۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

بررسی دلایل خرابی یخساز یخچال پاکشوما و نحوه رفع عیب
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

بررسی دلایل خرابی یخساز یخچال پاکشوما و نحوه رفع عیب

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۱ مرداد ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

خرابی یخساز یخچال فریزر پاکشوما به دلایل مختلفی مانند انسداد مسیر انتقال آب و … اتفاق می افتد. برای رفع هر گونه اختلال در لوازم خانگی خود با شماره 02636191 تماس بگیرید. اینانلو سرویس نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش لوازم خانگی در استان البرز دارای تعداد زیادی تکنسین متخصص است. این کارشناسان آشنا به دانش روز تعمیرات لوازم خانگی اند. همچنین هر شش ماه اطلاعات خود را در آکادمی اینانلو سرویس به روز می کنند. به توصیه اینانلو سرویس به هیچ وجه از مراکز غیر مجاز و نامعتبر خدمات دریافت نکنید. زیرا این امر آسیب های زیادی را به همراه دارد. سایت اینانلو سرویس، امکان ثبت درخواست آنلاین به صورت شبانه روزی را برای شما فراهم می کند.

بررسی علل خرابی یخساز یخچال پاکشوما
بررسی علل خرابی یخساز یخچال پاکشوما

یخساز یخچال پاکشوما چطور کار می‌کند؟

در یخساز یخچال فریزر یا ساید بای ساید، آب از طریق لوله یا شلنگ از منبع آب به پشت دستگاه می‌رسد. سپس به لوله‌کشی داخلی آب یخچال متصل می‌شود. در زمان فعالیت سیستم یخ‌ساز، آب از طریق مجرا‌های یخ‌ساز به سینی یا قالب یخ‌ساز می‌رسد. پس از یخ‌زدگی، سیستم یخ‌ساز، یخ‌ها را در محفظه یخ می‌ریزد. سپس سراغ تولید یخ‌های بیشتر می‌رود. تا جایی که محفظه را پر کند. پس از انتخاب نوع یخ خرد یا قالبی و فشردن اهرم دیسپنسر، سوئیچ یخ‌ساز فعال می‌گردد. موتور، یخ‌ها را به طرف درب خروجی می‌فرستد. در صورت عدم خروج یخ، باید دنبال علت خرابی یخساز یخچال بگردید. این امر تخصصی را به کارشناسان اینانلو سرویس بسپارید. در ادامه مطالب به بررسی دلایل خرابی یخساز یخچال فریزر پاکشوما می پردازیم.

مساله ی اول: چرا یخ در یخ‌ساز تشکیل نمی‌گیرد؟

برای بررسی و یافتن علت عدم تشکیل یخ در یخساز، موارد زیر را بررسی کنید.
روشن نبودن یخساز یخچال پاکشوما

برای بررسی علت عدم خروج یخ از یخچال فریزر، در قدم اول دکمه پاور یا روشن و خاموش یخ ساز را بررسی کنید. از عدم قرار گیری یخساز روی حالت مکث یا Pause اطمینان حاصل کنید.

<yoastmark class=

انسداد مسیر انتقال آب به یخساز

انسداد مسیر آب به چند دلیل اتفاق می افتد. در ادامه مطالب به بررسی این موارد می پردازیم.

  • یخ زدگی لوله آب
  • گرفتگی فیلتر ۳
  • خرابی شیر آب ورودی

خرابی شیر آب ورودی

برای حل این مشکل، ابتدا یخچال را از برق بکشید. دستگاه را جلوتر بیاورید. سپس شیر آب را بررسی کنید.

اختلال در شلنگ یا لوله یکی از دلایل  خرابی یخساز یخچال پاکشوما

قدم بعدی بررسی یخ‌زدگی لوله آب یا شلنگ است. در صورت یخ زدگی شیلنگ، به کمک باد سشوار، یخ را ذوب و انسداد را رفع کنید. همچنین شلنگ را از نظر پیچ خوردگی یا وجود هر مانع دیگری در مسیر آب بررسی کنید.

گرفتگی فیلتر یخچال

از دیگر دلایل انسداد مسیر آب، فیلتر است. فیلتر یخچال باید هر چند وقت یک بار تعویض گردد. در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر، احتمالا سبب انسداد مسیر آب گردد.

عدم وجود برودت کافی در دستگاه از دلایل خرابی یخساز یخچال پاکشوما
عدم وجود برودت کافی در دستگاه از دلایل خرابی یخساز یخچال پاکشوما

عدم وجود برودت کافی در دستگاه

دمای فریزر را چک کنید. در صورت بالاتر بودن دما از حد استاندارد، احتمالا وضعیت کمپرسور یا یخچال وخیم است. با این حال اکثر وقت‌ها، گرم شدن یخساز به دلیل اختلال در فن فریزر است. فن فریزر را چک کنید. در صورت مشاهده هر نوع خرابی، آن را تعویض کنید. برای انجام این امور حتما از کارشناسان مجرب و با تجربه اینانلو سرویس کمک بگیرید.

خرابی مدول یا ترموستات یکی از دلایل  خرابی یخساز یخچال پاکشوما

ترموستات قالب یخ‌ساز، تنظیم کننده ی دمای یخ‌ساز است. با رسیدن دمای یخ ساز به میزان کافی، ترموستات به مدول سیگنال می‌فرستد. تا موتور مدولِ یخ‌ساز، بازوی کنترل یا به عبارتی اهرم را به حرکت در‌ ‌آورد. سپس تکه‌های یخ از قالب یا ظرف یخ‌ساز به درون محفظه یخ بریزد. پس از این مرحله، مدول سیگنالی به سیستم آبرسانی می‌فرستد. تا برای تولید یخ‌های جدید، آب را به قالب یخساز بفرستد. با از کار افتادگی مدول یا ترموستات، آب به قالب نمی‌رسد. پس یخی تولید نخواهد شد. در ضمن شاید موتور مدول دچار مشکل شود. با این شرایط یخ‌ها از قالب یخ جدا نخواهند شد. با کمک یک مولتی‌متر ساده از سلامت ترموستات یخ‌ساز اطمینان حاصل کنید.

نقص بازوی کنترل یخ‌ساز

با پر شدن محفظه یخساز، بازوی کنترل در بالاترین حالت قرار می‌گیرد. سپس فرایند یخ‌سازی موقتاً متوقف میگردد. تا محفظه خالی ‌شود. احتمالا بازوی کنترل به دلیل برخورد با جسمی در بالاترین وضعیت گیر کند یا حتی بشکند. تنها با پایین بودن این قطعه، فرآیند یخ سازی ادامه می یابد.

مسئله ی دوم: چرا یخ‌ها از یخساز خارج نمی‌شوند؟

اگر سیستم یخ سازی یخساز مشکلی نداشته باشد و یخ‌ها تشکیل شوند، باید سیستم خروج یخ‌ها را بررسی کنیم. علت عدم خروج یخ از یخساز اغلب مربوط به مسائل الکتریکی و مکانیکی است. برای حل این اختلال موارد زیر را بررسی کنید.

نقص موتور مدول یا اهرم یخ‌ساز

موتور مدول، اهرم یخ‌ساز یا تیغه‌هایی را به حرکت در‌می‌‌آورد. سپس تکه‌های یخ را راهی محفظه‌ی یخ می‌کند. در صورت عدم خروج یخ، اهرم را بررسی کنید. تا حرکت نکند و سر جای خودش مشغول کار باشد.

ایراد در اتصالات الکتریکی یا برد یکی از دلایل  خرابی یخساز یخچال پاکشوما

برای تعمیر یخ ساز یخچال ساید بای ساید و فریزر، برد الکتریکی را بررسی کنید. برای اینکار ابتدا یخچال را از برق بکشید. سپس کمی جلوتر بیاورید. به کمک دفترچه راهنما، محل استقرار اتصالات الکتریکی را پیدا کنید. اتصالات را بیرون بیاورید. مجدد در جای خود قرار دهید. از اتصال آن اطمینان حاصل کنید. سپس یخ‌های داخل یخ‌ساز را خارج کنید. یخچال را دوباره به برق وصل کنید. در این مرحله بازوی کنترل را خاموش و آن را پایین بیاورید. ۱۰ ثانیه صبر کنید. تا قالب یخ پر از آب شود. پس از حدود سه یا چهار ساعت، دوباره خروج تکه‌های یخ از یخ‌ساز را بررسی کنید. در صورت عدم خروج مجدد یخ، به احتمال زیاد باید جعبه دنده یا موتور را تعویض کنید.

نقص در قفل درب یخچال

هنگام باز بودن درب یخچال، قفل درب به آبسرد‌کن و یخ‌ساز موقتاً مرخصی می‌دهد. با خرابی قفل درب یخچال، حتی هنگام بسته‌بودن درب نیز یخ ساز فکر می‌کند در مرخصی است. در نتیجه یخ نمی‌سازد. برای بررسی سلامت قطعات از یک مولتی‌متر کمک بگیرید.

نقص در سیستم دیسپنسر

وظیفه‌ی سلونوئید دیسپنسر، باز و بسته‌کردن خروجی‌ یخساز است. در صورت عدم کارکرد صحیح این قطعه، درب خروجی یخساز بسته می‌ماند. در نتیجه تکه‌های یخ در یخ ساز زندانی می‌شوند. این قطعه را نیز به کمک مولتی‌متر امتحان کنید. برد کنترلی دیسپنسر و دکمه‌های کنترلش، پشت صفحه نمایشگر یخ‌ساز مستقر است. وظیفه این قطعه هدایت تمام عملیات و اتصالات الکتریکی است. و در صورت خرابی، یخ‌ساز و سیستم خروجی‌اش را نیز از کار می‌اندازد. با مشاهده خرابی یخساز یخچال فریزر پاکشوما، فورا با شماره 02636191 تماس بگیرید.

دو خرابی رایج در یخساز های یخچال فریزر پاکشوما

دو اختلالی که در تمام یخسازها احتمالا رخ دهد و به سادگی رفع میگردد را بررسی خواهیم کرد.

چسبیدن تکه های یخ به یکدیگر در محفظه یخ ساز یکی از دلایل  خرابی یخساز یخچال پاکشوما

اگر آب بیش از حد در قالب بریزد، از سطح قالب بالاتر آمده و یخ‌ها به هم میچسبند. با عدم استفاده طولانی مدت از یخساز، به مرور یخ‌ها به هم می‌چسبند. در نتیجه هنگام عدم نیاز به یخساز، آن را خاموش کنید. همچنین با خرابی فن و گرم شدن محیط، تکه‌های یخ مدام ذوب می‌شوند. سپس یخ زده و به هم می‌چسبند.

دو خرابی رایج در یخساز های یخچال فریزر پاکشوما
دو خرابی رایج در یخساز های یخچال فریزر پاکشوما

بزرگ یا کوچک بودن تکه‌های یخ

اگر یخ‌ها زیادی بزرگ یا زیادی کوچک هستند، باید یخساز را تنظیم کنید. پوشش یخساز را بردارید. زیر پوشش دو علامت وجود دارد. این علامت میزان آب را کنترل می‌کند. علامت منفی، آب یخساز را کم می‌کند. علامت مثبت آب را زیاد می‌کند. برای رفع خرابی یخساز یخچال پاکشوما با شماره 02636191 تماس بگیرید.

حرف آخر

یخ‌ساز یکی از جذاب‌ترین امکانات یخچال‌های جدید است. خرابی یخساز یخچال فریزر پاکشوما، در فصل گرم تابستان قطعا آزار دهنده است. اینانلو سرویس نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش لوازم خانگی در استان البرز به صورت 24 ساعته حتی در ایام تعطیل، پاسخگوی شما مشترکین گرامی می باشد. در صورت نیاز به دریافت خدمات با شماره 02636191 تماس بگیرید. اینانلو سرویس اورژانس لوازم خانگی شماست.

سوالات متداول

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

فیلد های "*" اجباری هستند