۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

همه چیز درباره برنامه های ماشین ظرفشویی ال جی
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

همه چیز درباره برنامه های ماشین ظرفشویی ال جی

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۹ بهمن ۱۴۰۲

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

با مطالعه این مقاله، با برنامه ماشین ظرفشویی ال جی و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا خواهید شد. همچنین کیفیت شستشوی ظروف خود را به حداکثر می رسانید. برای افزایش کیفیت شستشو و حفظ سلامت ظروف ، باید برنامه مناسب را برای ماشین ظرفشویی خود انتخاب کنید.
بعضی از افراد با داشتن ماشین ظرفشویی پیشرفته، همچنان از یک برنامه ثابت برای شستن ظروف کثیف خود استفاده می‌کنند. اما از عدم تمیزی کامل ظروف نیز شکایت دارند. عوامل دیگری هم مثل کیفیت مواد شوینده و چیدمان صحیح ظروف در شستشو تاثیر دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

همه چیز درباره برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی
همه چیز درباره برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی برنامه‌های مختلفی برای انواع ظروف دارد. اما برای استفاده بهینه از این برنامه‌ها، باید معنی دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی را بدانید. در ضمن برنامه ظرفشویی ال جی را با توجه به ظروف خود انتخاب کنید. در غیر این صورت، از امکانات پیشرفته این دستگاه بی بهره خواهید ماند. بنابراین، برای یادگیری بیشتر، چند مورد از دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
روشن کردن ماشین ظرفشویی ال جی، کار پیچیده‌ای نیست و به آسانی توسط کاربر انجام می شود. برخی از ماشین‌های ظرفشویی ال جی کلید استارت ندارند. در این مدل ها با بستن درب، دستگاه شروع به کار می کند. پس قبل از انتخاب برنامه، درب دستگاه را کمی باز نگه دارید تا بتوانید برنامه مورد نظر خود را راحت‌تر انتخاب کنید. سپس درب را ببندید.

چگونه آب ماشین ظرفشویی ال جی را تخلیه کنیم؟

چنانچه قصد خارج کردن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی را دارید. کافیست دستگاه را روشن کرده و برنامه Quick را انتخاب کنید. این برنامه در یک دقیقه اول آب را از دستگاه خارج می‌کند. بعد از آن دستگاه را خاموش کنید.

برنامه Quick & dry در ماشین ظرفشویی ال جی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این برنامه در 59 دقیقه ظروف با چربی کم را می‌شوید. این برنامه شامل پیش شستشو، شستشوی اصلی، آبکشی و خنک‌کننده (cool dry) می‌باشد. برنامه Quick & dry برای ظروفی که بلافاصله پس از استفاده شسته می‌شوند، مناسب است . این برنامه هیچ یک از برنامه‌های جانبی را فعال نمی‌کند. بسته به نوع ظروف و مواد شوینده، احتمال خشک نشدن ظروف در این برنامه وجود دارد.

چه زمانی از برنامه Quick در ماشین ظرفشویی ال جی استفاده کنیم؟

این برنامه برای ظروف با کثیفی کم مناسب است. برنامه quick ظروف را در 29 دقیقه می‌شوید. که این برنامه از قابلیت های rinse و spray استفاده نمی‌کند. برنامه quick شامل یک دور شستشو، دو دور آبکشی و بدون خشک کن می‌باشد. پس در این برنامه ظروف کاملا خشک نمی‌شوند و فقط خنک می‌شوند (cool dry).
ماشین ظرفشویی ال جی شما نیاز به تعمیر دارد؟ از کارشناسان اینانلو سرویس مشورت بگیرید.

برنامه Eco یا شستشوی اقتصادی

در ماشین ظرفشویی ال جی این برنامه به عنوان شستشوی اقتصادی با کاهش مصرف آب و برق شناخته می‌شود. المنت دستگاه کمتر کار می‌کند. در نتیجه مصرف برق و آب کمتر می‌شود. اما زمان شستشو طولانی‌تر می‌شود.
برنامه Eco از کلید spray استفاده نمی‌کند. این برنامه شامل یک دور پیش شستشو، یک دور شستشوی اصلی، دو دور آبکشی و خشک کن می‌باشد. این برنامه خنک‌کننده بعد از خشک کن را ندارد. همچنین با انتخاب برنامه‌های تکمیلی تایم شستشو را کوتاه یا بلند کنید.

چه زمانی از برنامه Auto در ماشین ظرفشویی ال جی استفاده کنیم؟

برنامه Auto یا شستشوی خودکار برای ظروف بسیار چرب مناسب است. در این برنامه، نمایشگر دستگاه از ابتدا حرف F را نشان می‌دهد. این حرف نشان دهنده یک عملکرد هوشمند است. با توجه به میزان چربی ظروف، زمان و دمای آب را برای شستشو تنظیم می‌کند. اجرای این عملکرد چند دقیقه طول می کشد تا ظروف را بررسی کند. برنامه Auto نسبتا زمان‌بر است. همچنین امکان تغییر فشار آب آبفشان‌ها را ندارد. کلید spray هم در این برنامه غیرفعال است. در پایان این برنامه، خنک‌کننده یا cool dry روشن می‌شود.

برنامه Care در ماشین ظرفشویی ال جی چه خصوصیاتی دارد؟

این برنامه برای شستشوی ملایم ظروف کریستالی طراحی شده است. اگر ظروف شما از جنس بلور، پیرکس یا کریستال و دارای خط و خش است. از این برنامه استفاده کنید. برنامه care از برنامه‌های بخارشو است و بخار را در طول شستشوی اصلی اسپری می‌کند.
این برنامه شامل یک دور پیش شستشو، یک دور شستشوی اصلی با بخار، دو دور آبکشی و خشک کن است. قابلیت خنک‌کننده در این برنامه فعال نیست. کاربر با انتخاب برنامه‌های تکمیلی، زمان شستشو را کوتاه یا بلند می کند.

برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی: انواع، کاربردها و تفاوت‌ها
برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی: انواع، کاربردها و تفاوت‌ها

برنامه Spray dual یا شستشوی دوگانه با بخار در ماشین ظرفشویی ال جی

این برنامه فشار آب آبفشان‌ها را در حالت متوسط قرار می‌دهد. کاربر دستگاه با فشردن کلید spray فشار آب را تغییر می دهد. این برنامه نشانگر Half load را به طور پیش فرض روشن می‌کند. اما هر دو سبد را می‌شوید. برنامه Spray dual از برنامه‌های تکمیلی پشتیبانی می‌کند. این برنامه شامل یک دور پیش شستشو، یک دور شستشوی اصلی با بخار، سه دور آبکشی و خشک کن است. در پایان ، خنک‌کننده یا cool dry نیز روشن می‌شود.

چه زمانی از برنامه Power در ماشین ظرفشویی ال جی استفاده کنیم؟

برنامه Power یا شستشوی قدرتمند برای ظروف خیلی کثیف و چرب طراحی شده است. این برنامه از کلیدهای spray و half load پشتیبانی نمی‌کند. برنامه power شامل یک دور پیش شستشو، یک دور شستشوی اصلی با بخار، سه دور آبکشی و خشک کن است. در پایان این برنامه، خنک‌کننده یا cool dry روشن می‌شود.

برنامه‌های تکمیلی در ماشین ظرفشویی ال جی چه کاربردی دارند؟

برنامه‌های تکمیلی در ماشین ظرفشویی ال جی یک سری امکانات اضافی به کاربر می‌دهند. بر اساس نیاز مصرف کننده می توان شستشو را تنظیم کرد. بعضی از این برنامه‌ها عبارتند از:

برنامه Rinse یا آبکشی

این برنامه به شما اجازه می‌دهد که آبکشی را یک مرحله بیشتر کنید. یا با آب داغ 80 درجه ظروف را آبکشی کنید. با فشار دادن کلید Rinse + و Extra hot آبکشی اضافه با دمای 80 درجه اجرا می‌شود.

برنامه CHILD LOCK یا قفل کودک

این برنامه امکان قفل کردن تمامی کلید‌های دستگاه را به کاربر می دهد. با فشردن CHILD LOCK از تغییر تنظیمات توسط کودکان جلوگیری کنید. برای فعال کردن این برنامه باید دستگاه در حال کار باشد و کلید CHILD LOCK را به مدت 3 ثانیه نگه دارید. برای غیرفعال کردن این قابلیت باید دستگاه را روشن کرده و کلید CHILD LOCK را به مدت 3 ثانیه نگه دارید.

برنامه SPRAY یا اسپری

این برنامه امکان تغییر فشار آب آبفشان‌ها را به صورت مرحله‌ای به کاربر می دهد. با هر بار فشار دادن کلید SPRAY، فشار آب را از کم به متوسط و از متوسط به قوی تنظیم می شود.

برنامه ی شستشو Half load با نصف ظرفیت ماشین ظرفشویی ال جی

اگر تعداد ظروف شما کم است.با انتخاب برنامه Half load فقط یک سبد را برای شستشو انتخاب کنید. اجرای برنامه half load موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. با فشار دادن کلید half load سبد بالا یا پایین را انتخاب کنید. اگر این کلید را فشار ندهید، دستگاه هر دو سبد را می‌شوید.

معرفی برنامه شستشوی اقتصادی ماشین ظرفشویی ال جی
معرفی برنامه شستشوی اقتصادی ماشین ظرفشویی ال جی

برنامه UV در ماشین ظرفشویی ال جی چه فوایدی دارد؟

این برنامه برای ضدعفونی کردن ظروف از باکتری‌های موجود در کابین استفاده می‌شود. پس از خشک کردن ظروف، دستگاه با استفاده از یک لامپ UV ظروف را ضدعفونی می‌کند. در این زمان، کد ST در نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود. وقتی درب دستگاه را باز کنید، لامپ UV خاموش می‌شود. این برنامه 4 ساعت طول می‌کشد. در این مدت، لامپ UV، بیست و پنج دقیقه روشن و 95 دقیقه خاموش می‌شود. باید قبل از بستن درب و شروع کار دستگاه، برنامه UV را انتخاب کنید.

برنامه Delay start در ماشین ظرفشویی ال جی چه کاربردی دارد؟

این برنامه امکان تاخیر در زمان شروع کار دستگاه را بین 1 تا 19 ساعت به کاربر می دهد. بعد از انتخاب برنامه شستشو، با فشار دادن کلید delay start ساعت مورد نظر را تنظیم کرده و سپس درب دستگاه را ببندید. زمان استارت دستگاه به صورت معکوس شمارش می‌شود و وقتی به صفر برسد، دستگاه کار خود را شروع می‌کند. بعضی از افراد اشتباها این کلید را با کلید start اشتباه می‌گیرند.

در این مقاله، برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی را آموزش دادیم. اگر در خصوص معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی ال جی و برنامه ظرفشویی ال جی سوالی دارید. در بخش نظرات مقاله سوال خود را مطرح کنید. مراقبت و نگهداری از ظرفشویی ، راهی ساده برای استفاده طولانی مدت و راحت از دستگاه است. به همین دلیل، هر 6 ماه یک بار بازدید دوره ای محصول خود را توسط تکنسین‌های مجرب اینانلو سرویس انجام دهید. تیم حرفه ای اینانلو سرویس ، با تجربه و دانش بالا، آماده حل مشکلات ماشین ظرفشویی شما هستند. برای مشاوره بیشتر، با شماره 02636191 تماس بگیرید. اگر هم سوال یا نظری در این زمینه داشتید. خوشحال می‌شویم که آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخگو هستند .

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields