اختلال در عملکرد دریچه ورودی آب

دریچه ورودی آب، وظیفه انتقال آب از لوله‌کشی آب به داخل ظرفشویی را بر عهده دارد. برای بررسی این قطعه، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

فشار آب ورودی را بررسی کنید. فشار آب باید حداقل 0.5 بار باشد. اگر فشار آب کمتر از این مقدار بود، باید مشکل را از لوله‌کشی آب و شیر اصلی تامین آب بررسی کنید.
دریچه ورودی آب را بررسی نمایید. دریچه ورودی آب باید به درستی باز و بسته شود. اگر دریچه ورودی آب دچار مشکل بود، باید آن را تعویض کنید.
فیلتر شیر ورودی آب را بررسی کنید. فیلتر شیر ورودی آب می‌تواند بر اثر املاح و رسوبات موجود در آب دچار گرفتگی شود. اگر فیلتر شیر ورودی آب دچار گرفتگی بود، آن را تمیز یا تعویض کنید. در صورتی که مراحل فوق را انجام دادید و همچنان مشکل آبگیری ظرفشویی شما برطرف نشد، باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

خرابی شیر آب، علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس

در برخی مواقع وجود اختلال در شیر آب می‌تواند دلیل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی باشد. برای این منظور شیر آب ماشین ظرفشویی را باز کنید و فشار آب آن را بررسی نمایید. شیر ورودی به ماشین ظرفشویی دارای یک فیلتر کوچک است که اگر کثیف و گرفته شده باشد، محفظه ماشین ظرفشویی به اندازه کافی آبگیری نخواهد کرد.

بگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، یک مشکل جدی
بگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، یک مشکل جدی

اختلال در کارکرد سوپاپ شناور ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس

شناور ماشین ظرفشویی در سمت چپ و پایین دستگاه قرار دارد. هنگامی که آب در ظرفشویی به قدر کافی پر می‌شود، شناور بالا آمده و جریان آب را قطع می‌کند تا آب از داخل محفظه ماشین ظرفشویی سرازیر نشود.

اطمینان حاصل کنید که هیچ عاملی سبب نگه داشتن شناور در بالا نشده باشد. زیرا در این صورت ماشین ظرفشویی با خیال آن که ارتفاع آب در ماشین ظرفشویی بالا است و دستگاه نیاز به آبگیری ندارد، جریان آب را قطع می‌کند.

شناور ماشین ظرفشویی یک سوئیچ کوچک دارد. اگر شناور به راحتی حرکت کند، احتمالاً این سوئیچ آسیب دیده است. وقتی شناور به سمت بالا می‌رود، باید جهت متوقف کردن آب سوئیچ را فشار دهید. اگر سوئیچ خراب شده باشد، آب در محفظه دستگاه پر نمی‌شود و بیش از اندازه پر می‌شود. پس برای اطمینان از این موضوع، از یک ولت متر استفاده کنید و سوپاپ شناور را تست کنید. در صورت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

خرابی میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس

سوئیچ درب ماشین ظرفشویی از قطعاتی است که با آغاز فرآیند شستشو، از باز شدن درب دستگاه جلوگیری می‌کند. اگر این سوئیچ نیز خراب شده باشد، آب در داخل محفظه ماشین ظرفشویی پر نخواهد شد. این سوئیچ دقیقاً در قسمت پشت پنل و در بالای درب ماشین ظرفشویی قرار دارد. هرگونه اختلال در عملکرد سوئیچ درب ماشین ظرفشویی نیز می‌تواند علت وارد نشدن آب به داخل ماشین ظرفشویی باشد. برای این منظور باید عملکرد سوئیچ درب ماشین ظرفشویی را نیز به دقت بررسی کنید. در صورت خرابی میکروسوئیچ درب ظرفشویی و آبگیری نکردن ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

خرابی برد، علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس

یکی دیگر از رایج ترین علل وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی، بروز اختلال در برد الکترونیکی آن است. در صورت بروز این مشکل، برد دستگاه دستور آبگیری نمی‌دهد. در نتیجه سیکل شستشو با اختلال مواجه می‌شود. پس در زمان مواجهه با مشکل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس، برد اصلی آن را نیز مورد بررسی قرار دهید. البته بهتر است برای این کار از یک نفر تعمیرکار با تجربه استفاده کنید. در این شرایط می توانید برای رفع آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس از طریق سایت اینانلو سرویس به صورت آنلاین ثبت درخواست کنید.

اختلال در عملکرد پمپ ماشین ظرفشویی

پمپ ماشین ظرفشویی از دو پروانه دارد، که آب در قسمت بالای این پروانه ها به داخل محفظه ماشین ظرفشویی پمپاژ و از قسمت پایین‌تر وارد دستگاه می‌شود. گاهی اوقات  قطعات پلاستیکی یا شیشه‌های شکسته مانع از چرخش این پروانه‌ها شوند و به همین خاطر عملکرد آبگیری ماشین ظرفشویی با مشکل مواجه می‌شود. در نتیجه باید از تمیز بودن پروانه پایین و بالا اطمینان حاصل کنید. در صورت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس با اینانلو سرویس تماس بگیرید.

راه حل‌های سریع و آسان برای آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک
راه حل‌های سریع و آسان برای آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

تخلیه نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس

توجه داشته باشید که اگر ماشین ظرفشویی نتواند به درستی آب سیکل قبلی را تخلیه کند، از ورود آب تازه به داخل دستگاه جلوگیری می کند. برای بررسی این موضوع ابتدا پنل جلوی ظرفشویی را باز کنید. اگر در این قسمت متوجه زنگ زدگی شده باشید، باید شلنگ تخلیه را تعمیر کنید. برای این منظور، شلنگ را از قسمت ورودی خارج کرده و اقدام به تمیز کردن آن نمایید. برای این کار می‌توانید از یک سیم استفاده کنید. همچنین اگر فیلتر کثیف است، آن را تمیز و یا حتی در صورت لزوم تعویض نمایید. برای انجام این کار از کارشناسان مجرب اینانلو سرویس کمک بگیرید.

سرویس های دوره ای اینانلو سرویس

همان طور که در این مقاله از اینانلو سرویس بیان شد، آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و وایت هاوس می‌تواند علت‌های ساده‌ای داشته باشد. لذا تا حدی که خودتان امکان بازدید فنی و رفع ایراد را دارید، اقدام نمایید.

اگر متوجه عوامل پیچیده‌تر می‌شوید، حتماً از یک نفر تعمیرکار حرفه ای و معتبر ماشین ظرفشویی کمک بخواهید. به هر حال دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، مابه و و وایت هاوس از پیچیدگی خاصی برخوردار نیستند و با سرویس دوره ای ماشین ظرفشویی می‌توانید از آن جلوگیری به عمل آورید.

لوازم خانگی، راحتی و تسریع در انجام امور را به همراه دارند. اما متاسفانه ممکن است گاهی به درستی کار نکنند و در یک موقعیت بد، خراب می‌شوند. دلیل این اتفاق بدشانسی شما نخواهد بود بلکه شما اهمیت سرویس های دوره ای لوازم خانگی را فراموش کرده اید. اینانلو سرویس نمایندگی رسمی تعمیر لوازم خانگی با کد فعال نمایندگی 23047 می باشد. هر زمان که نیاز به تعمیر و بررسی لوازم خانگی خود داشتید با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

14 پاسخ

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس سلام
      بله، ما شوینده ها رو درب منزل به مشتری های عزیز تحویل می دیم

  1. دستگاه من بیش از حد آبگیری میکنه و بعضی مواقع از جاپودری آب میزنه بیرون علت چه چیزی میتونه باشه

    1. علت بیش از حد آبگیری لباسشویی و نشت آب از جاپودری می تواند موارد زیر باشد:
      خرابی شیر برقی آب
      خرابی سوئیچ فشار آب
      خرابی پمپ تخلیه
      خرابی لاستیک دور درب لباسشویی
      برای بررسی بیشتر دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس سلام
      ارور E09 در ظرفشویی زیرووات نشان دهنده مشکل در موتور دستگاه است. این مشکل می تواند ناشی از موارد زیر باشد:
      خرابی تاخو موتور
      اکسید شدن کنتاکت های موتور الکتریکی
      خرابی سیم کشی ماژول به موتور
      برای بررسی دستگاه با شماره 02636191تماس بگیرید.

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس سلام
      برای استعلام از شوینده ها می توانید با شماره 02636191 تماس بگیرید.

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس سلام
      برای درخواست مراجعه تکنسین می توانید از طریق وبسایت اینانلو سرویس و شماره 02636191 تماس بگیرید.

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس سلام
      طی بازدید دوره ای دستگاه از نظر فنی سرویس می شود. همچنین خاکروبی و روغن کاری قطعات انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields