۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

راهکارهای رفع مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی ال جی
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

راهکارهای رفع مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی ال جی

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول میکشد
۱۴ شهریور ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

مشکل تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی از اختلالات دردسر ساز این دستگاه است. ماشین های ظرفشویی ال جی از اجزای بسیار زیادی تشکیل می شوند. که بروز هرگونه مشکل در این اجزا سبب بروز اختلالات بزرگتری در روند شستشوی این دستگاه می شود. به توصیه نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش ال جی، به هیچ وجه از مراکز متفرقه، خدمات دریافت نکنید. دریافت خدمات از این مراکز، به هیچ عنوان قابل پیگیری نیست. این اختلال شاید در هر مدلی از ماشین ظرفشویی اتفاق بیفتد.
عمدتا این اختلال به دلیل عدم توجه و مراقبت و همچنین خرابی برخی قطعات دستگاه است. برای رفع این مشکل با شماره 02636191 تماس بگیرید. تمامی خدمات در اینانلو سرویس شامل شش ماه ضمانت می باشد. به هیچ وجه، خودسرانه برای تعمیر دستگاه اقدام نکنید.

 تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی ال جی
تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی ال جی

علت جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی ال جی

بروز چنین اختلالی دلایل متعددی دارد. برای یافتن مشکل اصلی آن باید اجزا و قسمت های مختلف دستگاه را به طور کامل و دقیق بررسی کرد. در حالت کلی، بروز اختلال عدم تخلیه آب ظرفشویی ال جی را به دو قسمت عمده تقسیم می شود.

  • مشکل اول، احتمالا مسیر تخلیه آب ماشین ظرفشویی از جمله لوله فاضلاب، فیلتر تخلیه آب محفظه، شلنگ تخلیه آب دستگاه و سایر موارد دیگر دچار انسداد باشد. باید پیش از استفاده مجدد از دستگاه به روش های مخصوص باز شوند.
  • مشکل دوم، مرتبط با دلایل فنی است. در واقع دلیل اصلی بروز این مشکل خرابی قطعات مربوطه است. از جمله این قطعات باید به شیر برقی، پمپ تخلیه دستگاه و سایر موارد دیگر اشاره کرد. این قطعات در صورت خرابی باید تعمیر یا تعویض شوند.

در حالت کلی عمدتا مشکلات مربوط به مورد یک، با انجام چند نکته ی ساده به طور کامل قابل رفع هستند. با انجام بعضی نکات مراقبتی از بروز مجدد چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. اما مشکلاتی با دلایل فنی، حتما باید توسط کارشناسان مجرب در مراکز رسمی رفع و عیب یابی شوند. از هر گونه اقدام خودسرانه در تعمیرات، جدا خودداری کنید. اینانلو سرویس، بدون تعطیلی همواره همراه و پشتیبان شماست.

در ادامه مطالب به بررسی دلایل خرابی و تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی ال جی می پردازیم.

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی ال جی
علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی ال جی

لوله فاضلاب

برای تخلیه آب خروجی از دستگاه ظرفشویی ال جی باید آن را به یک لوله فاضلاب متصل کرد. تا آب کثیف بدون اختلال از داخل آن راهی مجرای فاضلاب شود. لذا در صورت انسداد مسیر لوله فاضلاب توسط ته مانده های مواد غذایی یا سایر مواد دیگر، سبب تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی می شود. در نتیجه آب داخل دستگاه باقی می ماند. در اولین فرصت سد داخلی لوله را به روش های مختص آن بازگشایی کنید.

تخلیه آب شلنگ

برای این که آب داخل ماشین ظرفشویی به لوله فاضلاب ریخته شود ، باید شلنگی در این میان استفاده گردد. که آب به واسطه آن به داخل لوله فاضلاب بریزد. به همین منظور در پشت دستگاه از یک شلنگ تخلیه استفاده می شود. یک سر این شلنگ به پمپ تخلیه دستگاه و سر دیگر آن به لوله فاضلاب زیر سینک ظرفشویی متصل می گردد.

مسیر شلنگ تخلیه آب را تا انتهای آن بررسی کنید. از عدم وجود هر گونه تاخوردگی یا خم شدید اطمینان حاصل کنید.
برای نصب شلنگ چندین نکته وجود دارد. در رعایت این نکات کوشا باشید. از جمله این نکات باید به ارتفاع مناسب شلنگ، اتصال محکم و خوب به لوله فاضلاب و شیر خروجی دستگاه، ایجاد حلف یا پیچ در مسیر آن به منظور جلوگیری از بازگشت آب از فاضلاب و سایر موارد دیگر اشاره کرد.
مسیر شلنگ نیز احتمالا همچون لوله فاضلاب توسط اشیاء و مواد غذایی مختلف مسدود گردد. در نتیجه نیاز به بازگشایی دارد.

در صورت رعایت نکات فوق و عدم رفع مشکل، باید از یک شیلنگ نو استفاده کنید. تمامی مراحل تعمیرات دستگاه را افراد متخصص در زمینه تعمیرات لوازم خانگی بسپارید.

اختلال در لوله فاضلاب از دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی
اختلال در لوله فاضلاب از دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی

فیلتر تخلیه

در ماشین های ظرفشویی به منظور جلوگیری از ورود مواد غذایی و سایر مواد دیگر به داخل پمپ تخلیه و انسداد آن از یک فیلتر استفاده می شود. این فیلتر در مسیر ورود آب به داخل پمپ قرار می گیرد. در صورت قرارگیری مواد غذایی ریز در بین بافت و حفره های آن، مسیر ورود آب، مسدود می شود. این امر سبب تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی ال جی می گردد. برای رفع مشکل انسداد فیلتر تخلیه، باید فیلتر را به طور کامل خارج کنید. با آب شستشو دهید. تا مواد غذایی از داخل حفره های آن خارج گردد. این فیلتر در کف دستگاه و در زیر بازو متحرک قرار دارد. با چرخش آن به سمت راست، آن را باز و بیرون بکشید. فیلتر را به خوبی با صابون و آب شستشو دهید. تمامی مواد داخل ان را خارج کنید.

پمپ تخلیه دستگاه ظرفشویی ال جی

به منظور تخلیه اب داخل ظرفشویی ال جی پس از شستشو ظروف، یک پمپ تخلیه در آن تعبیه می شود. این پمپ آب را از داخل دستگاه به خارج آن هدایت می کند. این پمپ تخلیه در قسمت پایین و زیر پنل دستگاه قرار دارد. این قطعه شامل چند جزء مانند بازو و قطعه الکترومغناطیسی است. در صورت سلامت لوله ها، پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی را بررسی کنید. تعمیر یا تعویض این قطعه نیازمند دانش و تخصص می باشد. کارشناسان اینانلو سرویس ابتدا به تعمیر قطعه می پردازند. این امر سبب صرفه جویی در هزینه های تعمیرات می شود. در صورت تعمیر نشدن قطعه، آن را با قطعه اورجینال تعویض می کنند.

برد الکترونیکی دستگاه ظرفشویی ال جی

برد الکترونیکی یکی از مهم ترین قطعات دستگاه ظرفشویی به شمار می آید. در صورت عدم وجود برد در دستگاه، نباید انتظار عملکرد صحیح از ظرفشویی داشت. برد الکترونیکی، در واقع مغز دستگاه ظرفشویی ال جی محسوب می شود. این قطعه وظیفه مدیریت و کنترل مراحل اجرای برنامه را بر عهده دارد. برد دستگاه با ارسال سیگنال به اجزای مختلف دستگاه سبب کارکرد صحیح آن ها می شود.
در صورت بروز اختلال در برد الکترونیکی دستگاه، احتمالا با تخلیه نشدن اب ظرفشویی ال جی مواجه شوید. برد الکترونیکی به ندرت دچار خرابی می شود. این قطعه حتما باید توسط افراد متخصص تعمیر یا تعویض گردد.

خرابی برد از دلایل تخلیه نشدن ظرفشویی ال جی
خرابی برد از دلایل تخلیه نشدن ظرفشویی ال جی

کلام پایانی

اینانلو سرویس نمایندگی رسمی و مجاز لوازم خانگی در استان البرز، به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی در تمامی نقاط استان البرز می باشد. این مرکز تمامی خدمات خود را به شش ماه گارانتی می کند. در آخرین مرحله تعمیرات، فاکتور رسمی اینانلو سرویس را از کارشناس این مجموعه تحویل بگیرید. از طریق شماره 02636191 با متخصصین این مجموعه در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

فیلد های "*" اجباری هستند