۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

دلایل نشت آب یخچال فریزر ال جی و راه حل آن
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

دلایل نشت آب یخچال فریزر ال جی و راه حل آن

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول میکشد
۲۶ دی ۱۴۰۲

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال پیش بیاید، نشت آب یخچال فریزر ال جی است. یخچال فریزر یکی از مهم‌ترین وسایل آشپزخانه است که نقش مهمی در نگهداری مواد غذایی ایفا می‌کند. در نتیجه، خرابی یا اختلال در عملکرد آن می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و در صورت عدم رسیدگی، منجر به آسیب دیدن دستگاه و مواد غذایی داخل آن شود. در این مقاله، به بررسی دلایل، علائم و راه‌حل‌های نشت آب یخچال فریزر ال جی خواهیم پرداخت.

دلایل <yoastmark class=

دلایل نشت آب یخچال فریزر ال جی

دلایل مختلفی باعث نشت آب از یخچال فریزر ال جی می شوند. برخی از این دلایل عبارتند از:

خرابی سیستم یخ زدایی

یخچال فریزر ال جی به صورت دوره‌ای، یخ‌های ایجاد شده در اواپراتور را ذوب می‌کند. این کار توسط سیستم یخ زدایی انجام می‌شود. اگر سیستم یخ زدایی خراب شود، آب ذوب شده به درستی تخلیه نمی‌شود و در نتیجه، باعث نشت آب یخچال فریزر ال جی می‌شود.

گرفتگی لوله تخلیه

آب ذوب شده از اواپراتور توسط یک لوله به بیرون از دستگاه هدایت می‌شود. اگر این لوله مسدود شود، آب به درستی تخلیه نمی‌شود و موجب نشت آب یخچال فریزر ال جی می‌شود.
پارگی یا فرسودگی لاستیک درب
لاستیک درب یخچال فریزر، مانع از ورود هوا به داخل دستگاه می‌شود. اگر این لاستیک پاره یا فرسوده شود، هوا می‌تواند به داخل دستگاه نفوذ کند و باعث ایجاد برفک شود. در نهایت، برفک‌های ایجاد شده می‌توانند باعث نشت آب شوند.

شکستگی یا پوسیدگی لوله‌های آب

یخچال فریزر ال جی ممکن است دارای سیستم آب سرد باشد. در این صورت، آب از طریق لوله‌هایی به آبریزش یا آبسردکن دستگاه منتقل می‌شود. اگر این لوله‌ها دچار شکستگی یا پوسیدگی شوند، می‌توانند سبب نشت آب شوند.

خرابی شیر آب

شیر آب یخچال فریزر، مسئول تامین آب برای دستگاه است. اگر این شیر خراب شود، می‌تواند موجب نشت آب شود.

علائم نشت آب یخچال فریزر ال جی

نشت آب از یخچال فریزر ال جی می‌تواند علائم مختلفی داشته باشد. برخی از این نشانه ها عبارتند از:

  •  آب در کف یخچال یا فریزر
  • وجود آب در اطراف یخساز
  • آب در اطراف آبسردکن
  • وجود صدای آب در داخل کابین یخچال فریزر
  •  برفک داخل یخچال یا فریزر

راه‌حل‌های نشت آب یخچال فریزر ال جی

در صورت مشاهده علائم نشت آب از یخچال فریزر ال جی، باید سریعاً اقدام به رفع مشکل کنید. در برخی موارد، ممکن است بتوانید مشکل را خودتان برطرف کنید. برای این کار، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا، دستگاه را از برق بکشید.
  • یخچال یا فریزر را خالی کنید.
  • کف یخچال یا فریزر را بررسی کنید تا محل نشت آب را پیدا کنید.
  • در صورت وجود برفک در داخل یخچال یا فریزر، آن را با یک کاردک پلاستیکی از بین ببرید.
  • در صورت مسدود بودن لوله تخلیه، آن را تمیز کنید.
  • در صورت پارگی یا فرسودگی لاستیک درب، آن را تعویض کنید.

اگر خودتان قادر به رفع مشکل نبودید، باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. تعمیرکار با بررسی دستگاه، علت نشت آب را تشخیص می‌دهد و اقدام به رفع مشکل می‌کند. در صورت مواجه شدن با چنین اختلالاتی، حتما از نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی ال جی در کرج کمک بخواهید. برای دریافت خدمات از این مرکز با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. شما کاربر گرامی می توانید از طریق سایت اینانلو سرویس به صورت آنلاین ثبت درخواست کنید و از 10% تخفیف بهره مند شوید.

خرابی سیستم یخ زدایی دلیل <yoastmark class=

نکاتی برای جلوگیری از نشت آب یخچال فریزر ال جی

برای جلوگیری از نشت آب از یخچال فریزر ال جی، می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید:
هر چند وقت یک بار، یخچال یا فریزر ال جی را از برق بکشید و آن را تمیز کنید. این کار به جلوگیری از تجمع برفک و یخ در دستگاه کمک می‌کند.
از قرار دادن مواد غذایی سنگین روی سینی‌های یخچال یا فریزر خودداری کنید. این کار می‌تواند سبب فشار آمدن به لاستیک درب شود و در نهایت، باعث پارگی یا فرسودگی آن شود.
در صورت مشاهده هرگونه خرابی یا آسیب در یخچال یا فریزر خود، سریعاً آن را تعمیر کنید. عدم تعمیر به موقع دستگاه، می‌تواند باعث تشدید مشکل و ایجاد هزینه‌های بیشتر شود.

نکاتی برای انتخاب تعمیرکار یخچال فریزر ال جی

در صورت نیاز به تعمیر یخچال فریزر ال جی، باید تعمیرکاری را انتخاب کنید که دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • دارای تجربه و دانش کافی در زمینه تعمیر لوازم خانگی ال جی باشد.
  • از قطعات اصلی و باکیفیت برای تعمیر دستگاه استفاده کند.
  • ضمانت‌نامه معتبر برای تعمیرات ارائه دهد.

تکنسین های متخصص اینانلو سرویس فورا پس از اعلام خرابی شما در محل حاضر شده و اقدام به عیب یابی دستگاه خواهند کرد. پس از عیب یابی، هزینه حدودی به شما کاربر گرامی اعلام شده و در صورت موافقت شما، عملیات تعمیر انجام خواهد شد. کارشناسان اینانلو سرویس برای رعایت حال مشتریان خود، در مرحله اول اقدام به تعمیر قطعات معیوب می کنند تا در هزینه ها صرفه جویی شود. در صورت عدم امکان تعمیر قطعات معیوب را با قطعات اصل و اورجینال شرکتی تعویض می کنند.

نکاتی برای افزایش طول عمر یخچال فریزر ال جی

علاوه بر نکات ذکر شده در مورد جلوگیری از نشت آب یخچال فریزر ال جی، می‌توانید با رعایت نکات زیر، طول عمر یخچال فریزر ال جی خود را افزایش دهید:
هر چند وقت یک بار، یخچال یا فریزر را از برق بکشید و آن را تمیز کنید. این کار به جلوگیری از تجمع برفک و یخ در دستگاه کمک می‌کند.
از قرار دادن مواد غذایی سنگین روی سینی‌های یخچال یا فریزر خودداری کنید. این کار می‌تواند باعث فشار آمدن به لاستیک درب شود و در نهایت، باعث پارگی یا فرسودگی آن شود.

بررسی علائم <yoastmark class=

در صورت مشاهده هرگونه خرابی یا آسیب در یخچال یا فریزر خود، سریعاً آن را تعمیر کنید. عدم تعمیر به موقع مشکلات، می‌تواند باعث تشدید مشکل و ایجاد هزینه‌های بیشتر شود.

  •  مواد غذایی گرم یا داغ در یخچال قرار ندهید. این کار می‌تواند باعث افزایش دمای یخچال و کاهش کارایی آن شود.
  •  مواد غذایی با بوی قوی در یخچالقرار ندهید. این کار می‌تواند باعث جذب بوی مواد غذایی به سایر مواد غذایی شود.
  • از تنظیم دمای یخچال یا فریزر در دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین خودداری کنید. این کار می‌تواند باعث کاهش کارایی دستگاه و افزایش مصرف انرژی شود.
  • از پر کردن بیش از حد یخچال یا فریزر خودداری کنید. این کار می‌تواند باعث کاهش گردش هوا در دستگاه و کاهش کارایی آن شود.

با رعایت این نکات، می‌توانید از یخچال فریزر ال جی خود به مدت طولانی و با کارایی بالا استفاده کنید. در صورت مشاهده نشت آب  فریزر ال جی فورا با اینانلو سرویس تماس بگیرید و تعمیر دستگاه خود را پشت گوش نندازید.

مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس

در صورت مشاهده نشت آب یخچال فریزر ال جی، جای نگرانی نیست. در هر نقطه از استان البرز که باشید اینانلو سرویس در یک قدمی شماست. از مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس میتوان به فردیس، مارلیک، ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ ، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ،هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر تهران دشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و… اشاره کرد. این مجموعه به صورت شبانه روزی و در هفت روز هفته آماده خدمت به شما عزیزان است.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

10 پاسخ

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس سلام
      قطره های آب در پشت یخچال می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از دلایل احتمالی عبارتند از:
      گرفتگی لوله تخلیه
      خرابی هیتر دیفراست
      خرابی تایمر دیفراست
      خرابی لاستیک دور درب
      جهت بررسی بیشتر با شماره 02636191 تماس بگیرید.

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس سلام
      یخچالتون باید در اسرع وقت بررسی بشه
      با شماره 02636191 تماس بگیرید یا از طریق وبسایت اینانلو سرویس درخواستتون رو ثبت کنید.

  1. سلام من چند وقتی یخساز ساید الجی م به مشکل خورده و چندین تکنسین متفرقه مراجعه کردن ولی یخساز و موجود نداشتن ک تعويض کنن آیا شما نمایندگی الجی هستید ؟؟ یخساز موجود دارید؟؟؟

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس سلام
      ما نماینده رسمی الجی هستیم و کلیه قطعات را از شرکت گلدیران تهیه می کنیم.
      چنانچه از تاریخ تولید دستگاه شما بیش از 10 سال نگذشته باشد، قطعه به صورت اورجینال برایتان تهیه می شود.
      جهت دریافت خدمات کافی است با شماره 02636191 تماس بگیرید.

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس سلام
      طبیعی نیست که آب خروجی از آبسردکن یخچال ساید سامسونگ شما خنک نباشد. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد. برای بررسی و عیب یابی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس سلام
      جهت دریافت خدمات از اینانلو سرویس کافی است با شماره 02636191 تماس بگیرید. اطلاعات بیشتر را از کارشناسان مرکز تماس دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields