۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

علت بوی سوختگی در جاروبرقی ال جی و راهکارهای پیشگیری
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

علت بوی سوختگی در جاروبرقی ال جی و راهکارهای پیشگیری

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول میکشد
۱۳ شهریور ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

بوی سوختگی جاروبرقی ال جی یکی دیگر از مشکلات رایج احتمالی این دستگاه است. این مشکل عادی و ساده نیست. به راحتی از کنار علائم آن عبور نکنید. با مشاهده و استشمام بوی سوختگی جاروبرقی ال جی، فورا با مرکز تعمیرات رسمی و مجاز ال جی در کرج تماس بگیرید. این مرکز دارای تکنسین های متخصص در زمینه تعمیرات جاروبرقی ال جی می باشد. کارشناسان این مرکز هر شش ماه اطلاعات خود را آکادمی تخصصی اینانلو سرویس به روز می کنند. در صورت مواجهه با هر گونه اختلال، از طریق شماره 02636191 با کارشناسان ما در تماس باشید.

تعمیر و رفع
تعمیر و رفع

چرا جاروبرقی ال جی بوی لاستیک سوخته می دهد؟

بوی سوختگی جاروبرقی ال جی گاهی اوقات همراه بوهای مختلفی به مشام می رسد. یکی از این بوها، بوی لاستیک سوخته خواهد بود. طبیعتا این بو نمایانگر یک هشدار جدی است. اگر به مدت طولانی از دستگاه با این بو استفاده کنید، مطمئنا دستگاه شما آسیب جدی می بیند. علت بوی لاستیک سوختگی جاروبرقی ال جی، اغلب به دلیل گیر کردن مو در برس دستگاه رخ می دهد. در این حالت باید برس را باز و سپس تخلیه کنید.

تعمیر و رفع بوی سوختگی جاروبرقی ال جی

عواملی ایجاد بوی سوختگی جاروبرقی ال جی شما، به دو دسته فنی و ساده تقسیم می شوند. بدین معنا که بعضی از دلایل این خرابی بسیار ساده هستند. این اختلالات فورا و به راحتی قابل حل هستند. اما برخی دیگر بسیار تکنیکال و حساس هستند. به هیچ وجه خودتان اقدام به تعمیر و رفع اختلال دستگاه نکنید. خرابی های دستگاه باید با دانش و تخصص رفع گردد. اینانلو سرویس با بیش از دو دهه تجربه، کارشناسان خود را با دانش روز تعمیرات لوازم خانگی رو به رو می کند. به توصیه اینانلو سرویس، از تعمیرگاه های متفرقه خدمات دریافت نکنید. در ادامه این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل استشمام بوی سوختگی جاروبرقی می پردازیم.

استفاده نادرست، دلیل بوی سوختگی جاروبرقی ال جی

ساده ترین عامل مسبب استشمام بوی سوختگی جاروبرقی ال جی، استفاده نادرست و غیر اصولی از دستگاه می باشد. اغلب اکثر ما استفاده غیر اصولی از دستگاه را ترجیح می دهیم. زیرا به هیچ وجه حتی ۱ ثانیه هم دفترچه راهنمای استفاده از جاروبرقی را مطالعه نمی کنیم. در نتیجه با استشمام بوی سوختگی دستگاه و دیگر اختلالات آن مواجه خواهید شد. پس باید یکسری قواعد و اصول را در قالب نکات نگهداری از جاروبرقی را از طریق دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه بیاموزیم. لطفا براساس این اصول از دستگاه استفاده کنید. تا در بلند مدت دستگاه دچار آسیب نشود.

خراب شدن برد جاروبرقی ال جی

برد جاروبرقی به عنوان مغز و مرکز دستگاه به حساب می آید. عملکرد تمامی قطعات متکی به برد جاروبرقی ال جی می باشد. با خرابی این قطعه، قطعات دیگر قادر به انجام عملکرد صحیح خود نخواهند بود. برد جاروبرقی ال جی اغلب به دلیل استفاده بیش از حد و نادرست از دستگاه دچار خرابی می شود. گاهی اوقات این فشار به قدری است که سبب ذوب قسمتی از برد می شود.

خراب شدن فن، دلیل بوی سوختگی جاروبرقی
خراب شدن فن، دلیل بوی سوختگی جاروبرقی

برد در قاب داخلی جاروبرقی قرار دارد. در نتیجه باید توسط کارشناس مجرب مورد بازبینی قرار گیرد. سپس مراحل تعمیرات آغاز گردد. برد الکترونیکی جاروبرقی ال جی یک قطعه بسیار حساس است. با کوچک ترین اقدام اشتباه در عملیات تعمیر، به‌صورت کامل از کار خواهد افتاد. در نتیجه از هر گونه اقدام خودسرانه،خودداری کنید.

خراب شدن فن، دلیل بوی سوختگی جاروبرقی ال جی

در جاروبرقی های امروزی بنابر کاربرد و ابعاد، از یک یا چند فن در آنها استفاده می شود. این فن ها فرایند وارد سازی هوا به جاروبرقی ال جی را انجام می دهند. سپس باعث خنک سازی قطعات جاروبرقی می شوند. همین فن ها از حساسیت بالایی برخوردار هستند. در صورت ورود فشار زیادی به جاروبرقی، سبب آسیب های جدی می گردد. به همین خاطر با عدم کارکرد فن جاروبرقی، دمای درون دستگاه افزایش می یابد. این امر باعث سوختگی قطعات داخلی دستگاه و ایجاد بوی سوختگی جاروبرقی  می باشد.

پر بودن بیش از حد کیسه جاروبرقی ال جی

عدم بررسی کیسه جاروبرقی ال جی پس از هر بار جارو سبب ورود فشار حداکثری به دستگاه می شود. تحت این فشار حداکثری متوجه بوی سوختگی جاروبرقی ال جی خواهید شد. لطفا پس از هر بار استفاده از دستگاه، ۵ دقیقه وقت بگذارید. اقدام به تخلیه کیسه جاروبرقی نمایید.

نیم سوز شدن موتور، دلیل بوی سوختگی جاروبرقی ال جی

موتور جاروبرقی از قسمت های مختلفی تشکیل می شود. یکی از این قسمت ها، سیم پیچ موتور جاروبرقی ال جی می باشد. در صورت ورود فشار زیاد به موتور، فورا داغ می شود. در نتیجه با بوی سوختگی جاروبرقی مواجه می شوید. اغلب موتور به دلیل استفاده نادرست کاربران دچار خرابی می شود. به مرور نیم سوز و سپس به‌صورت کامل از کار خواهد افتاد. با این وجود این قطعه از جاروبرقی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. تا در صورت بروز هرگونه خرابی در این قطعه، توسط تکنسین های مجرب تعمیر شود.

رطوبت درون جاروبرقی
رطوبت درون جاروبرقی

نفوذ رطوبت درون جاروبرقی ال جی

اغلب برای انتخاب جای مناسب برای نگهداری از جاروبرقی باید یک سری اصول را رعایت کنید. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

  • قرار دهی جاروبرقی دور از وسایل گرمازا.
  • عدم قرار دهی جاروبرقی در کنار و نزدیکی محیط های مرطوب.
  • دور از دسترس بودن دستگاه از کودکان.
  • عدم استفاده جاروبرقی با دستان خیس.

با رعایت نکات نگهداری و مراقبت از جاروبرقی ال جی، از خرابی های آن جلوگیری و طول عمر آن افزایش می یابد. به همین خاطر اگر جاروبرقی را در نزدیکی سینک، حمام و هر محیط مرطوبی قرار داده اید، قطعا این محیط باعث بوی سوختگی جاروبرقی  می شود.

کثیفی فیلتر، علت بوی سوختگی در جاروبرقی ال جی

فیلتر جاروبرقی ال جی باید در بازه های زمانی مختلف مورد بررسی قرار گیرد. در صورت اتمام عمر مفید آن، اقدام به تعویض فیلتر کنید. اصولا فیلتر برای جلوگیری از ورود گرد و خاک درون دستگاه است. اگر به هر دلیلی کثیف شوند و یا عمر مفید آن به اتمام برسد، باعث انسداد هوای ورودی به دستگاه خواهد شد. در نتیجه فشار زیادی به جاروبرقی وارد می شود. سپس با بوی سوختگی جاروبرقی  مواجه می شوید. کثیفی فیلتر جاروبرقی ال را جدی بگیرید.

مشکل تسمه جاروبرقی ال جی

با مشاهده برس جاروبرقی، تسمه هایی از جنس پلاستیک را می بینید. حضور این تسمه های پلاستیکی جهت سهولت دستگاه برای جمع آوری ذرات ریز و درشت است. اگر به هر دلیلی تسمه جاروبرقی ال جی دچار خرابی شود، قطعا فشار قابل توجهی به موتور اعمال می شود. این امر به مرور بوی سوختگی جاروبرقی را به همراه دارد.

کثیفی فیلتر، علت <yoastmark class=

سخن پایانی

اینانلو سرویس نمایندگی رسمی تعمیر و خدمات پس از فروش لوازم خانگی ال جی در استان البرز است. این مرکز تمامی خدمات خود را به مدت شش ماه ضمانت می کند. در پایان خدمات، فاکتور رسمی اینانلو سرویس تحویل مشتری گرامی می شود. در صورت استشمام بوی سوختگی جاروبرقی ال جی با شماره 02636191 تماس بگیرید. از طریق سایت اینانلو سرویس نیز امکان ثبت درخواست وجود دارد.

سوالات متداول

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

فیلد های "*" اجباری هستند