۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

دلایل آبریزی و نشت آب از ماشین ظرفشویی اسنوا
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

دلایل آبریزی و نشت آب از ماشین ظرفشویی اسنوا

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول میکشد
۱۱ فروردین ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

در این مقاله از اینانلو سرویس نمایندگی رسمی تعمیر لوازم خانگی اسنوا دلایل متداول و راه‌حل‌های احتمالی برای تعمیر نشت آب ماشین ظرفشویی اسنوا ذکر کرده‌ایم.

یکی از مشکلات رایج در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی اسنوا نشتی است. بسیاری از اوقات پیش آمده که در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی، حوضچه‌ای از آب را در آشپزخانه ببینید. دلیل نشتی و آبریزی از ماشین ظرفشویی اسنوا چیست؟

دلیل نشت آب ماشین ظرفشویی اسنوا چیست؟

نشت آب به طور معمول از زیر ماشین ظرفشویی یا درب ایجاد می شود. نشتی شدید دستگاه موجب خیس شدن آشپزخانه و و خطر آسیب به سایر وسایل می شود. در صورت آسیب به کابینت‌ و کفپوش‌های چوبی شما فورا کارکرد ماشین ظرفشویی را متوقف کنید. سپس با شماره 02636191 اینانلو سرویس نمایندگی رسمی تعمیر ظرفشویی اسنوا تماس بگیرید.

جلوگیری از نشتی آب ظرفشویی اسنوا
جلوگیری از نشتی آب ظرفشویی اسنوا

علت های نشتی و آبریزی از ماشین ظرفشویی اسنوا

1.پر شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی

اگر سیستم پمپ دستگاه با سرعت بیشتری از حالت عادی در حال پر کردن آب باشد. آب به دنبال راه خروج بوده و آب اضافه از درب به سمت بیرون خارج می‌شود.

2. انسداد در ماشین ظرفشویی اسنوا

احتمال پذیر ترین دلیل نشتی، وجود انسداد در سیستم درب دستگاه یا شیر شناور خراب است. اگر به علت گرفتگی، با نشت آب ماشین ظرفشویی اسنوا مواجه شده اید. دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کرده یا به وب سایت‌ اینانلو برای راه‌حل و نحوه برطرف کردن آن مراجعه کنید‌.

3. استفاده از شوینده نامرغوب برای ماشین ظرفشویی

در انتخاب مواد شوینده باید میزان کف تولیدی  را در نظر بگیرید. زمانی که از شوینده های معمولی استفاده می‌شود. بیش از حد کف کرده و باعث نشت آب ماشین ظرفشویی اسنوا است . با استفاده از شوینده‌های مخصوص ماشین ظرفشویی از این مشکل پیشگیری کنید.

4. عدم تراز سطح ماشین ظرفشویی اسنوا

یکی از علت های نشتی و آبریزی از ماشین ظرفشویی اسنوا عدم تراز سطح دستگاه می باشد. ماشین ظرفشویی باید روی زمین هموار قرار بگیرد تا سطح آب از یک طرف بالا نرود. عدم تراز ماشین ظرفشویی موجب بسته نشدن درب و آسیب  به کابینت‌ها خواهد شد.

وضعیت تراز بودن ماشین ظرفشویی را چک کنید . چنانچه مشکل دیگری در مورد نشت آب از ماشین ظرفشویی اسنوا دارید، با اینانلو سرویس تماس بگیرید.

5. فیلتر مسدود شده است

فیلتر ماشین ظرفشویی در به دام انداختن باقی مانده ی مواد غذایی کمک می‌کند. کاربر دستگاه باید فیلتر را چک کرده و از عدم گرفتگی آن مطمئن شوید. احتمال دارد فیلترها به دلیل تجمع اجسام خارجی یا مواد غذایی مسدود شده و موجب تجمع یا نشتی آب در ظرفشویی اسنوا شود.

اگر متوجه عدم کارکرد ماشین ظرفشویی مطابق انتظار شدید. تمیزی و عدم گرفتگی فیلتر را بررسی کنید. برای جلوگیری از ایجاد خرابی های احتمالی حداقل یک بار در ماه فیلتر تخلیه را با شوینده های ملایم بشویید. با شستشوی منظم فیلتر تخلیه عملکرد مطلوب دستگاه حفظ می شود.

6. نشت آب از درب ماشین ظرفشویی اسنوا

یکی دیگر از دلایل نشتی و آبریزی از ماشین ظرفشویی اسنوا، عدم کیپ شدن درب دستگاه می باشد. شما برای رفع مشکل باید درب را باز کرده و وضعیت لاستیک دور درب را چک کنید. در صورت استهلاک یا آسیب دیدگی باید لاستیک دور درب را تعویض کنید.

برای تعویض و خرید لاستیک اورجینال از اینانلو سرویس کمک بگیرید.

7. نشتی از شیر آب ماشین ظرفشویی اسنوا

شیر ورودی مسئولیت آبرسانی به ماشین ظرفشویی را بر عهده دارد. اما حتی وجود یک سوپاپ معیوب موجب نشت آب از سیستم شده و اختلال ایجاد می کند. در ضمن نشتی آب بیش از اندازه باعث جلوگیری از تمیز شدن ظروف در سیکل  شستشو خواهد شد.

ساده‌ترین راه برای بررسی سالم بودن شیر ورودی آب ، برداشتن صفحه زیرین در جلوی ماشین ظرفشویی اسنوا است. تکنسین بررسی می کند که نشت آب از شیر ورودی است یا خیر. در صورت نشت آب از شیر ورودی، منبع آب را قطع کرده و شیر ورودی را تعویض می کند.

رفع مشکل نشت آب از زیر ظرفشویی اسنوا
رفع مشکل نشت آب از زیر ظرفشویی اسنوا

8. گیره‌های شیلنگ معیوب است

گیره‌های شلنگ نقش مهمی در استحکام شلنگ ورودی آب به ماشین ظرفشویی و لوله‌های خارجی دارد. برای بررسی شل یا سفت بودن گیره‌ها ، از یک پیچ گوشتی برای سفت کردن گیره‌های استفاده کنید. در صورت عدم رفع مشکل با سفت کردن گیره ها، از گیره های جدید استفاده کنید.

9. وجود آسیب در وان ماشین ظرفشویی اسنوا

یکی از علت های نشت آب  از ماشین ظرفشویی اسنوا آسیب دیدگی وان دستگاه خواهد بود. احتمالا ماشین ظرفشویی بعد از چند سال استفاده دچار فرسایش شده و نشتی آب پیدا می کند. برای مثال سوراخی در وان ایجاد شده و موجب نشت آب به کف آشپزخانه شما می شود. این خرابی معمولاً بر اثر زنگ زدگی و رسوب مواد معدنی و شوینده ایجاد می شود. تعمیر این آسیب بسیار سخت است. تکنسین های اینانلو سرویس با مهارت و تخصص خود تعمیر نشت آب بر اثر سوراخ شدن وان را به خوبی و با کیفیت انجام می دهند.

10. خرابی قفل درب ماشین ظرفشویی

اگر در هنگام کار ماشین ظرفشویی اسنوا درب دستگاه کیپ نباشد. بین لاستیک و بدنه اصلی دستگاه فاصله ایجاد می شود. این فاصله برای خروج آب کافی است. تنها راه حل این خرابی تعویض قطعه خراب است.

برای مثال احتمالا متوجه خمیدگی قفل و عدم بسته شدن درب می شوید. در این شرایط قطعه را با قطعه نو جایگزین کنید.

نحوه رفع نشتی ماشین ظرفشویی به دلیل ایراد لاستیک دور درب

در صورت کثیف بودن لاستیک آن را با شوینده ملایم، آب و اسفنج تمیز کنید.

اگر واشر شل شده است.  آن را در محل خود سفت کنید.
درصورت آسیب دیدگی لاستیک باید آن را تعویض کنید.

در بعضی مواقع پیچ‌های در شل می شوند و مانع از آب بندی واشر خواهند شد. چنانچه هر یک از پیچ‌های در شل شوند، آن‌ها را محکم کنید تا درب به خوبی بسته شود.

نحوه رفع نشتی ماشین ظرفشویی به دلیل کثیف بودن لاستیک

  • برای پاک کردن لاستیک از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید.
  • لاستیک را با کمک مسواک و آب گرم و صابون تمیز کنید.
  • هرگونه کپک زدگی موجود را با پراکسید هیدروژن 3% برطرف کنید.

نکات مورد نظر برای بررسی نشت آب ماشین ظرفشویی اسنوا

 

مراحل گام به گام رفع مشکل نشتی آب ظرفشویی اسنوا
مراحل گام به گام رفع مشکل نشتی آب ظرفشویی اسنوا

پیش از شروع کار بر روی ماشین ظرفشویی باید سه مرحله را انجام دهید.

  • ظروف موجود در دستگاه را خالی کنید.
  • دوشاخه را از برق جدا کرده یا فیوز برق را قطع کنید.
  • هنگامی که ماشین ظرفشویی در حین عملکرد نشتی دارد، از هر نوع برخورد بین پوست و آب پیشگیری کنید.

پیشگیری از نشت آب در ماشین ظرفشویی اسنوا

قطعات مختلف ماشین ظرفشویی با گذشت زمان مستهلک می‌شوند. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به دستگاه همیشه ماشین ظرفشویی خود را به طور منظم بررسی و سرویس کنید. فیلترها را تمیز و قطعات معیوب را تعویض کنید.
اینانلو سرویس کلیه لوازم خانگی مشترکین خود را هر 6 ماه یکبار سرویس می کند. انجام سرویس دوره ای به صورت منظم به افزایش طول عمر مفید دستگاه و کارکرد مطلوب آن کمک می کند.
برای دریافت خدمات از اینانلو سرویس با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین های متخصص اینانلو سرویس در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کنند.

lمناطق تحت پوشش اینانلو سرویس

اینانلو سرویس با پشتیبانی 24 ساعته در تمامی نقاط استان البرز آماده خدمات رسانی است. فردیس،مارلیک، ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ آباد، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ،هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر تهراندشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و…  از مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس هستند.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields