۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

دلایل خرابی یخساز یخچال فریزر دوو و روش های رفع آن
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

دلایل خرابی یخساز یخچال فریزر دوو و روش های رفع آن

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول میکشد
۲۱ فروردین ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

خرابی یخساز یخچال فریزر دوو به راحتی توسط اینانلو سرویس قابل حل می باشد. این مجموعه نمایندگی رسمی تعمیرات دوو و 130 برند دیگر لوازم خانگی می باشد. خرابی یخساز یخچال فریزر دوو دلایل متعددی دارد. این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل خرابی یخساز یخچال دوو می پردازد. در صورت مشاهده هرگونه اختلال در این دستگاه فورا با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. در صورت ثبت درخواست از طریق سایت اینانلو سرویس شامل 10% تخفیف خواهید شد.

علت عدم یخسازی یخچال فریزر دوو
علت عدم یخسازی یخچال فریزر دوو

علت عدم یخسازی یخچال فریزر دوو

در حالت کلی یخساز احتمالا با دو مشکل مواجه شود. گاهی قطعه یخساز، یخ نساخته و به طور کامل از کار می افتد. برخی مواقع هم یخ می سازد اما یخ خارج نمی شود. منشا و منبع این دو مشکل کاملا با هم متفاوت است. در ادامه به بررسی دلایل خرابی یخساز یخچال دوو خواهیم پرداخت.

یخ نساختن یخچال ساید به دلیل گرفتگی لوله آب

در سیستم یخساز ساید بای ساید آب از پشت دستگاه با لوله های مخصوص وارد قالب های یخ می شود. آب موجود در قالب ها با کاهش دما به زیر صفر به یخ تبدیل می شوند. در بسیاری از مواقع لوله های انتقال آب که در پشت یخچال ساید دچار گرفتگی میشوند. برای اطمینان از عدم گرفتگی لوله های آب مراحل زیر را انجام دهید.

یخچال را از برق جدا کرده و کمی آن را به جلو حرکت دهید. تا به پشت دستگاه دسترسی پیدا کنید.
شلنگ آب ورودی به دستگاه نباید دچار شکستگی و ترک شده باشد. سطح شلنگ را در صورت شکستگی صاف کنید.
شلنگ آب ورودی به دستگاه را از پشت آن جدا کنید. از عدم یخ زدگی لوله های درون ساید اطمینان حاصل کنید. اغلب آب درون این لوله ها یخ می زند. با سشوار باید آنها را ذوب کنید.
شیر آب آشپزخانه متصل به یخچال دوو را باز کنید. فشار آب را بررسی کنید. کم بودن فشار آب در آپارتمان ها یا قطعی آن دلیل دیگری برای وارد نشدن آب به مخزن یخساز ساید و یخ نساختن آن می باشد.
برای رفع عیب دستگاه خود حتما از کارشناسان مجرب اینانلو سرویس کمک بگیرید. کارشناسان این مجموعه در هفت روز هفته حتی در ایام تعطیل خدمتگزار شما عزیزان می باشد.

کار نکردن یخساز ساید به دلیل خرابی شیر برقی

از دیگر دلایل مسبب عدم یخسازی یخچال فریزر دوو، از کار افتادگی و خرابی شیر برقی است. شیر برقی متصل به دستگاه را با دقت بررسی و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. تعمیر و رفع عیب این خرابی را به افراد متخصص بسپارید. زیرا تعویض قطعات داخلی یخچال های ساید با توجه به برند آنها متفاوت بوده و تعمیر اشتباه سبب خسارت های زیادی خواهد شد.

انسداد فیلتر از دلایل خرابی یخساز ساید دوو
انسداد فیلتر از دلایل خرابی یخساز ساید دوو

انسداد فیلتر آب

در حالت کلی تمامی قسمت ها در مسیر ورود آب به مخزن یخساز باید بررسی شده تا دچار گرفتگی نشده باشد. فیلتر با گذشت زمان رسوب گرفته و منافذ آن مسدود خواهد شد. فیلتر را از جای خود خارج و آن را با قطعه سالم تعویض کنید. در صورت مشاهده خرابی یخساز یخچال دوو با اینانلو سرویس تماس بگیرید.

عدم کارکرد یخساز ساید به دلیل تنظیمات اشتباه

اکثر مواقع از کار افتادگی یخساز ساید بای ساید دوو به دلیل خرابی قطعات نیست. در این مواقع تنها تنظیمات را اشتباه انجام داده اید. در این شرایط فعال بودن یخساز را بررسی کنید. فعال یا غیر فعال کردن یخساز با دکمه های روی پنل آن انجام میشود. علاوه براین، بازوی کنترل نیز احتمالا به دلیل یخ زدگی در بالاترین وضعیت قرار گرفته و به همین دلیل وضعیت مکث یخساز فعال شده است. این بازو در حالت خودکار پس از پر شدن قالب از یخ به بالا حرکت می کند. به همین خاطر مانع از تولید یخ خواهد شد. خرابی یخساز یخچال دوو را جدی گرفته و فورا برای تعمیر آن اقدام نمایید.

گرم بودن دمای محیط یخچال دوو

از دیگر دلایلی که سبب عدم یخسازی می شود، گرم بودن دمای دستگاه است. برای عملکرد صحیح یخساز، دما باید حدود منفی بیست درجه باشد. علاوه بر تنظیم اشتباه دما، قرار گیری ساید بای ساید در فاصله کم از گاز و سماور نیز مانع از تولید یخ می شود.

عدم کارکرد یخساز ساید به دلیل خرابی ترموستات

ترموستات از قطعات پر اهمیت درون یخچال های ساید بای ساید دوو می باشد. وظیفه این قطعه کنترل دما است. پس از تولید یخ توسط یخساز، ترموستات دمای قالب را بررسی می کند. با بیش از حد زیاد بودن دمای قالب، ترموستات فرمان قطع تولید یخ را ارسال می کند. پس از خروج یخ از قالب و ورود مجدد آب، مدول فرمان ورود آب را برای شیر برقی ارسال و سبب روشن شدن یخساز خواهد شد. با خرابی قطعه ترموستات، دمای قالب اشتباه تشخیص داده شده و فرمان عدم تولید یخ به دستگاه ارسال می شود. در صورت مشاهده علائم خرابی یخساز یخچال فریزر دوو با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

خرابی مدول یخساز یخچال فریزر دوو
خرابی مدول یخساز یخچال فریزر دوو

خرابی مدول یخساز یخچال فریزر دوو

وظیفه قطعه مدول یخساز ارسال فرمان به شیر برقی برای انتقال آب به قالب را می باشد. با خرابی مدول یخساز، سیگنال به شیر برقی ارسال نشده و روند تولید یخ متوقف خواهد شد. بررسی وضعیت این قطعه نیاز به تخصص دارد. به هیچ وجه بدون دانش و تخصص برای تعمیر آن اقدام نکنید.

علت خارج نشدن یخ از یخساز یخچال فریزر دوو

در بسیاری از مواقع دستگاه یخ می سازد اما یخ ها خارج نمیشوند. در ادامه به دلایل این امر می پردازیم.

بزرگ بودن اندازه یخ ها

در صورت عدم تنظیم ارتفاع یخ درون قالب، خروج یخ با اختلال مواجه می شود. اگر اندازه یخ ها بیش از اندازه استاندارد است ابتدا صفحه سفید جلوی یخساز را بیرون بکشید. در کنار پیچ و مهره زیر پوشش علامت منفی و مثبت را جستجو کنید. توجه داشته باشید که برای زیاد شدن ارتفاع، مهره را به سمت مثبت و برای کم کردن به سمت علامت منفی بچرخانید.

پر بودن بیش از اندازه مخزن یخ

در صورتی با این اختلال مواجه می شوید که برای طولانی مدت یخ از مخزن یخچال ساید بای ساید دوو خارج نشده باشد. اگر مخزن برای طولانی مدت دارای یخ باشد، یخ ها به هم فشرده و متصل میشوند. در نهایت به دلیل اتصال یخ ها به هم امکان خروج آنها وجود نخواهد داشت. مخزن یخساز را بیرون بکشید. سپس یخ ها را خالی کنید. علاوه بر این، در شرایطی که به یخ نیاز ندارید، یخساز را غیر فعال کنید. این کار نه تنها از اتصال یخ ها به هم جلوگیری کرده، بلکه تاثیر زیادی بر کاهش مصرف انرژی و افزایش طول عمر دستگاه خواهد داشت.

مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس

با مشاهده هرگونه خرابی اعم از خرابی یخساز یخچال فریزر دوو با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. در صورت ثبت درخواست از طریق سایت اینانلو سرویس از 10% تخفیف ویژه بهره مند شوید. این مرکز نمایندگی رسمی 130 برند لوازم خانگی اعم از سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و…. می باشد. اینانلو سرویس با داشتن شعب فعال در سطح استان البرز، در هر نقطه از این شهر که باشید، در یک قدمی شماست.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields