۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۱۷ آبان ۱۴۰۲

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

تعویض شیر برقی در ماشین لباسشویی سامسونگ می‌تواند یک فرآیند تعمیری مهم باشد. این شیر برقی مسئول کنترل و مدیریت جریان آب ورودی به دستگاه است، و اگر به درستی عمل نکند، ممکن است مشکلاتی مانند عدم تأمین آب کافی برای چرخه‌های شستشو یا جمع‌آوری آب زیاد در داخل دستگاه ایجاد شود.

در صورت خرابی و نیاز به تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ با شماره های 02636191 و 02691300200 با اینانلو سرویس تماس بگیرید.

ماشین لباسشویی قطعات بسیاری دارد که اگر به هر دلیلی درست کار نکنند، اختلالاتی را در عملکرد این دستگاه ایجاد می کنند. شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ یکی از این قطعات است که وظیفه کنترل آب برای شستشو البسه را بر عهده دارد. در واقع این قطعه پس از تامین آب مورد نیاز، فرمان قطع ورود آب به دستگاه را صادر می کند. اگر شیر برقی یا شیر الکتریکی عملکرد درستی نداشته باشد، احتمال جمع شدن آب در لباسشویی خاموش نیز وجود دارد.

پس از این که ماشین لباسشویی سامسونگ روشن شد، آب به شکل خودکار وارد مخزن می شود و در قسمت سیم پیچ شیر برقی به داخل دستگاه پمپاژ می گردد. پس از رسیدن سطح آب به میزان لازم ،این دستگاه جلوی ورود آب اضافه را خواهد گرفت.

در صورت مشاهده خرابی و نیاز به تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ با شماره های درج شدهداخل سایت تماس بگیرید.

بررسی دلیل خرابی و تعویض شیربرقی لباسشویی سامسونگ
بررسی دلیل خرابی و تعویض شیربرقی لباسشویی سامسونگ

معرفی قطعه شیر برقی لباسشویی سامسونگ و کاربرد آن

شیر برقی در ماشین لباسشویی سامسونگ یک قطعه کنترل الکترونیکی است که وظیفهٔ کنترل جریان ورود و خروج آب را برعهده دارد. این شیر به عنوان یک واسطه میان برق و آب در ماشین لباسشویی عمل می ‌کند. وظیفهٔ اصلی شیر برقی، کنترل ورود آب به ماشین لباسشویی سامسونگ و قطع جریان آب در زمان های مناسب است.

زمانی که سیکل شستشوی لباس‌ ها آغاز می‌ شود، شیر برقی باز شده تا آب به داخل دستگاه جریان یابد.  با پایان سیکل شستشو، این شیر برقی بسته شده تا جریان آب متوقف شود و آب داخل دیگ توسط پمپ تخلیه خارج گردد. شیر برقی سامسونگ اغلب با استفاده از سنسور هیدروستات و برد الکترونیکی به صورت خودکار عمل می ‌کند. این سنسور میزان آب را در دستگاه اندازه می‌ گیرد و به شیربرقی اطلاع می ‌دهد که باز یا بسته شود.

بررسی خرابیی و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ، امری تخصصی بوده و حتما باید توسط کارشناس خبره و کاربلد انجام گیرد. شیربرقی لباسشویی سامسونگ اغلب جزء قطعات استاندارد هستند و بیشتر اوقات غیر قابل تعمیر هستند. در زمان خرابی این قطعه تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی الزامی ست.

نشانه های خرابی شیر برقی در ماشین لباسشویی سامسونگ

  • عدم کارکرد دستگاه

هنگامی که شیر برقی خراب است، ممکن است دستگاه هیچ واکنشی نشان ندهد. بدین معنی است که وقتی دکمه روشن یا خاموش لباسشویی سامسونگ را فشار می ‌دهید یا کارهای دیگر را انجام می ‌دهید، هیچ عملکردی مانند عملیات آبگیری و… صورت نمی ‌گیرد.

  • عدم آبگیری دستگاه

شیر برقی عموماً وظیفه تامین آب ماشین لباسشویی سامسونگ را دارد. در صورتی که شیر برقی خراب باشد، احتمال دارد آب به ماشین لباسشویی سامسونگ وارد نشود یا به صورت ناپایدار  وقفه‌ ای انجام شود. بنابراین، ماشین لباسشویی سامسونگ به طور صحیح عمل نمی‌کند و نمی‌تواند برنامه‌های شستشو را اجرا کند.

  • نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ

در برخی موارد، شیر برقی خراب احتمال دارد سبب نشت آب از دستگاه شود. اگر آب از جای دیگر به جز لوله ‌ها یا درب دستگاه نشت کند و منشأ دیگری برای نشت آب پیدا نکنید، علّت ممکن از خرابی شیر برقی لباسشویی سامسونگ باشد. در چنین شرایطی تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ الزامی است.

  • صداهای غیرطبیعی و زیاد دستگاه

شیر برقی خراب احتمال دارد در زمان کارکرد خود صداهای غیرطبیعی تولید کند. ممکن است صداهایی مانند خراشیدگی، تیک و … که قبلاً وجود نداشته ‌اند، به گوش برسد.

اینانلو سرویس مرکز تعویض شیر برقی لباسشویی سامسونگ
اینانلو سرویس مرکز تعویض شیر برقی لباسشویی سامسونگ

در هر صورت، اگر‌ مشکل شیر برقی را تجربه می ‌کنید، توصیه می ‌شود از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید تا شیر برقی را بررسی کند. اینانلو سرویس به عنوان نماینده رسمی و مجاز تعمیر لوازم خانگی سامسونگ، تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ شما را به بهترین شکل انجام می دهد.

علت خرابی شیربرقی ماشین لباسشویی سامسونگ

خرابی و اختلال در عملکرد قطعه شیر برقی لباسشویی سامسونگ ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد. اینانلو سرویس در ادامه مطالب قصد دارد به علل خرابی و نیاز به تعویض شیر برقی لباسشویی سامسونگ بپردازد.

  • پایان یافتن عمر مفید شیر برقی

همانطور که تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی دارای عمر مفید هستند، شیر برقی لباسشویی سامسونگ نیز پس از مدتی استفاده ممکن است فرسوده و خراب شود. که در چنین شرایطی باید فورا به فکر تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ باشید.

  • کیفیت ساخت پایین قطعه شیر برقی

در برخی موارد، شیربرقی ممکن است از جنس‌ ها و قطعات بی کیفیت تولید شده باشد، که سبب کاهش عمر مفید آن می‌ شود. در چنین شرایطی اینانلو سرویس تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ را با استفاده از قطعات با کیفیت و اورجینال انجام می دهد.

  • اختلالات الکتریکی

اختلال در قسمت‌ های الکتریکی شیربرقی نیز از جمله علل خرابی آن می ‌باشد. مانند قطع و وصل ناصحیح سیم ‌ها، کور شدن رله‌ها، اختلال در مدارهای الکترونیکی، نوسانات برق شهری و… از جمله این موارد می باشند.

  • آسیب مکانیکی

ضربه‌ ها یا تحریکات مکانیکی دیگری که به شیر برقی لباسشویی سامسونگ وارد می ‌شود، می‌ تواند سبب خرابی و عدم عملکرد صحیح آن شود.

  • نفوذ آب و رطوبت به شیر برقی

شیر برقی لباسشویی سامسونگ در تماس مستقیم با آب قرار دارد و اگر به درستی در مقابل نفوذ آب ایمن نشده باشد، آب و رطوبت می‌تواند سبب خرابی دستگاه و این قطعه شود. در چنین شرایطی حتما باید به فکر تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ خود باشید.

  • عوامل محیطی

شرایط محیطی نظیر دمای بالا، گرد و غبار، تغییرات فشار آب و … نیز ممکن است بر کارکرد و خرابی شیر برقی تاثیر گذار باشد.

در صورت مشاهده خرابی و نیاز به تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس بگیرید.

تعویض شیر برقی لباسشویی سامسونگ در استان البرز
تعویض شیر برقی لباسشویی سامسونگ در استان البرز

خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ

شیربرقی ماشین لباسشویی در چند مدل تک بوبین دو بوبین، سه بوبین و چهار بوبین تولید شده اند. مدل های جدید تر این دستگاه اغلب از شیرهای برقی تک بوبین یا دو بوبین استفاده می کنند. دستگاه های قدیمی تر دارای دو شیر بودند اما مدل های جدیدتر تنها به یک شیر برقی مجهز شده اند.

خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ یا سایر برندها معمولا به دو شکل اتفاق می افتد. ممکن است بخش مکانیکی یا الکترونیکی این قطعه دچار اختلال شود. پاره شدن لاستیک، مسدود شدن فیلتر به دلیل وجود شن و سنگریزه در آب شهری و خراب شدن اهرم و ساییدگی لاستیک سر اهرم، خرابی های بخش مکانیکی را شامل می شوند.

خرابی بخش الکتریکی شیر برقی به دلیل اختلال در برق رسانی به شیر الکتریکیاتفاق می افتد  و یا بوبین شیر برقی می سوزد. هریک از این موارد می توانند شیر الکتریکی لباسشویی سامسونگ را از کار انداخته و منجر به مختل شدن عملکرد دستگاه شود. در این شرایط تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ باید فورا انجام گردد.

آموزش تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ

برای تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ یا هر برند دیگری باید به ترتیب زیر عمل کنید

  • خاموش کردن دستگاه و جدا کردن دوشاخه از برق
  • باز کردن پنل ماشین لباسشویی سامسونگ
  • باز کردن پیچ های نگهدارنده شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ
  • آزاد کردن اتصالات اطراف شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ
  • جدا کردن شلنگ های متصل به شیر الکتریکی
  • جدا کردن شیر برقی معیوب
  • جایگزین کردن شیر برقی جدید در لباسشویی سامسونگ
  • وصل کردن مجدد اتصالات و شیرها

مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس

با بیش از 20 سال تجربه در تعمیر لوازم خانگی، اینانلو سرویس آماده‌ی ارائه خدمات، در هر زمانی است. کافی است که مشکل یا خرابی را اعلام کنید تا ایشان به شما خدمات رسانی نمایند.

این مجموعه تمامی مناطق استان البرز مانند فردیس، مارلیک، ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ آباد، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ، هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر، تهران دشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و… را پشتیبانی می کند.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

16 پاسخ

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس سلام
      برای رفع مشکل جمع شدن آب در داخل لباسشویی موقع خاموشی، ابتدا باید علت مشکل را شناسایی کنید. اگر مشکل از خرابی شیر برقی باشد، باید شیر برقی را تعویض کنید. اگر مشکل از گرفتگی فیلتر تخلیه باشد، باید فیلتر تخلیه را تمیز کنید. اگر مشکل از مسدود شدن لوله تخلیه باشد، باید لوله تخلیه را تمیز کنید. و اگر مشکل از خرابی پمپ تخلیه باشد، باید پمپ تخلیه را تعویض کنید.
      جهت بررسی و عیب یابی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

    1. لرزش لباسشویی هنگام شستشو همراه با صدای زیاد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از رایج‌ترین دلایل عبارتند از:
      تراز نبودن لباسشویی
      عدم بارگیری صحیح
      خرابی کمک‌فنرها یا فنرهای نگهدارنده دیگ
      خرابی بلبرینگ‌ها
      جهت بررسی و عیب یابی دقیق دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

  1. بعضی وقتا وسط آبگیری لباسشوییم‌خاموش میشه، باید از برق بکشم دوباره روشنش کنم
    دلیلش چیه

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس سلام
      بله
      اینانلو سرویس به همه ی مناطق استان البرز خدمات رسانی می کند.
      شما در هر نقطه از استان البرز که باشید اینانلو سرویس در یک قدمی شماست.

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس
      اگر مسیر خروجی آب رو چک کردین ، به احتمال زیاد ایراد مربوط به شیر برقی هست.
      لطفا جهت جلوگیری از آسیب بیشتر به دستگاه با شماره 02636191تماس بگیرید.

      1. همراه عزیز اینانلو سرویس سلام
        شیر برقی لباسشویی قطعه‌ای است که وظیفه کنترل ورود آب به دیگ لباسشویی را بر عهده دارد. این قطعه ممکن است به دلایل مختلفی خراب شود.
        اگر یکی از علائم زیر را مشاهده کردید، احتمال خرابی شیر برقی لباسشویی شما وجود دارد:
        لباسشویی آبگیری نمی‌کند.
        لباسشویی آبگیری می‌کند، اما آب کافی وارد دیگ نمی‌شود.
        لباسشویی به طور مداوم آبگیری می کند.
        لباسشویی آبگیری می‌کند، اما پس از مدتی آبگیری را متوقف می‌کند.
        اگر یکی از این علائم را مشاهده کردید، باید شیر برقی لباسشویی خود را تعویض کنید.

    1. با سلام
      احتمالا این اختلال به علت جرم و رسوب در مسیر ورودی آب به وجود آومده
      درخواست تعمیر لباسشویی رو از طریق وبسایت یا شماره های 02636191 و 02691300200ثبت کنید.

    1. همراه عزیز اینانلو سرویس سلام
      موارد زیادی موجب آبریزی از زیر ماشین لباسشویی میشه.
      تکنسین باید از دستگاه بازدید کنه و محل نشتی رو پیدا کنه.
      لطفا درخواست تعمیر لباسشویی رو از طریق شماره 02636191 ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields