۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

علت روشن نشدن کولرگازی دوو چیست؟
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

علت روشن نشدن کولرگازی دوو چیست؟

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

دلایل بسیاری برای روشن نشدن کولرگازی دوو می توان نام برد. اینانلو سرویس در این مقاله به بررسی تخصصی این اختلال شایع پرداخته است. با مشاهده هرگونه خرابی یا اختلال در لوازم خانگی دوو از طریق سایت اینانلو سرویس ثبت درخواست کنید. تمامی سوالات خود را در زمینه تعمیرات لوازم خانگی، در صفحه پرسش و پاسخ اینانلو سرویس مطرح کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما کاربران گرامی اینانلو سرویس خواهند بود. با شماره گیری 02636191 و 02691300200 نیز به راحتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در نظر داشته باشید که به هیچ وجه تعمیرات لوازم خانگی خود را افراد متفرقه و غیرمجاز نسپارید. خدمات دریافتی از این مراکز از ارگان و سازمانی قابل پیگیری نخواهد بود.

بررسی علل رایج روشن نشدن کولر گازی دوو
بررسی علل رایج روشن نشدن کولر گازی دوو

علل رایج روشن نشدن کولر گازی دوو

در ادامه این مقاله به بررسی دلایل روشن نشدن کولرگازی دوو و نحوه رفع عیب آن خواهیم پرداخت. به توصیه اینانلو سرویس به هیچ وجه خودتان اقدام به انجام تعمیرات نکنید. این امر عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

قطعی برق ورودی به کولر، از مهم‌ترین عوامل روشن نشدن کولر گازی دوو

در صورت روشن نشدن کولرگازی دوو در مرحله اول باید جریان برق ورودی به دستگاه را بررسی کنید. قطعی در مسیر جریان برق ورودی به دستگاه، یکی از دلایل عدم روشن نشدن کولر گازی دوو شما است. برای بررسی قطعی یا اتصال برقی که وارد دستگاه می‌شود، تنها نیاز به یک فازمتر دارید. پس از اینکه فازمتر را در محل قرار دادید، در صورت روشن نشدن چراغ فازمتر نتیجه می‌گیریم که برق به میزان لازم برای ورود به دستگاه شما وجود ندارد.

قطعی برق ورودی به کولر، از مهم‌ترین عوامل روشن نشدن کولر گازی دوو
قطعی برق ورودی به کولر، از مهم‌ترین عوامل روشن نشدن کولر گازی دوو

قطعی جریان ورودی توسط قطعه‌ای الکتریکی به نام مدار شکن در کولر گازی دوو

مدار شکن قطعه‌ای الکتریکی است. این قطعه اغلب در محلی نزدیک به درب ورودی منزل در جعبه‌ای روی دیوار نصب می‌شود. وظیفه‌ این قطعه این است که در صورت وجود خطر از ساکنین و وسایل برقی ساختمان محافظت کند. گاهی اوقات عللی مثل افزایش ولتاژ و نوسانات برق به طور ناگهانی باعث روشن نشدن کولر گازی دوو می‌شوند. با توجه به بالارفتن قیمت لوازم خانگی و وجود نوسانات زیاد برق در استان البرز، پیشنهاد اینانلو سرویس به شما عزیزان، استفاده از استابلایزر استاندارد خانگی است.

سوختگی فیوز کولرگازی دوو

فیوز قطعه‌ای برقی است که وظیفه آن قطع برق ورودی در صورت اضافه جریان الکتریکی است. در صورت سوختگی فیوز مربوط به کولرگازی، با اختلال روشن نشدن کولرگازی دوو مواجه خواهید بود. برای بررسی این اختلال باید به سراغ جعبه‌ فیوز محل زندگی خود بروید. فیوزی که مربوط به کولر گازی را پیدا کنید. با استفاده از قطعی کامل جریان برق، فیوزها را از محل خود به راحتی بیرون بیاورید. در صورت مشاهده سوختگی فیوز، در سریع‌ترین زمان ممکن با تعویض قطعه، تمامی مشکلات خود را در این زمینه به سادگی رفع کنید.

ایجاد نقص و خرابی در ترموستات، یکی دیگر از دلایل روشن نشدن کولر گازی دوو

خرابی ترموستات و یا حتی تنظیم غیر اصولی آن یکی از دلایل روشن نشدن کولرگازی یا اسپلیت است. برای بررسی هرگونه تنظیمات مرتبط با قطعه ترموستات، باید آن را در حالت سرما قرار دهید. دمای تنظیمی روی ترموستات باید به باور بسیاری از تعمیرکاران حرفه‎ای، حداقل 3 درجه کمتر از دمای فعلی موجود در اتاق شما باشد. برخی از مدل‌های ترموستات مورد استفاده در کولر گازی، برای ادامه کارکرد، به باتری نیاز دارند. در صورتی که ترموستات دستگاهتان نیز از این نوع است، شاید نیاز به تعویض باتری دارید. در صورت مواجهه با هر گونه اختلال و یا خرابی در دستگاه خود، فورا با شماره های 02636191 تماس حاصل فرمایید.

ایجاد نقص و خرابی در ترموستات، یکی دیگر از دلایل روشن نشدن کولر گازی دوو
ایجاد نقص و خرابی در ترموستات، یکی دیگر از دلایل روشن نشدن کولر گازی دوو

نقص در عملکرد خازن کولر گازی دوو

خازن مورد استفاده در کولر گازی، در شروع به کار دستگاه نقشی مهم و اساسی دارد. خرابی خازن یکی از دلایل مهم روشن نشدن کولر گازی دوو باشد. اغلب در صورت بروز هرگونه اختلال در خازن دستگاه، با تعویض آن ایراد به صورت کامل رفع خواهد شد. برای تشخیص خرابی یا سلامت خازن باید حتما از یک تکنسین با سابقه و حرفه ای کمک بگیرید. اینانلو سرویس همیشه آماده خدمات رسانی به شما عزیزان است. این مرکز به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی آماده انجام تعمیرات و رفع عیب لوازم خانگی شماست.

بررسی اختلال ریموت کنترل به عنوان یکی از دلایل روشن نشدن کولر گازی دوو

اغلب بسیاری از مشتریان کولر گازی، برای روشن شدن یا خاموشی کولر گازی خود از ریموت کنترل استفاده می‌کنند. در صورت خرابی ریموت و یا به پایان رسیدن عمر باتری، دیگر با فشردن کلید ریموت، کولر گازی آغاز به کار نخواهد کرد. اگر با چنین شرایطی مواجه شدید، باتری ریموت خود را تعویض کنید. اگر باز هم تغییری حاصل نشد، به صورت دستی با استفاده از دکمه‌های روی کولرگازی، دستگاه را به راحتی روشن کنید.

خرابی فن موتور، از دلایل روشن نشدن کولرگازی دوو

موتور فن کولرگازی به طور دقیق درون محفظه‌ای داخل واحد کندانسور قرار گرفته است. این قطعه وظیفه گردش هوا را بر عهده دارد. در صورتی که کولر گازی شما کارکرد زیادی نداشته است، خرابی موتور فن کولر دلیلی برای روشن نشدن کولر گازی دوو محل زندگی شما می باشد. در نتیجه برای بررسی صحت و سلامت موتور فن، باید در ابتدا کولر را خاموش کرده و سپس اقدام به قطع برق آن کنید. برای باز کردن محفظه‌ای که درون کولر قرار گرفته، باید ابتدا به سراغ کندانسور بروید.

مهم‌ترین شاخص‌های خدمات‌رسانی به شیوه صحیح در مراکز مجاز اینانلو سرویس

در این مرکز تمامی خدمات به مدت شش ماه شامل گارانتی می باشد. در پایان انجام خدمات فاکتور رسمی اینانلو سرویس تحویل مشتری عزیز خواهد شد. تکنسین‌های فعال در این مرکز همگی تخصصی‌ترین دوره‌های مربوط به تعمیرات کولر گازی دوو را گذرانده‌اند. کارشناسان این مرکز با علم بر نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های تولیدی این برند، خیال شما را از بابت تعمیرات اصولی راحت خواهند کرد. لازم به ذکر است کارشناسان این مجموعه هر شش ماه، اطلاعات فنی خود را در آکادمی اینانلو سرویس به روز می کنند.

شناخت کدهای خطا و ارور برای به دست آوردن اطلاعاتی درباره روشن نشدن کولر گازی دوو

کد خطای کولر گازی دوو یا هر برند دیگری، ترکیبی از اعدادی با حروف انگلیسی معین هستند. هر یک از این کدها حاوی یک پیام هستند. ایجاد هرگونه اختلال در عملکرد قطعات مختلف یا عدم دریافت و ارسال پیغام به برد کولر گازی دوو با استفاده از این علائم و نشانه‌ها برای کاربر مشخص می‌شود. برای مثال اگر ارور یا کد خطای DF روی نمایشگر ظاهر شد، به این معناست که حالت دیفراست روی دستگاه شما فعال است. لازم به ذکر است که چند دقیقه‌ای را نیز به طول خواهد انجامید.

خرابی فن موتور، از دلایل روشن نشدن کولرگازی دوو
خرابی فن موتور، از دلایل روشن نشدن کولرگازی دوو

اقدامات لازم در مواقع بروز اختلال روشن نشدن کولر گازی برند دوو

در هنگام مواجه با مشکل روشن نشدن کولر گازی دوو، بهترین اقدام، تماس فوری با کارشناسان مجرب اینانلو سرویس می باشد. برای اطمینان بیشتر، هر چند ماه دستگاه را مورد بازبینی و سرویس قرار دهید. بهتر است پیش از خرید کولر گازی دوو از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

اینانلو سرویس سابقه 20 ساله در زمینه تعمیر لوازم خانگی دارد. این مرکز نمایندگی رسمی و مجاز دوو و 130 برند دیگر مانند سامسونگ، ال جی، اسنوا، دوو، فرسان، پاکشوما، کرال، کندی، کروپ، مدیدیا، جنرال آدمیرال، آکس، زیرووات، دکستر، مابه، آیگه، جنرال الکتریک، وایت هاوس، فروزان، سامیا، یوش، پارس، هیوندای، مولتی مکس، تکنولایو، هاردستون، مجیک چف، دنیس، دیپوینت، فایر، تجا، بنس، الیو، بلومبرگ، مدیا، امرسان، گوردیک، گوفر، یخساران، یوشیتا، گلدن برگ، برتینو، اکسنت، یواستار، یور پلاس، هیمالیا، دیامونته، نیکسان، التتو، اسکای ورد، رنزو، اکولوکس، جی سان، سوزوکی، کنوود، گرنیه، برتا، ایران شرق، گراند صنعت، بلوتینی، آزمایش، سینور، سیلور آیس، لایف، تسلا، تی سی ال، ایکس ویژن، سیلوان، سونیل، نسکو، هاویلوکس، ویرپول، اورست، انیس، سایلون، جنرال بریجن، فیلور، تکسان خزر، دونار، ناب استیل، وستل و…. می باشد.

در صورت مواجهه با هرگونه اختلال در لوازم خانگیتان، با شماره های 02636191 و 02691300200 تماس حاصل فرمایید. از طریق سایت اینانلو سرویس نیز قادر به ثبت درخواست می باشید.

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

"*" indicates required fields