۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

دلایل روشن نشدن یخچال ال جی و راهکار رفع مشکل
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

دلایل روشن نشدن یخچال ال جی و راهکار رفع مشکل

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول میکشد
۳ مرداد ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

روشن نشدن یخچال فریزر ال جی از رایج ترین ایرادات این دستگاه است. نمایندگی رسمی و مجاز اینانلو سرویس به صورت 24 ساعته، در هفت روز هفته آماده خدمات رسانی به شما کاربران گرامی است. تمامی یخچال فریزر ها فارغ از برند، احتمالا دچار خرابی می شوند. در این مقاله از اینانلو سرویس به بررسی دلایل روشن نشدن یخچال فریزر ال جی می پردازیم.

به توصیه اینانلو سرویس به هیچ وجه از مراکز غیر رسمی خدمات دریافت نکنید. منظور از روشن نشدن یخچال ال جی، روشن نشدن صفحه نمایش، سرد نکردن دستگاه و یا کار نکردن موتور آن است. هر یک از این موارد مربوط به ایراد متفاوتی است. در ادامه مطالب به چک و بررسی تمامی این موارد می پردازیم. در صورت مشاهده اختلال در دستگاه خود، فورا با شماره ی 02636191 تماس بگیرید. قابلیت ثبت درخواست از طریق سایت اینانلو سرویس نیز برای کاربران گرامی وجود دارد. با ثبت درخواست از طریق سایت، از 10% تخفیف ویژه بهره مند شوید. در ادامه به بررسی دلایل این خرابی می پردازیم.

اختلال در کابل برق از دلایل روشن نشدن یخچال ال جی
اختلال در کابل برق از دلایل روشن نشدن یخچال ال جی

کابل برق یخچال را چک کنید.

به کابل برق یخچال ال جی توجه کنید. نباید از پریز خارج یا دچار ایراد ظاهری باشد. حتما پریز برق را با دستگاه دیگری نیز تست کنید. در صورت عدم اتصال برق متوجه خرابی پریز خواهید شد. شاید ایراد از سه راهی یا محافظ برق باشد. در نتیجه بدون محافظ نیز اتصال برق را بررسی فرمایید. اگر در شرایطی که مشکل برقی وجود ندارد و محافظ برق نیز سالم است، یخچال روشن نشود، احتمالا نیاز به تعویض کابل و یا برخی قطعات داخلی یخچال توسط کارشناسان مجرب اینانلو سرویس باشد. سیم دستگاه به دلیل قطعی، اتصالی برق، فرسودگی، شکستگی و… احتمالا برق را به درستی به دستگاه انتقال ندهد.

علائم خرابی برق و اتصالات برق

  • یخچال به طور کلی روشن نمی شود. هیچ صدایی از دستگاه یخچال به گوش نمی رسد.
  • چراغ های داخل یخچال روشن نمی شوند.
  • موتور یخچال کار نمی کند.
  • دستگاه به صورت متناوب روشن و خاموش می شود.
  • از یخچال ال جی بوی سیم سوخته به مشام می رسد.

راه حل های جلوگیری از خرابی برق و اتصالات برق

  • از یک محافظ برق مناسب برای یخچال فریزر ال جی خود استفاده کنید.
  • به طور مرتب سیم برق و اتصالات یخچال را چک و بررسی کنید.
راه های جلوگیری از روشن نشدن یخچال ال جی
راه های جلوگیری از روشن نشدن یخچال ال جی

بروز ایراد در فیوز مینیاتوری برق

از جمله ایراداتی که موجب عدم ورود برق به یخچال می گردد، قطعی فیوز برق و یا وجود اختلال در فیوز مینیاتوری است. برق از طرف فیوز مینیاتوری به پریز مربوط به یخچال می‌رسد. شاید فیوز در حالت خاموش باشد. اغلب ساختمان‌ها برای هر واحد یک جعبه‌ی فیوز مینیاتوری دارند. در آن هر فیوز برای اتصال برق، دارای تعدادی از کلیدها و پریزهای واحد است.

اختلال در برد اصلی دستگاه

یکی از دلایلی مسبب خاموشی کلی دستگاه یخچال ال جی، اختلال در برد آن است. در این شرایط هیچ یک از قطعات دستگاه کار نمی کند. برد قطعه‌ی اصلی است. این قطعه فرمان شروع به کار قطعات یخچال ال جی را صادر می‌کند. با صدور فرمان شروع به کار برای قطعات، پس از مدتی کابین یخچال خنک می‌شود. گاهی شاید اختلال از برد دستگاه نباشد.

در این شرایط احتمالا اتصال برد به قطعات دچار ایراد است. گاهی به دلیل بروز اختلال در فیوزهای روی برد این اتفاق می‌افتد. با توجه به اینکه این ایراد بدون باز کردن یخچال قابل تشخیص نیست، باید از سوی کارشناس تعمیرات یخچال ال جی مورد بررسی قرار گیرد. کارشناسان اینانلو سرویس با اشراف کامل بر ساختار لوازم خانگی ال جی، به راحتی دستگاه را عیب یابی و سپس تعمیر می کنند. کارشناسان این مجموعه هر شش ماه یکبار، اطلاعات خود را در آکادمی اینانلو سرویس به روز می کنند.

اختلال در برد، از دلایل روشن نشدن یخچال ال جی
اختلال در برد، از دلایل روشن نشدن یخچال ال جی

بررسی ولتاژ برق

  • از یک ولتاژ سنج برای بررسی ولتاژ در پریز برق استفاده کنید. ولتاژ برق باید بین 220 تا 240 ولت باشد.
  • اگر ولتاژ برق خارج از محدوده باشد، احتمالا اختلال از شبکه برق سراسری باشد.

بررسی اتصالات داخلی یخچال ال جی

در برخی موارد، احتمالا اختلال روشن نشدن یخچال ال جی به دلیل شل شدگی یا قطعی اتصالات در داخل یخچال باشد. برای بررسی این موضوع، حتما از کارشناسان مجرب اینانلو سرویس کمک بگیرید. در این شرایط بدون اتلاف وقت با شماره 02636191 تماس بگیرید.

خرابی کمپرسور از دلایل روشن نشدن یخچال ال جی

کمپرسور مهم‌ترین قطعه‌ی یخچال یا به عبارتی قلب آن است. کمپرسور، گاز یا همان سیال داخل سیکل یخچال را فشرده می کند. با افزایش کافی دما و فشار گاز، سیال به دمای معین می رسد. پس از عبور از کندانسور و قطعه فشار شکن به دمای پایینی رسیده و وارد اواپراتور یخچال ال جی می‌شود. فن، سرما را از داخل اواپراتور به فضای کابین یخچال منتقل می‌کند. با خرابی کمپرسور یخچال، دستگاه گاز را به دما و فشار مورد نیاز و استاندارد نمیرساند. در نتیجه با خرابی کمپرسور، یخچال سرمادهی نخواهد داشت. در نتیجه تعمیرات دستگاه حتما باید توسط کارشناسان مجرب اینانلو سرویس صورت گیرد.

دلایل خرابی کمپرسور یخچال ال جی

  • استفاده طولانی مدت

کمپرسور نیز مانند هر قطعه مکانیکی دیگر، با گذشت زمان و استفاده مداوم فرسوده می شود. در نتیجه از کار می افتد.

  • گرمای بیش از حد

اگر تهویه اطراف یخچال به درستی انجام نشود، گرمای بیش از حد به کمپرسور آسیب می رساند.

  • نوسانات برق

نوسانات ناگهانی برق به کمپرسور و سایر قطعات الکتریکی یخچال آسیب می رساند.

  • مشکلات برقی

اتصالی کوتاه یا افت ولتاژ برق سبب خرابی کمپرسور می شود.

  • استفاده از گاز مبرد نامناسب

در صورت استفاده از گاز مبرد نامناسب یا حتی استفاده از مقدار نامناسب آن سبب آسیب به کمپرسور خواهد شد.

  • آسیب فیزیکی

ضربه خوردگی یا افتادن یخچال سبب آسیب به کمپرسور می شود.

ایراد ترموستات یا سنسور تشخیص دمای یخچال

تشخیص دمای کابین یخچال و لوله‌های عبور گاز داخل آن از طریق سنسورها انجام می‌ گردد. طبق تشخیص سنسور یخچال، میزان خنکی گاز درون لوله‌ها و هوای داخل کابین یخچال و فریزر مشخص می شود. تشخیص می دهد که به چه میزان خنک شده و در هر لحظه دمای آن چند است. ترموستات دستور راه‌اندازی قطعات دستگاه را صادر می‌کند. سپس دمای یخچال و فریزر را کنترل می‌کند. این قطعه دما را ثابت نگه می‌دارد. در صورت نیاز به سرمایش بیشتر در کابین یخچال، فرمان انتشار هوای خنک‌تر از طرف ترموستات صادر می شود. در نتیجه دستگاه سرمایش بیشتری ایجاد می‌کند. رله دما یا ترموستات در زمان مناسب فرمان خاموش شدن یا کاهش میزان سرمایش کمپرسور یخچال را صادر می‌کند.

خرابی کمپرسور از دلایل روشن نشدن یخچال ال جی
خرابی کمپرسور از دلایل روشن نشدن یخچال ال جی

پیشگیری از خرابی با سرویس دوره‌ای یخچال فریزر ال جی

سرویس یخچال ال جی یک راهکار عالی برای جلوگیری از ایجاد اختلال در یخچال و یا هر دستگاه خانگی دیگر است. طی سرویس دوره‌ای یخچال قطعات دستگاه و کارکرد هریک از آنها مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد. علاوه بر این به دلیل اینکه قطعات داخل دستگاه تمیز می‌شود و میزان گاز یخچال نیز کنترل می شود. در صورت لزوم، گاز شارژ خواهد شد. در نتیجه احتمال خرابی یخچال کاهش می‌یابد. بنابراین به توصیه اینانلو سرویس، سرویس دوره‌ای یخچال را فراموش نکنید. هر شش ماه یکبار، دستگاه را برای سرویس دوره‌ای به نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش ال جی بسپارید. سوالات خود را در این باره، در صفحه پرسش و پاسخ مطرح کنید. در صورت نیاز به تعمیرات، با شماره 02636191 تماس بگیرید. کارشناسان ما بدون تعطیلی و به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی هستند.

 

سوالات متداول

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

فیلد های "*" اجباری هستند