۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

بررسی دلایل جرقه زدن مایکروویو اسنوا و نحوه رفع عیب آن
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

بررسی دلایل جرقه زدن مایکروویو اسنوا و نحوه رفع عیب آن

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول میکشد
۵ فروردین ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

جرقه زدن مایکروویو اسنوا از رایج ترین اختلالات این دستگاه محبوب است. در این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل ایجاد جرقه در مایکروویو اسنوا می پردازیم. در ضمن نحوه رفع هر یک از این اختلالات را بررسی می کنیم. دلایل متعددی سبب ایجاد جرقه در مایکروویو اسنوا خواهد شد. در صورت مشاهده علائم و نشانه های خرابی و اختلال در لوازم خانگی خود، فورا با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. از طریق سایت اینانلو سرویس به صورت آنلاین ثبت درخواست کرده و شامل 10% تخفیف ویژه شوید. تمامی سوالات خود در زمینه لوازم خانگی را در صفحه پرسش و پاسخ اینانلو سرویس مطرح کنید. کارشناسان اینانلو سرویس در اسرع وقت پاسخگوی شما کاربران گرامی خواهند بود.

جرقه مایکروویو اسنوا با نور و صدا همراه است. احتمالا گاهی روی دیواره یا سقف دستگاه نقاط سوختگی مشاهده گردد. مایکروویو اسنوا، امواج الکتریکی قدرتمندی تولید می‌کند. در شرایطی می‌تواند حتی کشنده یا سبب آتش سوزی باشد. در نتیجه از باز کردن قطعات مایکروویو اسنوا و تعمیر خودسرانه دستگاه جدا خودداری کنید. تعمیر و رفع مشکل دستگاه را به تکنسین ماهر بسپارید.

بررسی علل <yoastmark class=

بررسی علل جرقه زدن مایکروویو اسنوا

جرقه در مایکروویو اسنوا اغلب در اثر برخورد امواج با یک جسم فلزی داخل دستگاه ایجاد می‌شود. با قرار گیری فلز در دستگاه، امواج مایکروویو الکترون‌ها به اطراف حرکت می دهد. حرکت الکترون ها سبب ایجاد جرقه در مایکروویو اسنوا خواهد شد. جرقه‌ها اغلب به دلیل تجمع ذرات باردار ایجاد می‌شوند. آن ها یک میدان الکتریکی متمرکز در لبه جسم فلزی ایجاد می‌کنند. در ادامه به شایع ترین دلایل ایجاد جرقه  در مایکروویو اسنوا خواهیم پرداخت.

وجود قطره های روغن یا مایعات دیگر و تکه های غذا درون مایکروویو

از جمله موارد مسبب ایجاد جرقه در مایکروویو اسنوا، تجمع قطره‌های چربی، روغن، خرده‌های مواد غذایی و مایعات در دستگاه است. برای جلوگیری از ایجاد این اختلال، پس از هر بار استفاده از مایکرویوو، محفظه درون آن، دیواره‌ها مخصوصا سقف را با دستمالی مرطوب کاملا تمیز کنید. همچنین در صورت امکان جداسازی صفحه گردان فلزی یا شیشه‌ای کف مایکروویو، آن را خارج کرده و شستشو دهید. آن را خشک کرده و در جای خود قرار دهید. به این ترتیب با تمیز و خشک کردن درون دستگاه، از جرقه زدن مایکروویو اسنوا جلوگیری کنید.

وجود قطعات فلزی درون ماکروویو اسنوا

حتی کوچک‌ترین قطعات فلزی سبب ایجاد جرقه در مایکروویو اسنوا خواهند شد. در مرحله اول مایکروویو اسنوا را خاموش کرده و آن را از برق بکشید. سپس درب آن را باز کنید. از خالی بودن مایکروفر اسنوا از هرگونه اجزای فلزی اطمینان حاصل کنید. برای مثال هر نوع ظروف فلزی، قاشق، چنگال یا سیم به جا مانده از اسکاچ سیمی و همچنین فویل یا روکش‌های آلومینیومی، سبب جرقه زدن دستگاه خواهند شد. در نتیجه از ظروف مناسب مایکروویو استفاده کنید.

آسیب دیدگی پایه فلزی درون مایکروویو اسنوا

اکثر مایکروویو ها دارای یک پایه فلزی برای ایجاد طبقه می باشند. این قطعه به مرور زمان دچار فرسایش می شود. در صورت مشاهده جرقه پایه فلزی را خارج کرده و آن را به خوبی بررسی کنید. احتمالا به مرور زمان، رنگ قسمتی از پایه فلزی مایکروفر پریده یا پلاستیک زیر پایه‌ها از بین رفته باشد. این موارد در ایجاد جرقه در مایکروویو اسنوا تاثیر گذار است.

خرابی همزن، علت ایجاد جرقه  در مایکروویو اسنوا

همزن به پخت یکنواخت در مایکروفر کمک می‌کند. قطعه همزن انرژی گرمایی تولید شده توسط قطعه مگنترون را به صورت یکنواخت توزیع می‌کند. خرابی همزن، تمرکز و عدم پخش انرژی گرمایی در یک ناحیه از مایکروویو را به همراه دارد. در نتیجه این مسئله، سوختگی و ایجاد جرقه در مایکروویو اسنوا می باشد. عیب یابی همزن، تعمیر و یا تعویض آن در حیطه کاری تکنسین های متخصص این دستگاه است. افراد غیرمتخصص با آسیب به مایکروویو، مشکلات بیشتری ایجاد می‌کنند.

خرابی کاور انتشار امواج مایکروویو اسنوا

روی دیواره داخلی مایکروویو، یک پوشش مستطیلی به نام کاور انتشار امواج وجود دارد. وظیفه آن هدایت انرژی گرمایی به قسمت مرکزی مایکروویو اسنوا است. این سبب تمرکز گرما بر ظرف حاوی غذا خواهد بود. گاها شاید ذراتی از غذا روی این پوشش قرار بگیرند. در این صورت گرمای قطعه مگنترون این ذرات غذایی را می سوزاند.

سوختگی قطعه دیود مایکروویو اسنوا

قطعه دیود در مایکروویو اسنوا، ولتاژ بالا ایجاد می‌کند. این ولتاژ در راستای انتقال گرما به قطعه مگنترون برای پخت‌وپز غذا کاربرد دارد. سوختگی دیود نیز سبب ایجاد جرقه در مایکروویو اسنوا می شود.

خرابی قطعه مگنترون مایکروویو اسنوا

مگنترون از قطعات تولید کننده انرژی گرمایی در مایکروویو اسنوا است. در نتیجه خرابی مگنترون سبب جرقه زدن مایکروویو اسنوا خواهد شد. لطفا از مراکز غیر رسمی و نامعتبر خدمات نگیرید. در صورت مشاهده هرگونه خرابی با شماره 02636191 تماس حاصل فرمایید.

خرابی مگنترون از دلایل <yoastmark class=

وجود اختلال در اتصالات درونی ماکروویو اسنوا

جرقه در مایکروویو اسنوا ناشی از استهلاک عایق سیم‌پیچی داخل دستگاه، خرابی قطعات درونی مایکروفر و… باشند. این استهلاک در اتصالات باعث جرقه در مایکروفر خواهد شد. که گاهی این جرقه با دود همراه است. در چنین شرایطی حتما به بدنه دستگاه آسیب وارد می شود.

خرابی محرک مایکروویو اسنوا

محرک مایکروفر موجب چرخش سینی می شود. در نتیجه این امر انرژی گرمایی به طور مساوی در دستگاه توزیع می گردد. با  عدم کارکرد صحیح این قطعه، سینی نمی‌چرخد. بنابراین حرارت بر یک ناحیه متمرکز می تابد. این تابش متمرکز سبب جرقه در دستگاه می‌شود. این مشکل ناشی از شکستگی موتور یا تسمه محرک است. این اختلال حتما باید توسط کارشناس مجرب رفع گردد.

جلوگیری از ایجاد جرقه در مایکروویو اسنوا

پس از هر بار استفاده، تمیز کردن مایکروویو اسنوا را فراموش نکنید . (از اسکاچ های فلزی سیمی یا ضخیم استفاده نکنید.)
از برنامه‌ها و قطعات جانبی مناسب برای هر نوع طبخ یا گرم کردن غذا استفاده کنید. تا از آسیب به قطعات و فضای داخلی مایکروویو جلوگیری شود. از ظروف مناسب برای مایکروویو استفاده کنید. ظروف فلزی یا ظروف با لب پریدگی را به کار نبرید. تا از ایجاد جرقه در دستگاه ممانعت شود. از درپوش‌های مخصوص مایکروویو استفاده کنید. تا تکه‌های غذا در دستگاه پخش نشده و لکه‌های چربی روی دیواره و سقف داخل ننشیند.

مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس

در این مقاله به بررسی دلایل و نحوه رفع جرقه زدن مایکروویو اسنوا پرداختیم. در صورت مشاهده هرگونه اختلال با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. شما کاربر گرامی با ثبت درخواست در سایت اینانلو سرویس شامل 10% تخفیف خواهید شد. این مرکز با خدمات رسانی و پشتیبانی 24 ساعته در تمامی نقاط استان البرز آماده خدمات رسانی است. از مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس می توان به فردیس،مارلیک ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ ، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ،هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر تهران دشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و… اشاره کرد.

نمایندگی های تحت پوشش اینانلو سرویس

اینانلو سرویس نمایندگی رسمی اسنوا و 130 برند دیگر مانند سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و…. می باشد.

 

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields