۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

بررسی علل روشن نشدن یخچال فریزر دوو
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

بررسی علل روشن نشدن یخچال فریزر دوو

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول میکشد
۲۶ فروردین ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

روشن نشدن یخچال فریزر دوو از اختلالات رایج این دستگاه است. بروز این اختلال دلایل متفاوتی دارد. در این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل و علل روشن نشدن یخچال فریزر دوو خواهیم پرداخت. اینانلو سرویس نمایندگی رسمی دوو در استان البرز است. شما کاربر گرامی با خیالی آسوده قادر به ثبت درخواست از طریق شماره های 02636191 و 02691300200 می باشید. از طریق سایت اینانلو سرویس نیز امکان ثبت درخواست وجود دارد.

علت روشن نشدن یخچال فریزر دوو
علت روشن نشدن یخچال فریزر دوو

 

دلایل روشن نشدن یخچال فریزر دوو

  • اختلال در جریان برق ورودی به یخچال فریزر دوو
  • خرابی کمپرسور یا موتور یخچال فریزر دوو
  • اختلال در برد الکترونیکی یخچال
  • اتصالات سیم کشی داخلی
  • ایراد در ترموستات دستگاه
  • خرابی قطعات دیفراست
  • اختلال در رله استارت موتور
  • فعال بودن حالت فروشگاهی یا حالت دمو
  • اختلال در جریان برق ورودی یخچال فریزر دوو

منظور از جریان برق ورودی یخچال، همان برق پریز است. یخچال فریزر دوو توسط دوشاخه برق خود به به پریز متصل می گردد. در اغلب موارد احتمالا تمام علت روشن نشدن یخچال دوو همین مورد ساده باشد.
برای راحتی خیال شما از این بابت، اقدامات زیر را انجام دهید. برای راحتی خیال شما ازین بابت، اقدامات زیر را انجام دهید.

  • کنتور و فیوز برق را بررسی کنید.
  • از سالم بودن پریز برق اطمینان حاصل کنید.
  • از سالم بودن سیم برق دوشاخه یخچال مطمئن شوید.

کنتور و فیوز برق را بررسی کنید.

احتمالا اختلال برق تنها از پریدن و از جا درآمدن فیوز یا کنتور برق باشد. در مرحله اول به فیوز یا کنتور برق سر بزنید. از سلامت این بخش اطمینان حاصل کنید.

از سالم بودن پریز برق مطمئن شوید.

در ساده ترین حالت احتمالا مشکل از پریز برق باشد. در صورت سوختگی پریز برق با روشن نشدن یخچال فریزر دوو مواجه خواهید بود. برای تست سلامت پریز، یک وسیله برقی دیگری را به آن متصل کنید. با این کار از سالم بودن پریز برق مطمئن خواهید شد.

از سلامت سیم برق دوشاخه یخچال اطمینان حاصل کنید.

احتمال اینکه مشکل از سیم برق دوشاخه یخچال باشد وجود دارد. در اغلب موارد سیم برق دوشاخه یخچال از محل ورود به یخچال دچار قطع شدگی و آسیب می گردد.

خرابی کمپرسور از دلایل روشن نشدن یخچال فریزر دوو
خرابی کمپرسور از دلایل روشن نشدن یخچال فریزر دوو

خرابی کمپرسور یا موتور یخچال فریزر دوو

از دیگر دلایل روشن نشدن یخچال فریزر دوو اختلال در کمپرسور دستگاه است. این مورد بیشترین و متداول ترین علت روشن نشدن یخچال فریزر و ساید بای سایدهای دوو می باشد. زیرا در صورت روشن نشده این قطعا دستگاه عملا بلا استفاده خواهد ماند.

برای پی بردن به اختلال در این نقطه، درب یخچال را باز کنید. در صورت روشن بودن لامپ داخل یخچال و بی صدا بودن دستگاه، باید به خرابی موتور پی برد. در صورت وجود دیسپلی یا نمایشگر، این قطعه حتما باید روشن باشد. با مشاهده و بررسی این موارد قادر به تشخیص خرابی موتور دستگاه خواهید بود.

گاهی شاید حتی موتور یخچال دوو سالم باشد. در این شرایط تنها مشکل از قطعات رله استارت یا اورلود می باشد. این دوتا قطعه روی جریان برق ورودی به کمپرسور قرار می گیرند. احتمالا مشکل تنها از این قطعات باشد. در این شرایط فورا برای بررسی دستگاه با کارشناسان اینانلو سرویس تماس بگیرید. از طریق شماره های 02636191 و 02691300200 با کارشناسان ما در ارتباط باشید. کارشناسان اینانلو سرویس فورا علت روشن نشدن یخچال فریزر دوو را تشخیص و فورا در صدد رفع آن بر خواهند آمد.

خرابی برد الکترونیکی یخچال فریزر دوو

از دیگر دلایل شایع روشن نشدن یخچال دوو خرابی برد الکترونیکی یخچال می باشد. در صورت خرابی برد الکترونیکی، با روشن نشدن یخچال فریزر دوو مواجه خواهید شد. برد یخچال قلب یخچال فریزر دوو است. با خرابی این قطعه ارزشمند، احتمالا بر دیگر قسمت های دستگاه نیز تاثیر گذار خواهد بود. در صورت مشاهده هرگونه علائم خرابی برد یخچال دوو، از طریق سایت اینانلو سرویس اقدام به ثبت درخواست نمایید. تعمیر دستگاه را پشت گوش نندازید. فورا برای عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر دوو اقدام کنید. امکان تعمیر برد یخچال فریزر دوو در مجموعه اینانلو سرویس وجود دارد. کارشناسان این مجموعه برای رفاه حال مشتریان اولویت را بر تعمیر قطعات می گذارند. در صورت عدم امکان تعمیر، قطعه معیوب را با قطعات اصل و اورجینال شرکتی تعویض می کنند. در صورت خرابی دستگاه به هیچ وجه خودتان اقدام به تعمیر دستگاه نکنید.

اتصالات سیم کشی داخلی

شاید تمامی موارد بالا هیچگونه مشکلی نداشته باشند. در این صورت احتمالا مشکل کار در اتصالات سیم کشی داخلی یخچال باشد. این مورد اصلا به سادگی قابل تشخیص نبوده و مستلزم بررسی دقیق توسط تکنسین تعمیرات یخچال فریزر دوو می باشد. به توصیه اینانلو سرویس به هیچ وجه تعمیرات دستگاه را به تعمیرکاران متفرقه و غیر مجاز نسپارید. خدمات دریافتی از این افراد، از هیچ سازمانی قابل پیگیری نخواهد بود. همچنین این مورد یکی از نادرترین دلایل روشن نشدن یخچال فریزر دوو می باشد.

خرابی ترموستات یخچال فریزر دوو

ترموستات یخچال با بررسی دمای دستگاه دستور روشن یا خاموش شدن یخچال را می دهد. با اختلال در قطعه ترموستات، یخچال هرگز روشن نخواهد شد. قطعه ترموستات در داخل یخچال قرار دارد. در واقع همان پلاستیک چرخان تنظیم دما، ترموستات می باشد. با تعویض ترموستات، مشکل برطرف خواهد شد. با چرخاندن و تنظیم دما یخچال موتور روشن خواهد شد. بررسی خرابی ترموستات را به افراد متخصص بسپارید.

خرابی قطعات دیفراست یخچال فریزر دوو

خرابی هر یک از قطعات دیفراست یخچال عاملی بر روشن نشدن یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو می باشد. اصلی‌ترین قطعه‌ ی تاثیر گذار در این اختلال، ترموفیوز و ترمودیسک می‌باشد. قطعات دیفراست وظیفه یخ‌زدایی یخچال فریزر دوو را بر عهده دارند. با معیوب بودن سنسور دیفراست در یخچال‎‌های ساید بای ساید، دیگر سیگنالی به برد الکترونیکی ارسال نمی‌شود. در نتیجه سبب روشن نشدن یخچال فریزر دوو خواهد شد. حتی در صورت روشن شدن، هیچ برودتی نخواهد داشت.

خرابی قطعات دیفراست از دلایل روشن نشدن یخچال دوو
خرابی قطعات دیفراست از دلایل روشن نشدن یخچال دوو

خرابی رله استارت موتور یخچال دوو

رله استارت روی موتور قرار دارد. این قطعه وظیفه استارت زدن موتور یا کمپرسور یخچال را بر عهده دارد. با خرابی این قطعه حتی با سالم بودن موتور، یخچال روشن نخواهد شد. بررسی سالم یا خرابی این قطعه تنها بر عهده تکنسین تعمیر یخچال دوو می‌باشد. به صورت چشمی و عادی نمی‌توان متوجه این اختلال شد.
فعال بودن حالت فروشگاهی یا حالت دمو
منظور از حالت فروشگاهی یا حالت دمو، حالتی است که یخچال هیچ سرمایی ندارد. در این حالت با روشن بودن دستگاه و تمامی چراغ های آن، دستگاه هیچ گونه سرماسازی نخواهد داشت. به این حالت، حالت فروشگاهی یا Vacation Mode به معنی حالت تعطیلات می‌گویند.
برای روشن یا خاموش شدن حالت فروشگاهی باید دکمه‌های Vac + Ref + Frz را چند ثانیه با هم فشرده و نگه دارید. البته این ترتیب در مدل‌های مختلف یخچال متفاوت می‌باشد.

نمایندگی های اینانلو سرویس

اینانلو سرویس نمایندگی رسمی دوو و 130 برند دیگر لوازم خانگی مانند سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و… می باشد.

شعب فعال اینانلو سرویس

این مرکز با داشتن تعداد زیادی تکنسین متخصص و شعب فعال در سطح شهر تمامی مناطق فردیس،مارلیک ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ ، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ،هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر تهران دشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و… را پشتیبانی می کند.

 

سوالات متداول

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

فیلد های "*" اجباری هستند