۳۰ خط شبانه روزی

اینانلو سرویس

نماینده تخصصی تعمیر لوازم خانگی در سطح استان البرز​

۰۲۶-۳۶۱۹۱

۰۲۶-۹۱۳۰۰۲۰۰

ارور LE لباسشویی ال جی| راهنمای جامع و گام به گام
مجله تخصصی اینانلو سرویس

مقاله جدید

ارور LE لباسشویی ال جی| راهنمای جامع و گام به گام

خواندن این مقاله 6 دقیقه طول میکشد
۲ مرداد ۱۴۰۳

نمایندگی ۱۳۰ برند

امنیت کارشناسان

۱۸۰ روز گارانتی

ارائه فاکتور رسمی

ضمانت اصالت کالا

ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی تجربه ناخوشایندی است. مخصوصاً اگر در حین شستشو لباس ها رخ دهد. این ارور نشان دهنده مشکلی در دور نهایی چرخش دیگ ماشین لباسشویی است که مانع از تخلیه کامل آب و خشک شدن لباس ها می شود. در صورت مواجهه با ارور LE در لباسشویی ال جی با شماره 02636191 تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی جامع علل و راه حل های رفع ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی می پردازیم. با مطالعه این راهنمای گام به گام، به طور مستقل مشکل را شناسایی و آن را برطرف می کنید.

راهنمای گام به گام رفع <yoastmark class=

دلایل ایجاد ارور LE در لباسشویی ال جی

ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی به دلایل مختلفی ایجاد می شود. از دلایل ایجاد خطای LE می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بار بیش از حد یکی از دلایل ارور LE لباسشویی ال جی

اگر بیش از حد لباس در ماشین لباسشویی قرار دهید، دیگ سنگین شده و به دور نهایی مورد نیاز برای تخلیه آب و خشک شدن لباس ها نمی رسد.

کف بیش از حد

استفاده بیش از حد از مواد شوینده یا استفاده از مواد شوینده نامناسب منجر به ایجاد کف بیش از حد در دیگ ماشین لباسشویی می شود. کف زیاد حرکت دیگ را مختل می کند. در نتیجه مانع از تخلیه کامل آب می شود.

خرابی سنسور تاخو

مسئولیت اندازه گیری سرعت چرخش دیگ ماشین لباسشویی به عهده سنسور تاخو است. اگر این سنسور خراب شود. ماشین لباسشویی نمی تواند دور نهایی مورد نیاز را تشخیص دهد و ارور LE را نشان می دهد.

خرابی موتور

اگر موتور ماشین لباسشویی خراب شود. قدرت کافی برای رسیدن به دور نهایی را نخواهد داشت. در این شرایط ارور LE رخ می دهد.

مسدود شدن مسیر تخلیه یکی از دلایل ارور LE لباسشویی ال جی

مسیر تخلیه به دلیل وجود رسوبات، املاح یا اجسام خارجی مسدود می شود. عدم تخلیه کامل آب از دیگ منجر به نمایش ارور LE لباسشویی ال جی می شود.

خرابی پمپ تخلیه

مسئولیت پمپ تخلیه آب از دیگ ماشین لباسشویی است. اگر پمپ تخلیه خراب شود، آب از دیگ تخلیه نمی شود و ارور LE ظاهر می شود.

خرابی مدارهای الکترونیکی

مدارهای الکترونیکی وظیفه ارسال سیگنال به پمپ تخلیه و سایر اجزای ماشین لباسشویی را بر عهده دارند. اگر این مدارها خراب شوند، ممکن است سیگنال های ارسالی به درستی دریافت یا ارسال نشوند. در نتیجه ارور LE در لباسشویی ال جی ایجاد می شود.

مرکز تعمیر لوازم خانگی اینانلو سرویس به عنوان نماینده رسمی و مجاز بیش از 130 برند در زمینه نصب، عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله یخچال، یخچال فریزر، ساید بای ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، مایکروفر و … مشغول به فعالیت می باشد.
اینانلو سرویس نماینده رسمی برندهای مختلفی از جمله ال جی، سامسونگ، ارج، ویرپول، وستینگهاوس، فریجیدر، جنرال الکتریک، بوش، اسنوا، امرسان، دیپوینت، سام، جی پلاس، الکترواستیل، بکو، دوو، کنوود، فیلور، هیمالیا، پاکشوما و … افتخار دارد تا خدمتگذار شما مشتریان گرامی باشد. در هنگام خرابی هر کدام از لوازم خانگی تان با شماره 36191-026 تماس بگیرید تا همکاران ما فورا برای تعمیر دستگاهتان مراجعه کنند.

 

دلیل <yoastmark class=

راه حل های رفع ارور LE در لباسشویی ال جی

برای رفع ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

1. بررسی بار ماشین لباسشویی

  • بار بیش از حد
    اگر لباسشویی بیشتر از اندازه ی استاندارد پر شده باشد. وزن زیاد باعث عدم تعادل دیگ و فعال شدن ارور LE در لباسشویی ال جی می شود. چند تکه لباس را خارج کرده و مطمئن شوید که لباس ها به طور مساوی در دیگ توزیع شده اند.
  • عدم تعادل بار

اگر لباس ها در یک سمت دیگ جمع شده باشند. باعث عدم تعادل و خطای LE می شود. لباس های سنگین را به طور مساوی در بین دو طرف دیگ پخش کنید.

2. بکارگیری مواد شوینده مناسب یکی از علل ارور LE لباسشویی ال جی

  • مصرف بیش از حد از مواد شوینده
    استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند منجر به کف زیاد شده و مشکلاتی در عملکرد سنسورها و فعال شدن ارور LE لباسشویی شود. از مقدار توصیه شده مواد شوینده در دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  • نوع نامناسب مواد شوینده

استفاده از شوینده نامناسب برای نوع لباس یا سختی آب می تواند منجر به کف زیاد و خطای LE شود. از شوینده مخصوص ماشین لباسشویی و متناسب با نوع لباس و سختی آب منطقه خود استفاده کنید.

3. تمیز کردن ماشین لباسشویی

  • دیگ
    جرم و رسوبات می توانند در دیگ جمع شده و با عملکرد سنسورها و فعال شدن خطای LE تداخل داشته باشند. از برنامه شستشوی مخصوص تمیز کردن دیگ و یا از محلول های جرم زدا طبق دستورالعمل استفاده کنید.
  • محفظه مواد شوینده
    باقی مانده مواد شوینده و رسوبات در محفظه مواد شوینده جمع می شود. تجمع رسوبات در عملکرد صحیح آن اختلال ایجاد می کند. محفظه را به طور مرتب با آب گرم و شوینده ملایم بشویید.

خداحافظی با <yoastmark class=

 

4. بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه

گرفتگی فیلتر تخلیه مانع از تخلیه صحیح آب می شود. انسداد فیلتر باعث فعال شدن سنسورها و خطای LE خواهد شد. فیلتر تخلیه را طبق دستورالعمل دفترچه راهنما به طور مرتب تمیز کنید. مسیر تخلیه را از نظر وجود کثیفی، اجسام بیرونی و انسداد بررسی کنید.

6. بررسی سنسور تاخو از علل ارور LE لباسشویی ال جی

سنسور تاخو سرعت چرخش موتور را اندازه گیری می کند. اگر این سنسور خراب باشد. ممکن است اطلاعات اشتباه به برد الکترونیکی ارسال شده و باعث فعال شدن خطای LE شود. برای بررسی و در صورت نیاز تعویض این سنسور به نمایندگی اینانلو مراجعه کنید. شماره 02636191 ردر همه ی روز های سال پاسخگوی شما است.

7. بررسی موتور

خرابی موتور یکی از دلایل احتمالی فعال شدن ارور LE است. اگر صدای غیرعادی از موتور شنیده می شود یا دیگ اصلاً نمی چرخد. احتمال خرابی موتور وجود دارد. برای بررسی و در صورت نیاز تعویض موتور باید با شماره 02636191 تماس بگیرید.

8. بررسی پمپ تخلیه

  • بررسی پمپ از نظر انسداد

اشیاء کوچک مانند سکه، دکمه یا مو در پمپ تخلیه گیر می کنند.  اشیای ریز باعث از کار افتادن پمپ و فعال شدن خطای LE می شود. بررسی پمپ تخلیه باید توسط تکنسین متخصص انجام شود.

  • بررسی اتصالات الکتریکی

اتصالات الکتریکی پمپ تخلیه را از نظر شل بودن، آسیب دیدگی یا سوختگی باید بررسی شود. در صورت مشاهده هرگونه مشکل، با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین ابتدا اتصالات را چک می کند.در صورت نیاز آنها را تعویض میکند.

9. بررسی مدارهای الکترونیکی

برد الکترونیکی مرکز کنترل ماشین لباسشویی است و ممکن است خرابی در آن باعث فعال شدن خطای LE شود. اگر با انجام مراحل فوق ایراد رفع نشد. احتمال خرابی در برد الکترونیکی وجود دارد. برای بررسی و در صورت نیاز تعویض برد الکترونیکی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

دلیل و رفع <yoastmark class=

فردیس،مارلیک ملارد، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک ناز، شهرک بعثت، واریان شهر، رزکان نو، شیخ آباد، حسین آباد، شهرک بنفشه، عظیمیه، مصباح ،هفت تیر، آزادگان، طالقانی، شاهین ویلا، گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک، کمالشهر، مهرشهر، گلشهر، کوی کارمندان، باغستان، شهر جدید هشتگرد، هشتگرد قدیم، نظرآباد، هیو، گلسار، کردان، کوهسار، آبیک، طالقان، مهرویلا، جهانشهر، کیانمهر، کوی مهر، تهراندشت، کمالشهر،صفادشت، رجائی شهر، تنکمان، مهدی آباد، چهارباغ، پیشاهنگی، لشکرآباد، شهرک رضوانیه و… از مناطق تحت پوشش اینانلو سرویس است. برای اینانلو سرویس فرقی نمی کند شما ساکن کجا هستید. ما برای تعمیر لوازم خانگی تان به کلیه نقاط استان البرز مراجعه می کنیم.

نکات مهم

  • قبل از انجام هرگونه اقدام برای عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی، حتماً دستگاه را از برق جدا کنید.
  • با توجه به اینکه دانش و مهارت کافی برای عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی خود ندارید. حتماً از تکنسین متخصص اینانلو سرویس کمک بگیرید.
  • استفاده از قطعات یدکی غیر اصل و متفرقه به دستگاه شما آسیب می زند. همچنین مشکل را بزرگتر می کند. تکنسین های اینانلو سرویس برای تعمیر دستگاه از قطعات فابریک و اورجینال استفاده می کنند.
  • بیش از حد استاندارد در ماشین لباسشویی البسه قرار ندهید.
  • از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.
  • ماشین لباسشویی خود را همیشه تمیز کنید.
  • از خدمات سرویس دوره ای برای بررسی و عیب یابی ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

    هزینه های تقریبی تعمیرات رفع ارور LE لباسشویی ال جی

    هزینه تعمیرات ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی با توجه به نوع خرابی و قطعه آسیب دیده متفاوت است.

امیدواریم این مقاله به شما در رفع ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی کمک کرده باشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا راهنمایی در مورد تعمیرات، با تکنسین مجرب نمایندگی خدمات پس از فروش اینانلو سرویس تماس بگیرید.

سوالات متداول

سامانه تعمیر آنلاین

نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید…؟

می توانید درخواست خود را به صورت انلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیردند

نظر شما درباره این مطلب چیست ؟

شما می توانید نظر خود را ارسال کنید همچنین اگر سوالی دارید می توانید از ما بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینانلو سرویس

نماینده تعمیر و تامین تجهیزات ۱۳۰ برند داخلی و خارجی

آخرین پرسش ها

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی برد الکترونیکی، یا خرابی لولای درب ایجاد شود. جهت بررسی دستگاه از نظر فنی با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت ارور e2 لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا E2 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به تخلیه آب نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته بودن دریچه تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. در صورتی که با بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه مشکل حل نشد با شماره 02636191 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه مراجعه می کند.

آخرین سوال پرسیده شده

دلیل ایجاد کد خطای E1 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

کد خطا E1 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای این است که دستگاه قادر به آبگیری نیست. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر آب ورودی، خرابی فیلتر شیر آب ورودی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوئیچ فشار، یا خرابی برد الکترونیکی ایجاد شود. برای بررسی دستگاه با شماره 02636191 تماس بگیرید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت افتادگی درب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خراب بودن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ با این تفاسیر که وسط نمی ماند، مربوط به اختلال در لولای درب میباشد، بررسی نمایید که پیچ و مهره های لولای درب مشکلی نداشته باشند و اگر لولا شکسته تعویض نمایید. برای انجام این کار میتوانید با شماره گیری 02636191 و 02691300200 از خدمات اینانلو سرویس بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

علت صدای سوت قطار از ظرفشویی بوش چیست؟

صداي سوت از ماشين ظرفشويي می تواند دو علت داشته باشد. ممکن است آب پاش های پایین و بالا مشکل داشته باشد و یا ایراد از پمپ تخلیه دستگاه باشد. همچنین پمپ آب پاش نیز باید چک شود. همچنین می توانید از خدمات اینانلو سرویس نیز بهره مند شوید.

آخرین سوال پرسیده شده

برای رفع سوراخ کف ماشین ظرفشویی سامسونگ چه باید کرد؟

بدنه ماشین های ظرفشویی شما از نوع استیل می باشد. شما می توانید به صورت مقطعی بدنه را جوش داده و آب بندی کنید، اما توصیه نمی شود. چرا که حرارت آب گرم ماشین ظرفشویی بسیار بالاست و سبب از بین رفتن آن قسمت خواهد شد. نهایتا پیشنهاد می کنیم بدنه را تعویض کنید. می توانید از خدمات اینانلو سرویس در این زمینه بهره مند شوید.

در این مقاله می خوانید

فیلد های "*" اجباری هستند