۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی پاکشوما چیست؟
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی پاکشوما چیست؟

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول میکشد
۱۹ تیر ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

برق داشتن بدنه لباسشویی پاکشوما از جمله اختلالات آزار دهنده در این دستگاه است. علل متفاوتی سبب این خرابی می گردد. در این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل این اختلال می پردازیم. اینانلو سرویس نمایندگی رسمی و مجاز خدمات پس از فروش لوازم خانگی در استان البرز است. این مرکز با بیش از دو دهه سابقه بیش از 130 برند لوازم خانگی را پشتیبانی می کند. در صورت نیاز به تعمیرات لوازم خانگی با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. از طریق سایت اینانلو سرویس نیز قادر به ثبت درخواست هستید. تمامی سوالات خود را در صفحه پرسش و پاسخ اینانلو سرویس مطرح کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما کاربران گرامی می باشند.

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی پاکشوما
علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی پاکشوما

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی لوازم مفید و ضروری در هر خانه‌ است. این دستگاه امر شستشو را برای ما آسان می کند. گاهی این دستگاه مفید در اثر عدم استفاده صحیح یا فرسودگی دچار اختلال می گردد. از جمله این اختلالات باید به برق داشتن بدنه لباسشویی پاکشوما اشاره کرد. در ادامه به بررسی دقیق تری خواهیم پرداخت.

چرا ماشین لباسشویی برق دارد؟

با توجه به خطرناکی دستگاهی مانند لباسشویی که همزمان از برق و آب استفاده می کند، سعی کنید پیش از بررسی علت برق داشتن دیواره های ماشین لباسشویی حتما دوشاخه آن را از برق بکشید. پس از آن، علت اتصال برق لباسشویی را بررسی نمایید. در ادامه دلایل بروز این مشکل را ذکر می کنیم.

  • خرابی اتصالات و سیم پیچ ها
  • اتصال نادرست سیم ارت
  • خرابی دوشاخه و پریز برق
  • اختلال در قطعات داخلی
  • نشت آب از لباسشویی
  • پوسیدگی بدنه دستگاه

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی پاکشوما

برق‌دار شدن بدنه لباسشویی علل بسیاری دارد. در صورت مشاهده چنین اختلالی فورا با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس بگیرید. به توصیه اینانلو سرویس از مراکز غیر مجاز و متفرقه خدمات دریافت نکنید. دریافت خدمات از این مراکز قابل پیگیری از هیچ ارگانی نخواهد بود. اینانلو سرویس نمایندگی رسمی تعمیرات لوازم خانگی در استان البرز به صورت 24 ساعته حتی در ایام تعطیل نیز آماده خدمات رسانی به شما عزیزان است. از محتمل‌ترین علل این اختلاف باید به موارد زیر اشاره کرد.

وجود رطوبت روی بدنه دستگاه

در صورت وجود رطوبت روی بدنه ماشین لباسشویی، احتمال وجود برق در بدنه وجود دارد. برای رفع این اختلال حتما از کارشناسان مجرب و با تجربه کمک بگیرید.

فرسودگی یا خرابی اتصالات لباسشویی

با گذشت زمان، عایق سیم های لباسشویی احتمالا فرسوده یا پاره شود. این مسئله سبب تماس مستقیم سیم های حامل جریان برق با بدنه فلزی لباسشویی می شود. با بروز اتصالات کوتاه، احتمالا جریان برق به بدنه منتقل گردد. همچنین با عدم اتصال صحیح سیم کشی های داخلی لباسشویی به به ترمینال ها یا اتصالات، به مرور شل و باعث ایجاد جرقه می شود. این امر به عایق بندی سیم ها آسیب می رساند. بدنه لباسشویی را نیز برق دار می کند.

علت برق داشتن بدنه لباسشویی پاکشوما چیست؟
علت برق داشتن بدنه لباسشویی پاکشوما چیست؟

پوسیدگی بدنه ماشین لباسشویی

زنگ زدگی و پوسیدگی بدنه ماشین لباسشویی، مسیری رسانا برای جریان برق ایجاد می‌ کند. در صورت وجود نشتی آب در دستگاه، آب با فلز زنگ زده بدنه تماس پیدا می‌ کند. به دلیل خاصیت رسانایی آب، برق به بدنه دستگاه منتقل می‌ شود.

نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی پاکشوما

از دیگر دلایل این اختلال شایع نیم سوز شدن موتور است. موتور نیم سوز برق را به بدنه منتقل می‌کند.

اتصال گراند به لوله فاضلاب

یکی از بخش‌های مخصوص سیم‌کشی دستگاه‌هایی مانند لباسشویی و ظرفشویی، گراند می‌باشد. این سیم باید به یک ستون آهنی یا لوله فاضلاب ساختمان متصل باشد. این لوله نباید لوله آب باشد. زیرا سبب جریان برق در داخل بدنه دستگاه می‌گردد.

خرابی بخش هیتر لباسشویی

از دیگر علل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی باید به فرسودگی هیتر یا المنت آن اشاره کرد. این قطعه وظیفه تولید گرما در دستگاه را بر عهده دارد. در صورت خرابی این قطعه، احتمالا این قطعه به آب متصل و برق را وارد بدنه لباسشویی کند.

خرابی بخش هیتر از دلایل برق داشتن لباسشویی پاکشوما
خرابی بخش هیتر از دلایل برق داشتن لباسشویی پاکشوما

اتصال خازن پارازیت گیر

در صورتی اتصالی خازن پارازیت گیر و یا سیم پیچی ماشین لباسشویی، جریان برق وارد بدنه لباسشویی خواهد شد.

اتصال اشتباه سیم ارت

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی پاکشوما احتمالا اتصال اشتباه سیم ارت ماشین لباسشویی به زمین باشد. عدم اتصال صحیح سیم ارت سبب به وجود برق در بدنه می شود.

نشتی آب

یکی از اصلی‌ترین علل وجود برق در بدنه، نشی آب می‌باشد. نشتی آب یک مورد بسیار مهم و محتمل است. ولی اکثر مردم اصلاً به این مورد توجه نمی‌کنند. آب یک رسانای قوی برای برق است. پس در صورت به وجود نشتی، باید فورا برق را قطع کنید. سپس فورا برای رفع اختلال اقدام نمایید. کارشناسان اینانلو سرویس به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشند.

سیم کشی معیوب

دیگر علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی، سیم کشی اشتباه می‌باشد. سیم کشی یک موضوع بسیار حساس است. نباید هیچ گونه اختلالی در سیم کشی باشد. چرا که سبب اتصال جریان برق به بدنه ماشین لباسشویی می شود. برق را قطع کنید. سپس سیم کشی دستگاه را بررسی نمایید. در صورت از بین رفتن روکش، فورا باید ترمیم گردد.

مشکل در پریز برق

در بسیاری از موارد، برق‌دار شدن بدنه لباسشویی پاکشوما به علت یک مشکل ساده در پریز برق است. حتماً پریز برق متصل به ماشین لباسشویی را بررسی کنید. از سلامت آن، اطمینان حاصل نمایید. در صورت وجود خرابی در پریز برق، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

خرابی دو شاخه لباسشویی پاکشوما

خرابی دوشاخه دستگاه، آخرین دلیل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی پاکشوما می‌باشد. در صورت خرابی یا زنگ‌زدگی این بخش، احتمالا خطرات جدی‌ای به وجود آید. پس سریعاً نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

نکات اجرایی در پیش و پس از برق‌دار شدن بدنه لباسشویی پاکشوما
نکات اجرایی در پیش و پس از برق‌دار شدن بدنه لباسشویی پاکشوما

نکات اجرایی در پیش و پس از برق‌دار شدن بدنه لباسشویی پاکشوما

جهت جلوگیری از این اختلال، باید تا حد ممکن از قرار دهی ماشین لباسشویی در نزدیکی مناطق مرطوب و خیس مانند حمام و سینک ظرف‌شویی، جلوگیری کنید. نباید رطوبت به سیم کشی داخل دستگاه برسد.

دوشاخه لباسشویی را به یک محافظ مطمئن و با کیفیت متصل کنید. به هیچ عنوان از سیم‌های سیار غیر معتبر استفاده نکنید.

در صورت برق داشتن بدنه لباسشویی پاکشوما، سریعاً دوشاخه دستگاه را از پریز برق جدا نمایید. در این شرایط فورا با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. از طریق سایت اینانلو سرویس نیز قادر به ثبت درخواست می باشید.
از اتصال مجدد دستگاه به برق پیش از اتمام فرآیند عیب‌یابی و تعمیر، جداً خودداری نمایید.

تعمیر ماشین لباسشویی در اینانلو سرویس

اختلالات ماشین لباسشویی پاکشوما، اللخصوص مشکل برق داشتن بدنه، نیاز به تعمیر تخصصی دارد. به هیچ وجه نباید خودسرانه و بدون حضور افراد متخصص اقدام به تعمیر نکنید. از تکنسین های متفرقه و غیرمجاز کمک نگیرید. دریافت خدمات از این مراکز از هیچ ارگان و سازمانی قابل پیگیری نخواهد بود. تعمیر لوازم خانگی خود را به اینانلو سرویس بسپارید. این مجموعه با داشتن شعب فعال تمامی مناطق کرج، هشتگرد، نظرآباد، مهرشهر، جهانشهر و… را خدمات رسانی می کند.

تمامی خدمات این مجموعه به مدت شش ماه گارانتی می شود. در پایان انجام خدمات فاکتور رسمی اینانلو سرویس تحویل مشتری می گردد. در صورت نیاز به شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید.

 

سوالات متداول

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

فیلد های "*" اجباری هستند